Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. W wakacje wymieniałem przednie amorki w swojej 530d i od tamtego czasu auto zaczęło się gorzej prowadzić tzn ciągnie do prawej i musze trzymać lekko skręconą kierownicę. Jadąc po równej nawierzchni gdzie nie ma nachylenia drogi mam wrażenie, że auto pływa tzn nie może utrzymać prostego kierunku jazdy.

 

Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale szukając usterki doszedłem do tego, że auto z jednej strony siedzi niżej. Na początku myślałem, że to wina nowych amorków i że problem leży z przodu ale auto wyraźnie siedziało jeszcze niżej z tyłu. Amorki na przodzie w między czasie zamieniałem i nic to nie dało. Czytając różne tematy natknąłem się na jeden gdzie ktoś miał źle zamontowane tuleje tylnego wózka/sanek/belki czy jak kto sobie tam nazywa. Ja dzisiaj oglądałem u siebie te tuleje i w zasadzie zaniepokoiła mnie jedna ale akurat z tej strony, która jest wyżej. Otóż brakuje w niej takiego jakby kołnierza na górze. Nie wiem czy to za coś odpowiada i czy to kwalifikuje się do wymiany.

 

Tuleja przednia lewa

http://s11.postimg.org/f4fagw6cz/20150103226.jpg

 

Tuleja przednia prawa

http://s11.postimg.org/ltltwwroz/20150103228.jpg

 

Dodatkowo lekko cieknie mi prawy amortyzator (ten z niższej strony). Wiem, że najlepiej byłoby wymienić, ale planowałem zmianę zawieszenia na Mtechnik lub gwint, a chciałbym najpierw rozwiązać ten problem aby wiedzieć, że tu wszystko jest ok. Widziałem, że niektórzy podnoszą niższą stronę gwintem, ale wg mnie to obchodzenie dookoła usterki.

 

Mam dodatkowo wykres z geometrii, który potem zamieszczę, z którego wynika (wg ustawiającego), że przez to obniżenie kąty z przodu się nie zgadzają i temu auto ściąga.

Opublikowano
W lecie wymieniałem te tuleje w swoim turasie (były założone jeszcze ori od nowości) i miejsca miedzy budą a tuleją wyglądały wszystkie tak jak na Twoim 1 zdjęciu.
Opublikowano

@adamsaba

 

No wlaśnie chcę zrobić porządek z tyłem dlatego napisałem ten temat...

 

@Firehand

 

I to świadczyło o tym, że były mocno zurzyte?

 

Jak oglądałem te tuleje to widać, że mają one taki kołnierz zarówno z góry jak i z dołu. Jak to jest dokładnie? Bo na nowych tulejach widać, że kołnierz jest z jednej strony no bo wkońcu jedna strona musi przejść przez gniazdo. Jeżeli tuleje wyciąga się w dół to jak ten kołnierz jest zamocowany od góry (ten którego na zdjęciu w moim samochodzie brakuje)?

 

http://czescidobmw.pl/images/13832.gif

 

Tutaj zdjęcie tulei od dołu gdzie widać taki sam kołnierz z dołu.

http://s10.postimg.org/hdklj30s9/20150103224.jpg

Opublikowano

Nie wiem jak jest w sedanie ale w turasie nie ma żadnych kołnierzy od góry (wszystkie 4 tuleje siedzą od góry tak jak na Twoim 1 foto). Z kolei na dole mają pokaźnej wielkości kołnierze ale w touringu tuleje są inne niż te w sednie. Możliwe, że u Ciebie na 2 foto ktoś zastosował jakieś gumowe podkładki ale niech się wypowie ktoś kto wie jak to w sedanie powinno wyglądać.

 

Tuleje wymieniłem ponieważ robiłem zawieszenie i na szarpakach było widać, że w znacznym stopniu zużył się ich wkład i pogarsza tłumienie amortyzatorów. Po demontażu okazało się, że w niewidocznych wcześniej miejscach (właśnie tam miedzy belką a budą) tuleje były popękane. Jeżeli w Twoim e39 nie były jeszcze zmieniane to wypadałoby to zrobić, prowadzenie i tłumienie auta na pewno wyjdzie na + :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak na moje oko to nie przepachał byś tulei z takim kołnierzem przez gniazdo, więc obstawiam że to jakaś śmieszna podkładka wsadzona np. po to żeby wyrównać krzywy tył.

