Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu na prawej głowicy rano e65


PFD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ma problem z e65 3,6l(N62) 2002r LPG . Rano puki się nie rozgrzej wypada zapłon najczęściej na 6,8 cylindrze automatycznie wyłącza te cylindry. czasem wypadnie na 5,7.Jak delikatnie dodaje gaz do 2,5 tys/obr to zdarza się że nie wypadnie ani jeden cylinder .Jak ciepły jest w porządku .W BMW była wymienione wszystkie świece , podmienione cewki, wymienione odmy,podmieniony przepływomierz powietrza, test czy nie bierze gdzieś lewego powietrza. Silnik nie bierze oleju ani płynu chłodzącego.Dzieje się to na benzynie jak i na gazie. Proszę o pomoc może miał ktoś taką usterkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Po pierwsze sprawdz ciśnienie na cylindrach być może tam jest odpowiedz.

Zużyte uszczelniacze,prowadnice pociągają za sobą nierówną pracę na poszczególnych cylindrach zwlaszcza na rozruchu przy zimnym silniku.Olej na świecach po dluższym postoju może powodować nierówną pracę i wypadanie zaplonu do momentu wypalenia oleju i ustabilizowania pracy silnika.

 

pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że temat odgrzany ale się podepnę, może ktoś wpadnie na jakiś sensowny pomysł. Też mam wypadnie zapłonów na jednym banku i słychać cykliczne postukiwanie, jakby coś nie tak z pracą zaworów. Tematy jak świece i cewki już przerobiłem. Komputer wykazuje tylko błedy wypadania zapłonu i zaburzenia składu mieszanki. ale ja bym i tak na pierwszy ogień obstawiał valvetronic. Jak odpinam wtyczke od valvetronika to fakt auto pracuje w trybie awaryjnym ale chodzi równo. Może ma ktoś jakiś pomysł ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Tez odgrzeje mam dokładnie taki samochód i problem jak kolega z tego forum w innym temacie za wyjątkiem błędu katalizatora więc napiszę i tutaj

Mam problem z BMW E65 735i silnik N62 + GAZ . Auto po odpaleniu na zimnym silniku ( po nocy, albo po dłuższym postoju gdy temp. spadnie ponizej 90 stopni) wariuje tzn. trzepie calą budą auta, wywala błąd katalizatora na głownym kompie co powoduje wypadanie zapłonu i normalnie jedzie ale nie posiada mocy ( można auto zgasić i wypadanie zapłonu jakby kasuje sie). Kiedy samochód się rogrzeje chodzi dobrze, nie trzepie budą oraz nie wypada zapłon na postoju, obroty nie falują ( są stałe 500 obrt/min). Siódemka wywala błąd na CIEPŁYM kiedy doda się więcej gazu i znów pojawia się bład katalizatora i wywala zapłon ( czyli zaś nie chodzi na wszystkich cylindrach) Jezeli zgasi się samochód to znów chodzi dobrze. Na rozgrzanym silniku kiedy doda się więcej gazu jest odczuwalne jakby auto coś blokowało.

Po odpięciu wtyczek valvetronic chodzi równo. Auto ma przejechane na gazie ok 90 tyś.

Wszystkie cewki wymienione oraz świece na nowe. Na benzynie czy na gazie dzieje się to samo.

Czy miał ktoś taki przypadek ?

 

Mam to samo w trybie awaryjnym jak odepniesz i podepniesz kostke od przeplywki czy valvetronika pracuje lepiej ale dalej zle...

zrobiłem jak wyżej nowe świece cewki itp

Błędy mam takie w ISTA

KOD 002749 DME: Misfire detection, cylinder 2

KOD 00274E DME: Misfire detection, cumulative error

i komunikat na wyswietlaczu

12695124_985752281498351_1996399070_o.jpg?oh=fadf3567e1af5f1d016d7c7f2f3fff70&oe=56B2A238

 

Doczytałem ze to najprawdopodobniej wałek valvetronika

Jeśli ktoś ma pojecie co to może być dokładnie proszę o pomoc

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam problem już dawno rozwiązałem.Powodem wypadania zapłonu na jednym banku był wytarty wałek valvotronic.Po wymianie wałka i kilku innych rzeczy jak np. rurka wodna na środku silnika , ślizgi na prawym banku,dyszy olejowej, silnik chodzi jak nówka.Przejechałem 50 tyś i nic się nie dzieje.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy uwalonym podgrzewaczu będą błędy chyba? a tu mam tylko od wypadania na 2 i wielu...

