Skocz do zawartości

E39 - 528 coś niepokojącego pod korkiem oleju.


dj_tygrys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, mam pytanie czy to jest coś niepokojącego ? czytałem forum i w sumie chciałbym się tylko upewnić.

 

http://static.pokazywarka.pl/i/5491006/797061/wp-20150106-001.jpg

 

http://static.pokazywarka.pl/i/5491006/727051/wp-20150106-002.jpg

 

http://static.pokazywarka.pl/i/5491006/128906/wp-20150106-004.jpg

 

http://static.pokazywarka.pl/i/5491006/451855/wp-20150106-005.jpg

 

 

Olej: Valvoline 5w40 maxlife

Płyn chłodniczy: Nie ubywa (ubywała około setka na 2000km ale to przez niedokręcony odpowietrznik, teraz uszczelniłem go i nie ubywa)

Silnik nie dymi na niebiesko, dymi na biało w spalinach nie czuć nic niepokojącego - posiada LPG dlatego tego białego dymu jest trochę więcej niż normalnie.

Na bagnecie jest czysty olej nie ma też śladu takiej mazi, w zasadzie od wymiany jest około 8000km a na bagnecie olej wygląda bardzo świeżo odcień delikatnie ciemniejszy niż ten w opakowaniu.

Około pół litra od wymiany dolałem bo było dolane na max a teraz sprawdzałem to było około w połowie więc dolałem i dlatego zobaczyłem to coś pod korkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można powiedzieć że o tej porze roku, to naturalny objaw w silniku m52. Ten typ tak ma gdy pokonujesz krótkie odcinki.

Dziwne że w m50, m51, m60 nie miałem takich objawów.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie m52 a praktycznie każdego auta.

Ja raz miałem w swoim zimą jak było sporo na minusie ok -10 i robiłem 2 tyg odcinki po 9km, masło mogłem zebrać palcem. Potem taki okres odcinków minął i robiłem po 25 w jedną stronę dziennie i wszystko zniknęło.

Jeśli robi się małe odcinki lub jest uszkodzony termostat taka wilgoć w oleju to normalna rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat nie jest uszkodzony bo jest nowy, oryginalny.

Silnik fakt robi 8 km dziennie co drugi dzień, jest dogrzany ale widocznie za mało, po trasie sprawdzę czy objaw ustąpił.

 

Edit. Już jest troche cieplej i objaw wyraźnie ustąpił. Delikatnie żółty korek pod spodem a jak będzie cieplej to zapewne zniknie. Oczywiscie potwierdzę w kolejnej edycji posta czy fsktycznie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.