Proponuję auto w górę, popuścić sanki i zobaczyć co to za cholerstwo tam jest wsadzone.

Tak wygląda tuleja sedana:

http://img32.olx.pl/images_tablicapl/115351021_2_644x461_tuleje-tylnej-belki-bmw-e39-sedan-dodaj-zdjecia.jpg

 

A tak kombiaka:

photo-1912f3d0-c8de-482b-868f-e7bf541d81f8-for_zoom.jpg

 

Więc jak na mnie to tego nie bardzo da rade zamienić :wink:

Opublikowano
Jak na moje oko to nie przepachał byś tulei z takim kołnierzem przez gniazdo, więc obstawiam że to jakaś śmieszna podkładka wsadzona np. po to żeby wyrównać krzywy tył.

Proponuję auto w górę, popuścić sanki i zobaczyć co to za cholerstwo tam jest wsadzone.

Tak wygląda tuleja sedana:

http://img32.olx.pl/images_tablicapl/115351021_2_644x461_tuleje-tylnej-belki-bmw-e39-sedan-dodaj-zdjecia.jpg

 

Bo na nowych tulejach widać, że kołnierz jest z jednej strony no bo wkońcu jedna strona musi przejść przez gniazdo.

http://czescidobmw.pl/images/13832.gif

 

EDIT:

 

Z bmw5er.pl narazie użytkownik mi podrzucił schemat na realoem, że taka podkładka jest oficiajlnie:

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=33_0518&hg=33&fg=30

Opublikowano
Dziwna sprawa bo w rubryce ilość jest podane, że takie podkładki są 4 a u Ciebie jest 1. Podłożenie coś między belkę a budę powoduje właśnie, że zawieszenie z danej strony idzie w dół, bo przy założeniu, że w spoczynku amortyzator ze sprężyną mają stałą długość, obniżając punkt podparcia wahacza jego koniec od strony koła idzie ku górze.
Opublikowano
Tzn. u mnie są 3 bo jednej brakuje jakby. Nawet nie wiem czy wogóle faktycznie buda się opiera o taką podkładkę czy siedzi ona w szczelinie. W dodatku brakuje jej u mnie z tej strony, która jest wyższa więc jej brak de facto powinien obniżać zawias. Być może problem nie leży tu.
Opublikowano
Jeżeli na tych podkładkach zawieszenie się w jakimś stopniu podpiera to po stronie gdzie brakuje tych podkładek auto będzie stało wyżej a nie niżej.
Opublikowano
Wyobraziłem sobie to teraz i faktycznie możesz mieć rację bo amorki opierają się o kielichy w nadwoziu. Więc przy podkładkach odsuwających sanki dalej od nadwozia koło będzie musiało wejść dalej aby amorek sięgnął kielicha. W każdym razie jest to gumowa podkładka i też średnio mi się wydaje, że mogłoby to zmienić odległość aż o 15mm chyba, że same tuleje rozwalone są. Auto jest wyżej właśnie z tej strony, z której brakuje podkładki. Teraz pytanie jaka jest prawidłowa wysokość przy standardowym zawiasie bo w zasadzie nawet jakby siedziało z obu stron tak jak z tej, która jest niższa to źle to nie wygląda.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przekładnia bez działającej pompy wspomagania zawsze lekko stuka, takie rzeczy sprawdzaj jak pompa chodzi, czyli na odpalonym silniku (wiem że wtedy nic nie słychać, ale jakoś trzeba ewentualny luz wymacać).
Opublikowano
No też mi się zdawało tak jak mówisz. Luzu tam nie widać. O takim sprawdzaniu jak mówisz to jak byłem na geometrii to mechanik siedział w kanale pod samochodem i kazał mi na odpalonym kręcić i nie miał zastrzeżeń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.