Skocz do zawartości

e61 525i M54 Skrzynia Automat GA6HP19Z objawy naprawa


fazi0004

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegow.

Auto posiadam od miesiaca i przez ten czas obserwowalem zachowanie skrzyni.

Wiec po odpalenie zimnego auta i ruszeniu przez okolo 10 minut skrzynia ma dziwne zagrania.

Przy stalej predkosci faluja obroty np. skacza z 1600 na 1800 po depnieciu w gaz idzie normalnie.

Potrafi tez bardzo szybko zmienic bieg np. z 2-ki przy 1700 obrotach na 3-ke i obroty spadaja na okolo 1300 i ciezko mu sie zebrac.

Przy zjezdzie z gorki potrafi zwalic bieg na nizszy i obroty leca na 3000.

Na prostej zlapie zawieszke np. na 5-ym biegu i zamiast zmienic bieg przy 2000 obrotow potrafi dojsc do 3000 obrotow i po 5-10 sekundach dopiero zmieni na 6-ke.

Auto bylo podpiete pod INPE po zakupie i byly jakies 2 bledy w skrzyni ale wykasowalem i po dwoch tygodniach jazdy z w/w objawami znow podlaczone pod INPE lecz bledow brak.

Od czego zaczac zabawe ze skrzynia? Jak widac mieszkam w UK i bardzo ciezko tu o kogos kumatego.

Kontaktowalem sie z ASO ale odpowiedz byla taka sama jak przy poprzedniej bmw ze oni oleju w skrzyni nie wymienia ale zapraszaja mnie na diagnostyke i w cenie 100funtow sprawdza skrzynie i wgraja nowy soft.

Z tego co sie orientuje to pewnie po diagnozie uslysze ze polecaja wymiane skrzyni za xxxx i bol glowy haha a czy soft wgraja nowy to tez jakos ciezko mi w to uwierzyc jesli maja problem zeby wymienic olej w skrzyni.

Preferuje prywatne warsztaty gdzie moge patrzec na to co robia i ja osobiscie kupuje czesci te ktore ja uwazam za najlepsze.

Warsztat i mechanika mam tylko ze jak to bywa w UK trzeba jechac z instrukcja w rece a on jak robot bedzie robil krok po kroku bo jak sam zabral sie do mojej poprzedniej bmki zeby dolac oleju do skrzyni to efekt byl taki ze litr ulecial i musialem nastepna butelke zamawiac. Dlatego zwracam sie do Was o pomoc i wszytkie rady od czego zaczac i jak sprawdzic co zawodzi w tej skrzyni? Bo sprawa wyglada tak ze jak mam kupic miske i olej za 200f + 50f wymiana i "moze" sie uda a moze nie to za 350-400f moge kupic druga skrzynie z mozliwoscia zwrotu jesli bedzie trefna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że przez pierwsze 5-6 minut po odpaleniu na zimno skrzynia działa inaczej niż po rozgrzaniu to normalne. Zimna nie zapina tzw. Locap-a tylko jedzie jakby była w stanie ślizgającego się sprzęgła. Pod górkę obroty silnika wzrastają z górki spadają. Dzieje się tak przez kilka pierwszych minut jazdy na zimno aż silnik nie osiągnie około 50C po tym czasie przechodzi w tryb normalny.

CO do reszty objawów niestety nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falujące obroty przy stałej prędkości to koniec konwertera - sam niedawno wymieniałem i jest dużo informacji na ten temat na forum. W późniejszym etapie skrzynia zaczyna szarpać samochodem przy podjazdach. Niestety jest to element eksploatacyjny który w używanej skrzyni również może być w kiepskim stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej fazi0004

Tez jestem z UK i poki co nie znalazlem zadnego mechanika ktory na pytanie o wymiane oleju w skrzyni udzielil by mi odpowiedniej odpowiedzi ( a wiem jak powinna wygladac wymiana bo koledzy z forum sie na ten temat wypowiedzieli). Jak chcialem dolac oleju to musialem powiedziec ze robi sie to na wlaczonym silniku i skrzynia w pozycji P lub N jednak u mnie po odkreceniu korka zaczal sie wylewac olej ktorego barwa byla czerwonawa (a nie czarna jak u innych forumowiczow) wiec z racji tego ze jak napisalem nie znalazlem nikogo co by sie znal postanowilem ta operacje wykonac jak bede w PL w marcu

U mnie skrzynia pracuje normalnie poza dziwnym objawem szybkiego wbijania 2-giego biegu tzn jak dojezdzam do ronda i samochodzik zbija do 2-jki po czym wciskam gaz (autko caly jedzie) obroty zaczynaja rosnac i po ok sek od wcisniecia gazu zapina bieg na stale z takim lekkim szarpnieciem. Jest to odczuwalne jak mocniej wcisne gaz bo jak delikatnie to nawet tego nie czuje

Mam nadzieje ze wymiana oleju naprawi ten mankament.

