Skocz do zawartości

Kupiłem E36 1.8 TDS który stał prawie 2 lata


kataklysm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was, jak w temacie kupiłem E36 które stało prawie nie używane przez około 2 lata. I mam kilka pytań, ogólnie miałem E36 wcześniej ale 1.8 benzynę.

 

Może łatwiej będzie jak zrobię listę:

 

Auto odpaliło ale niestety po podłączeniu butelki z ropą omijając filtr (pompa paliwa padła ? jest od niej jakiś bezpiecznik/przekaźnik żeby sprawdzić ?)

Autem po odpaleniu dość mocno trzęsie w środku (tragedii nie ma ale to będą poduszki silnika ? dobrze myślę ?)

Olej jest ale jak go widziałem na bagnecie to trochę jak tawot wygląda :) Wymienić to czy jak pojeździ będzie lepiej ?

Przy pracującym silniku odkręciłem wlew oleju, zaczął spadać z obrotów trochę i trochę olejem pryskał przez otwór, to norma czy spodziewać się jakiś większych napraw ?

 

Oprócz tego jak się kręci kierownicą to coś skrzypi dość mocno ale domyślam się, że to pompa wspomagania albo inne elementy które się zastały...

 

Właściwie z zewnątrz aut wygląda dobrze, końce progów trochę zaczęła rdza jeść ale bez tragedii dalej progi są raczej dobre, blacha o dziwo bez rdzy (1997 rok był już chyba ocynkowany jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie trochę błąd odpalać auto bez podstawowej diagnostyki i wymiany płynów. Zacznij od oleju przeciez to podstawa, nie moge uwierzyć że odpaliłeś auto po takim postoju nie zmieniając oleju :D Potem masz ogólnie wszystko do sprawdzenia, uzupełnij płyn, może jest mało płynu wspomagania. Po takiej przerwie wiele elementów zardzewiało, zastało, zapiekło się. Bak do zdjęcia i czyszczenia bo w srodku pewnie już nowe życie powstało.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel i tak odpalił go przedemną więc nie miałem na to wpływu :) zresztą trzeba było sprawdzić czy silnik w ogóle pracuje.

 

Kupiłem ją za grosze, jest ładna silnik odpala, na pewno poduszki silnika są do wymiany i przednie amorki bo przód pływa jak na łódce.

 

Ogólnie silnik zimny odpala od strzała ciepły jeszcze lepiej, problem z pompą w baku rozwiązałem i już działa. Oglądałem zbiornik i jego zawartość o dziwo nie ma żadnego syfu wody itp, dla pewności zalałem świeżej ropy drugie tyle co w nim było, czyścić nie widzę sensu bo nie widać brudów.

 

Ale zauważyłem jeden problem, mimo, że odpala jak trzeba to trochę kopci najpierw kopciła odrazu po odpaleniu teraz już na luzie nie widać żadnego dymu ale jak się wciśnie gaz mocniej to już trochę czarnych obłoków się pojawia. I teraz pytanie co z tym zrobić ? Wiem, że mogą to być lejące wtryski ale ponoć w tym modelu raczej się nie psują (jeśli źle mówię proszę mnie poprawić) biorę poprawkę na to, że auto jest zastane, zrobiłem nim dzisiaj kilka kółek po parkingu i wszystko się powoli prostuje, zawieszenia nie słychać jedynie buja ale to przednie amorki wylane, kopcić też zaczyna mniej, czy warto lać jakiś siwax ze stacji do czyszczenia wtrysków ? Czytam różne posty i straszą tam wymianą pierścieni oraz uszczelki pod głowicą, ale te rzeczy chyba nie psują się od tak a ponoć auto było w momencie odstawienia w bardzo dobrym stanie. Może warto by sprawdzić dolot ? pewnie na filtrze są pajęczyny jak na całym aucie były kiedy je kupiłem :P

 

Będę majstrował przy nim dalej ale jak ktoś ma jakieś mądre rady to będę wdzięczny.

 

Oleju jeszcze nie zmieniłem jak i filtrów, olej zaczął wyglądać normalnie i wygląda na dość świeży ale oczywiście zmienię go.

 

Sprzęgło sprawdzone i jest super, turbina przy wyższych obrotach słyszalna ale w normie (miałem już TD) Jedyne co mnie martwi to właśnie czarny dym po mocniejszym wciśnięciu gazu.

 

Dodatkowo auto od 0 zbiera się dość mozolnie jak mu dam buta to zaczyna iść nie ma szarpania ale żeby dynamicznie ruszyć trzeba trochę tego gazu użyć to norma w tym modelu ? Ten silnik jest raczej słaby i nie wymagam cudów ale zanim włączy się turbo to muł jest straszny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski mogly się zastać,można dolać czegoś,ale lepiej je po prostu wyjąć i dać do sprawdzenia i regulacji-groszowe sprawy.

W tdsie zawsze olej będzie pryskal przez wlew oleju-ze względu na bliskość lańcucha rozrządu.

Olej koniecznie do wymiany,jaki filtry paliwa i powietrza.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że dymi na czarno to może byś zbyt duża dawka paliwa , ewentualnie jak ma chipa to też może zadymić (nie ma reguły). Bardziej martwił bym się białym dymem niż czarnym . Ja dla lepszego smarowania wtrysków co kilka tankowań dolewam mixol . Ale najpierw lepiej dolać coś na przeczyszczenie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.