Skocz do zawartości

e46 coupe 323I


iljash

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Do tej pory zawsze opisywalem swoje auta na forum, wiec nie chce robic wyjatku i tym razem. Jedynym "malutkim" wyjatkiem jest, ze pierwszy raz posiadam BMW :D do tej pory 3 Hondy, to tez i fora inne :) - ale mam nadzieje, ze zostane tutaj milo przywitany :D

 

Poszukiwanie BMW w PL to jest istny dramat co mialem sie okazje przekonac na wlasnej skorze. Niby tych aut na allegro od zatrzesienia, ale co z tego jak kupic dobre e46 z R6 pod macha to nie lada wyzwanie :) Mialo byc tylko 328, ale zycie zweyfikowalo i udalo sie kupic 323 :)

 

Zmeczony poszukiwaniem auta i wlasciwie z podjeta decyzja, ze robie sobie przerwe i na wiosne wracam do poszukiwan, natrafilem na ogloszenie tej oto zielonej coupety, kilka dni pozniej pojechalem ogladac samochod, a kolejne kilka dni pozniej po dogadaniu sie z wlascicielem co do ceny, felg itd auto przywiozlem do domu :)

 

Auto w posiadaniu poprzedniego wlasciciela 4 lata. Sporo rzeczy zrobionych, prowadzona ksiazka, a w niej wpisy co i kiedy wymieniane ( auto na firme bylo zarejestrowane ). Wlasciciel tez wydal sie w porzadku gosciem, ktory interesuje sie samochodem, a nie traktowal go tylko jako srodek transportu z punktu A do B, to tez sie skusilem.

 

Niestety tylko takie 2 zdjecia mam mizerne, a ze auto obecnie stoi na reprezentatywnych 15" stalowkach + kolpaczki BMW to raczej nie ma sie czym chwalic :D

 

Auto w lecie stoi na oryginalnych z e39 BBS RC + opony na chwile obecna 215/45/17. Dwie z nich nadaja sie na smietnik wiec najpewniej bedzie 225/45/17 na tył i 215/45/17 na przod :)

 

http://i.imgur.com/wyUkpg4.jpg

 

http://i.imgur.com/3O32ioB.jpg

 

Ostatnie 7 cyfr VIN`u :

EZ69950

 

Dosyc niespotykany kolor, z jeszcze ciakawszym wnetrzem :) :

- fotele sportsitze regulowane elektrycznie :)

- harman kardon

 

ale znowu klima manual i bez wielofunkcyjnej kierownicy :)

 

Aktualny przebieg samochodu to 213 000 km.

 

Plany sa nastepujace: Doprowadzic auto do perfekt stanu technicznego, a nastepnie wizualnego, przewidzialem na to najblizsze kilka miesiecy, az do wiosny, gdzie własnie zwienczeniem bedzie wizyta u lakiernika tuz przed nadejsciem wiosny/ sezonu :)

Oczywiscie w aucie jest troche do zrobienia i wszystko bede dokumentowal i wrzucal odpowiednie update`y :)

Jako ze hobbystycznie zajmuje sie kosmetyka samochodowa, to auto od strony wizualnej bedzie bardziej niz zadbane :) jesli chodzi o strone techniczna ma byc rownie dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie trafione połączenie przedlifta, koloru i felgi, świetnie to wygląda. Ale zastanawiam się jak te felgi leżą, bo jeśli się nie mylę mają et20? Jeśli masz możliwość mógłbyś rzucić okiem jakie tam et? Z góry dzięki.

 

Bezawaryjnej eksploatacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranty byly podwijane :) Nie wiem ( nie pamietam ) przez kogo konkretnie robione i jaka technika, ale bylo to konieczne i wyglada, ze konkretnie zrobione bo 4 lata przejezdzilo bez zadnej zgnilizny, w miejscu ingerencji.

 

Bez takiej operacji nie weszloby to kolo z tylu podejrzewam, no chyba, ze kombinacje z jakas wezsza guma, aby sie delikatny naciag stworzyl no i moze wtedy :)

 

Zdjecia wnetrza beda za jakis czas bo chwilowo wyjalem boczki i listwy. Boczki czyszcze na spokojnie a wszystkie listwy czekaja na przerobienie w inny kolor/ renowacje. Teraz jest ciemne drewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Widziałem już na kosmetyce, fajnie pasują te RC-ki.