Tak przy okazji to gdzie sprawdzic wersje softu skrzyni/silnika bo mialem aktualizowany soft (ISTAa) ale jezeli chodzi o skrzynie to nie widze zadnej roznicy w pracy i nie wiem moze cos sie nie zaktualizowalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gordon74 z tego co ja juz przeczytalem to objaw z konwerterem wiekszosc ma na cieplym silniku i przez caly czas a u mnie sa tylko te objawy przez 10minut i na zimnym silniku.

bogdan201 co do tego Locap-a to wszystkie skrzynie to posiadaja? Bo wczesniej jezdzilem e61 530d w automacie i nie miala takich objawow, mam tez pod domem Audi a6 c6 3.0TDI automat niby z ta sama skrzynia co bmw i tam tez nic takiego sie nie dzieje.

mavaros nie wiem gdzie sprawdzic wersje softu a tez by sie przydalo to wiedziec to wtedy bym mogl oddac auto do ASO i moglbym sprawdzic czy naprawde wgrali nowy soft.

Ja mechanikowi tez mowilem zeby dolal oleju na wlaczonym silniku to debil odkrecil korek na zgaszonym i wywalilo z litr oleju dobrze ze szybko udalo mu sie wkrecic ten korek bo tak pewnie z pare litrow by wylecialo. Ja wychodze z zalozenia ze Polscy mechanicy w UK to wiekszosc maja ukonczone zawody piekarzy lub murarzy ale w UK postanowili pobawic sie w mechanikow bo wymienic olej czy klocki to kazdy potrafi ale pojecia o "mechanice" to zero.

Slyszalem o Polskim warsztacie w okolicach Bristolu i oni tylko skrzyniami sie zajmuja i w ostatecznosci pewnie bede musial u nich zawitac.

A orientuje sie ktos co do wymiany skrzyni 6HP19 na inny model np. 6HP21 lub 6HP26 czy 6HP28 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego Locap-a to wszystkie skrzynie to posiadaja? Bo wczesniej jezdzilem e61 530d w automacie i nie miala takich objawow,

automat z Twojego BMW jak i taki 3 biegowy z merola z lat 70tych dziala podobnie.. skrzynia (niezaleznie czy ma biegow 3 czy 8) polaczona jest z walem poprzez konwerter... taki krecacy sie z silnikiem/walem baniaczek co ma w srodku tarczki z lopatkami by pchaly badz byly pchane przez olej... w skrocie auto przekazuje moc przez "powiew" oleju (nie ma sztywnego zazebienia dlatego automat jedzie z uslizgiem jakby sprzeglo sie delikatnie slizgalo /obroty potrafia isc szybciej do gory niz predkosc)... konsekwencja tego jest to, ze automaty jedza wiecej wachy i traca moc na mielenie oleju (generalnie). Aby ograniczyc to zjawisko (dajace plynnosc ruszania i zmiany biegow) skrzynia zapina tzw lockupa (mialem to w 4biegowej skrzyni w civicu... nie wiem czy bylo to w merolach w latach 70tych). Skrzynia nie zapnie lockupa jak jest np za mala predkosc, jak przyspieszasz czy jak zwalniach (dlatego automaty to smoki wawelskie w ruchu miejskim bo chodza bez lockupa praktycznie/na trasie 8 biegowy automat z zapietym lockupem moze palic nawet mniej niz manual 6tka)

 

Wersja skrocona odpowiedzi: tak masz lockupa

Uwaga na koniec

to co napisalem dotyczy "klasycznych" automatow jak w bmw 530d czy merol 70' ... nie dotyczy to skrzyn bezstopniowych (np multitronic z vwgrupy) czy recznych z automatyczna zmiana biegow (jak np dsg z vwgrupy)

 

automaty ZFu tiptronici nie sa bezwaryjne wiec jak cos Ci zle chodzi /wyraznie inaczej niz "w audi co miales"/ zaloz ze skrzynia sie psuje... jezeli jest to konwerter ze zlego doswiadczenia Ci powiem nie pchaj sie w konwerter regenerowany By zaplakac raz a nie porwacac do tematu lepiej dobrze automat odrestaurowac i sie ciesczyc

W automacie tez jest kolo zamachowe i tez sie czasem psuje (nie tak czesto jak w manualu ale tez...) kuzyn niedawo zubozyl sie 6 kola na naprawe automatu z wymiana tego kola (nie wiem co tam sie moze popsuc... ale twierdzil, ze bylo do wymiany)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.