Skocz do zawartości

e39 530iA - ogrzewanie i temperatura silnika


madseason

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć,

Pierwsza część problemu to ogrzewanie, działa dość dziwnie - na wolnych obrotach mimo pionu wskazówki prawie nie grzeje, dopiero jak się trzyma 2tyś obr zaczyna grzać. Z kolei czasem jak zaczyna grzać nawet jak jest 19,5 ustawione - robi się sahara.

Druga część nastąpiła dzisiaj - fura stoi w garażu z 10 stopni na plusie - z zimnego odpalam, jadę z 5km po mieście przy temperaturze -7, grzanie jak powyżej - raczej słabe, trzymam obroty około 2tyś, żeby cokolwiek grzało a tu nagle na światłach temp leci poza pion. Zgasiłem i uznałem, że poczekam na zielone, odpalę i zjadę zaraz na parking poczekam aż ostygnie, ale po odpaleniu temp szybko spadła do pionu (maxymalnie doszła do 3/4). I później już żadnych problemów nie było a przeleciałem jeszcze z 20km.

 

I teraz za co się zabierać. Czy to wina termostatu, czy coś jeszcze. Chciałem się zabrać za czyszczenie klimatronika, ale po skoku temp silnika to chyba nie tu leży problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo pompa wody zaczyna padać co jest niebezpieczne i bardzo możliwe jak czasowo tracisz ogrzewanie albo termostat co w zimę jest mniej niebezpieczne bo ładnie można zbić temp ogrzewaniem na full i otworzyć okna żeby jakoś się jechało. Na przyszłość nie gaś auta tylko zbij ogrzewaniem chyba że jest jakaś awaria ze leci płyn.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fakt, postawilem na Gorce, lałem i lałem i 2l weszło zanim się przelał na odpowietrznikach, pół l sciągnąłem juz na ustawionym poziomo, ale nadal dzyndziel wystaje. Strzykawa juz nie łapie. Jak przesłany trochę to też niedobrze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jednak pompa wody się skończyła. Dzisiaj wywaliło cały płyn korkiem i grzechodze z jej okolic jak silnik pracuje. Akurat na pierwszych mrozach padła, mechanik u którego byłem stwierdził, że może płyn rozrabiany z wodą był - faktycznie kiedyś jak sprawdzałem to był jaśniejszy od tego co dzisiaj dolewałem.. :duh:

 

Części zamawiam, przy okazji chcę termostaty wymienić. Jest tylko jeden górny w obudowie, czy jakiś jeszcze na dole? Pompa chodzi na pasku głównym? Napinacze i rolki wymienia się w komplecie, czy żyją dłużej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Termos jeden był, pompa chodzi na głównym pasku.

Termostat kup jakiś dobry, płyn od razu wymień cały zwłaszcza jak nie wiesz co było wcześniej.

No i w razie czego uważaj na śrubki odpowietrzniki, lubią się urywać, warto mieć jakąś w zapasie.

Jak zdejmiesz pasek to oceń jak chodzą rolki, jak grzechoczą i mają luzy to warto od razu wymienić.

Pasek ocenisz jak zdejmiesz, jak mocno popękany i zjedzony to szkoda trzymać, zrobić raz a porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lecę z czescidobmw - termos Wahler, pompa Hepu, jak paski to Conti i napinacze, chyba Luk. Trzeba zwałić komplet, bo coś popiskiwało z rana przy odpaleniu. Się zastanawiał czy na kozaka samemu się za wymianę nie zabrać, ale Visko trochę mnie przeraża :8)

 

Odpowietrzniki dzisiaj się narobiły, 2 razy zalewałem i odpowietrzałem, więc ewidentnie grubiej niż zapowietrzenie, uciągną jeszcze trochę.

 

 

Schemat po VIN pokazuje, że napinacze hydrauliczne, sprawdzać namacalnie, czy nie powinno być różnicy?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DS61&mospid=47560&btnr=11_2190&hg=11&fg=18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Grubo lecisz :mrgreen:

Ja brałem taki sam zestaw, tyle że rolki i napinacz wziąłem INA.

Wisko odkręcisz, prędzej czy później puści, miewałem takie przypadki że godzinę się oprałem młotkiem w klucz, i nie puściło, a rano lekko ruszyłem i oddało :mrgreen:

Pamiętaj że wiskoza ma lewy gwint.

 

Napinacze zobaczysz jak trzymają przy zwalnianiu pasków.

Tam na nich na ośce masz łożyska, jak będziesz miał na wierzchu to warto by czymś przesmarować :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A trzeba tam coś ustawiać względem rozrządu, czy jak się założy tak jest?

 

Napinacz Luk/INA to jedna firma :)

https://czescidobmw.pl/uklad-z-napinaczem-hydraulicznym/napinacz-luk/ina,4586.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napinacze na pewno będą hydrauliczne skoro real-oem tak pokazuje? Próbowałem się dopatrzeć, ale tam nic nie widać..

 

 

EDIT:

Widocznie mechaniczne i hydrauliczne są zamienne.. Które lepsze?

 

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1702486-Hydraulic-or-mechanical-tensioner-M54

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.