Rozkodowany vin:

 

Model description: 323CI

Market: Europa

Type: BM31

E-Code: E46 (2)

Chassis: Coupé

Steering: links

Doors: 2

Engine: M52/TU - 2,50l (125kW)

Drive: Heckantrieb

Transmission: manuell

Body Color: Farngruen Metallic (386)

Upholstery: Standardleder/hellbeige 2 (arbeitsn (N6HC)

Production date: 24.01.2000

Assembled in: Regensburg

 

Code Serienausstattung Standard Equipment

S226A

Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings

S255A

Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel

S458A

Sitzverstellung vorne elektrisch Electr. front seat adjustment

S520A

Nebelscheinwerfer Fog lights

S548A

Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S550A

Bordcomputer On-board computer

S832A

Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S423A

Fussmatten Velours Floor mats, velours

S438A

Edelholzausführung Fine wood trim

S441A

Raucherpaket Smoker package

S473A

Armlehne vorne Armrest front

S481A

Sportsitz Sports seat

S494A

Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S508A

Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S530A

Klimaanlage Air conditioning

S662A

Radio BMW Business CD Radio BMW Business CD

S674A

HiFi System Harman Kardon Hi-Fi System Harman Kardon

S863A

Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S884A

Bordliteratur italienisch On-board literature, Italian

S915A

Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat

 

Co do klimy to w e46 nie jest duży problem żeby zrobić z niej automatyczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klime zawsze w poprzednich autach mialem manualna, wiec do przezycia - roznicy jakiejs nie poczulem, chociaz w bmw to tak troche bidnie miec manualna :)

 

Ale z tym przerabianiem to jak widzialem jest konkret rzezba i raczej ciezko bez wyjmowania deski, nie wiem czy warto i chcialoby mi sie w to bawic :(

 

Brakuje tylko wlasciwie wielofunkcyjnej kierownicy i tej klimy. Bo cala reszta jest lacznie z harmanem, ale kierownica do zrobienia, tylko chwilowo nie jest to priorytet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykluczam tej operacji, ale wpierw auto będzie doprowadzone do idealnego stanu zarówno mechanicznego jak i wizualnego , czasu w ogole nie ma, ale plan jest ze do wiosny każdy najmniejszy szczegół ma być gotowy na top top, wiec powinienem sie wyrobić :) upy w temacie jakies bardziej konkretne tez zaczną sie pojawiać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

OK, praca sesja i wszystko naraz dalo w kość, ale to nie znaczy, że z autem sie nic nie dzialo :)

 

5 dni temu auto odstawiłem do lakiernika na finalne "picowanie" auta na wiosne. Jak wróci to na auto wpadnie najpewniej kwarc, a w międzyczasie może pojawią się jakieś zdjęcia :D bo najwyższa pora jakby nie patrzeć :) .

 

W międzyczasie coś tam się działo:

 

1. Zacząłem już dawno temu od popularnej przypadłości czyli łuszczącej się gumy ( swoją drogą co trzeba mieć w głowie aby wymyślić takie wykończenie plastików to ja nie wiem )

Oczywiście zdjęcia z efektu prac zagineły, ale to jak auto wróci od lakiernika to zrobię nowe foty, ale ogólnie no wyszło świetnie :) wszystko standardowo robione BOLL`em do plastików. Wszystko rozebrane na części pierwsze, chromowane elementy zdjęte itd. bez fuszerki :)

 

http://i.imgur.com/dIZrNVT.jpg

 

http://i.imgur.com/fsvFhez.jpg

 

http://i.imgur.com/kPF2PqI.jpg

 

2. Wymieniłem uszczelkę stopy filtra oleju bo po prostu ciekło tamtędy. Uszczelka standardowo była raczej plastikiem, który z uszczelką dawno nic wspólnego nie miał. Uszczelka całe 17 zł z ASO, ale 3-4 godz rozbierania to tylko ja wiem co przeżyłem :) Brak fot, ale proszę mnie zrozumieć, cały zły i uwalony w oleju jakoś nie myślałem, aby wyciągać jeszcze telefon i robić zdjęcia.

 

http://i.imgur.com/HFPVdzh.jpg

 

czyli nic innego jak "6" ze schematu poniżej.