Dziwne bo reszta wszystko git cewki, świece pozmieniane, wałek piękny zębatka też .

Jedynie dźwigienki przychodzą mi na myśl może coś jeszcze ? jakieś czujniki czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mały update wyżej opisanych problemów

Mając wypadanie na 2 Cyl i na wielu podejrzeniem był wpadniety zawór ssący w gniazdo zaworowe (co było błędem bo przecież ssace na lpg nie dostają takiej temperatury jak wydechowe i raczej niemożliwy tenat) jednak po zrobieniu kompletnej regeneracji połączonej z wymianą wszystkich zaworów wydechowych wraz z prowadnicami

Podobno te nowe są już odporne na lpg i będę ok do konca

Do tego uszczelniacze w i glowice jak nowe

Koleś dodał że ssace wszystkie były ok! Jedynie do przeszlifowania

Po złożeniu wszystkiego do kupy i odpaleniu jest tosamo zero poprawy i dalej wypadanie na drugim i na wielu...

Wszystko sprawdzone po sto razy nowe cewki i świece

Wtryski zamienione stronami i dalej nic

Kupiłem więc kompletny valvetronic idealny z wyglądu założony i niebo lepiej chodzi ale wypadanie dalej jest tym razem na 4 tym i na wielu

Żadnych innych błędów

Ręce mi już opadają ale przynajmniej da się jeździć

Mam tylko nadzieję że ten tym razem 4ty to jakiś błąd od czegoś innego wtrysk czy coś

Poniżej screen gdzie ewidentnie widać że to 4ty cyl

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161217/a779788471901974e7f849e339f8256b.jpg

Co sprawdzić w związku z tym?

Dlaczego aż taka korekta wtrysku?

 

 

Podzielę się wynikami prac przy ww silniku może komuś pomoże

 

Tak wyglądały tolerancje dzwigni valvetronika w efekcie czego było wypadanie na drugim i na wielu

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170106/0463e46c82c65d51781fcf85b134b486.jpg

 

Po wymianie całego kompletu valvetronika na inny używany praca dużo lepsza jednak dalej wypadanie na 4tym i na wielu

Domyślam się że to dlatego że na przeszczep kupiłem dwie kompletne glowice gdzie w silniku urwana była korba i walila po zaworach i akurat było to na 4tym cylindrze

Dzwignie musiały się skrzywic od uderzenia i wyszło jak wyszło

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170106/21d32b18774620c3b57bd7472c13b2e5.jpg

 

Porównując wyniki testów przełożyłem dzwigienki z starego zestawu z cyl 1 do nowego na cylinder 4

Male dzwigienki były tej samej klasy a duże różniły się o jedną kasę

W efekcie taki wynik

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170106/c1a059d2de09cbddcbd5bb2778929667.jpg

 

I wreszcie chodzi jak trzeba!

 

Dobra rada dla wszystkich mających problem jak w tytule

Na samym początku żeby uniknąć jakichkolwiek niepotrzebnych kosztów typu cewki świece itp

Robimy test tolerancji dzwigni pośrednich valvetronika

Oszczedzicie kupę kasy stosując się do tej rady

Instrukcja poniżej

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=302794

Edytowane przez bmw-power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czytam Wasze posty i dalej brak przyczyny wypadania zapłonów, a jedynie naprawa skutków.

 

Myślę, że przyczyną naszych problemów z wypadaniem zapłonów są nie drożne katalizatory. Olej który z czasem przedostaje się poprzez uszczelniacze zalepia katy. Pod obciążeniem zapycha się układ przed katami co powoduje zwrotny efekt, ciśnienie spalin w komorach wzrasta na tyle, że valvetronic wariuje i z czasem mimośrody padają. Póki nie odetka się katów, problemy będą nawracać, a z nimi ponoszone koszty na bezsensowne wymiany, świec, cewek, valvetroniców, wtryskiwaczy, filtrów i pomp paliwa. :mad2:

 

Niebawem udrażniam układ katów + x-pipe. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.