 

http://i.imgur.com/yS6jGNJ.png

 

3. Wymieniona kompletna Odma wraz z przewodami + wężykami podciśnienia. Zdjęć z prac nie ma, bo nie chciałem mechanikowi siedzieć nad głową z telefonem robiąc sweet focie, gdy ten walczył z dostępem do poszczególnych elementów a jak wiadomo łatwo nie jest, mimo, że jak mówi, robił to już kilkanaście razy w tym aucie :)

 

Tak czy siak ODMA była od nowości , data produkcji 99 rok ( auto 2000 ) -_- nikomu jak widać nie chciało się tego zmieniać/ bał się to zmieniać/ wolał nie dotykać. Wężyki oczywiście trochę się pokruszyły przy demontażu, jeden był uszkodzony, a kolejny od podcisnienia był całkowicie rozerwany. W sumie mnie to ucieszyło, bo wyjaśniły się podejrzenia skąd auto może brać lewe powietrze.

 

http://i.imgur.com/wdM0OJJ.jpg

 

http://i.imgur.com/LFVIuQT.jpg

 

http://i.imgur.com/jrSaxLe.png

 

zrobiona: 1,2,3,7,6,4 i chyba jeszcze jakieś podciśnienia, ale to muszę mechaniora podpytać bo prosiłem o wymianę wszystkiego co się da przy okazji, aby już tam nie wracać :)

 

 

Przy okazji, jak wiadomo z konieczności, ma się w rękach wymontowane takie cuda jak: DISA, krokowiec, przepustnica i inne pierdoły. Stąd też sprawdzona została DISA i krokowiec ( wszystko ideał ) , a przepustnice i motylek własnoręcznie wypucowałem na błysk- głupio byłoby nie skorzystać skoro wszystko jest na wierzchu :)

 

4. Przed robieniem ODMY zrobiliśmy jeszcze jedną upierdliwą rzecz odpowiedzialną za charakterystyczne głuche pukanie, tzn ja patrzyłem i starałem się nie przeszkadzać :) wymieniśmy sławną "9" czyli tuleje dyfra. Tuleja oczywiście kupiona Lemfordera :)

 

Rozebrane półosie, dyfer wyjęty etc - ogólnie jest trochę roboty. Sprawdziliśmy przy okazji bardzo dokładnie każdą poszczegolną tulejkę w tylnim zawiasie/ wózku. Wyszło, że reszta bez zastrzeżeń zupełnie nie ma się czego przyczepić.

 

http://i.imgur.com/wK7J2iy.png

 

tutaj już praktycznie umocowana i wszystko rozebrane

 

http://i.imgur.com/ygbFEL1.jpg

 

 

5. Tego samego dnia zabralismy się za wymianę przewodu od chłodnicy, gdyż no tak jakby się trochę nie nadawał już do niczego :), a nie chciałem ryzykować, że zejdzie mi płyn z układu i będę wołał lawetę pewnego pięknego dnia :)

 

wąż numer 5 :)

http://i.imgur.com/6LQmFHe.png

 

tutaj stary i pokazane o co mi chodzi ; /

 

http://i.imgur.com/hKYfrnn.jpg

 

http://i.imgur.com/LicZ7Si.jpg

 

Płyn chłodniczy zalany i całość dokładnie odpowietrzona :)

 

Po całym dniu podpieliśmy auto do kompa i komputer pokazał całe 0 błędów i do tej pory ta tendencja się utrzymuje więc jestem bardzo szczęśliwy :) Lewe powietrze i tym samym miss-fire spowodowane były odmą i przewodami, które dostarczały lewe powietrze. Lambdy już nie świrują i wszystko jest ok :)

 

Przy okazji sprawdzałem też ładowania alternatora. Pokazało ponad 14.1 więc jest dobrze :)

 

http://i.imgur.com/cF1NYuf.jpg

 

 

PODSUMOWUJĄC: z opóźnieniem co prawda , ale staram się trzymać planu, że najpierw robię mechanikę na ideał, a potem popracuje nad stroną wizualną auta, a tutaj już będą ciekawsze foto bo szeroko pojęta kosmetyka samochodowa jest moim hobby :)

 

Wesołych Świąt i przepraszam po raz kolejny za beznadziejną galerię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.