Skocz do zawartości

Dołozenie Webasto e61 rok 2005 Diesel


Madejski_g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chcę sobie dołożyć webasto , sa cząstkowe informacje ale to za mało ,mam pare dylematów.

Mam funkcje przewietrzania wnętrza . wiec nie powinno byc tak ciężko i teraz mam pare pytań

1 webasta:

Webasto Termo Top Z/C

Webasto Termo Top C

Webasto Termo Top Z

nie wiem czym się różnią i które kupic na alegro jest napisane ze wszystkie do e60 wszstkie pasują.

2 czy potrzebuje jeszcze pompke do wody jeskli mam przewietrzanie wnętrza

3 czy webasto od poliftowej wersji bedzie pasowało do przedliftowej.

4 czy ktos z forum niema gotowego zestawy który by domnie pasował (pompka paliwa wody i piecyk)

5 jakis zakład który by mi to ogarnął w zachodniopomorskiem.

Pozdrawiam

Edytowane przez Madejski_g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przynajmniej wszystkie części są wypisane. Przetłumaczone sobie przez Google, z odrobiną logiki będzę się dało coś zrozumieć :twisted:

Niestety po polsku EBA nigdy nie widziałem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szkoda że po szwabsku ale nie będę wybrzydzał

 

... jak sie znajdzie np. 10-ciu powaznie zainteresowanych instalacja -webasto to przetlumacze wszystko na j.polski .

Mozna zrobic "projekt" - Instrukcja po polsku - i wspolnymi silami..... :D

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawy jestem w jakim języku mają polskie ASO takie instrukcje

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chciałem takie coś.... Ale póki nie dorwę auta na czesci w którym webasto jest jeszcze zamontowane to nie tykam tematu. Z drugiej strony..... myślałem o zdalnym odpalaniu silnika. Centralka do kupienia na ebayu już za niecałe 600 $ :cry2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam ponownie długo szukalem czytalem pytalem i nic wiec stwierdzilem ze zaloze webasto ale analogowe sterowane przez gsm lub pilota bedzie prosciej.

Teraz mam pytanie do znawców jesli mam klimatronik jest nanim funkcja rest czy jest mozliwosc ze na ktorys pin podam 12v i zalaczy sie rest, albo zeby podac 12v na ktorys pin w klimatroniku zeby zalaczyl sie sam klimatronik. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój, trzeba to zrobić normalnie przez CAN i pilota oryginalnego. Tak to pokrętnie sobie wymyślili że każda Inna opcja to same problemy z błędami. Nie włączysz sobie rest, ani wentylatorów w taki prosty sposób, to się robi komunikatami CAN. Dlatego najprościej zastosować oryginalne rozwiązanie, sterować oryginalnym pilotem możesz sterować przy pomocy odbiornika gsm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam dolozylem webasto ale analogowe mam tylko problem jak wlaczyc nawiewy przez podanie + na jakis pin. Potem dam fotki fajnie dziala odpalane tylko z pilota.

Napisalem ci wyżej że nie tędy droga, ale idziesz. Ostatecznie jak w już w jakiś partyzancki sposób uda się tobie uruchomić wentylator to za każdym razem po użyciu Webasto, samochód będzie cię witał dźwiękiem gongu i błędem z żółtym samochodem na podnośniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylatory idą przez przekaźniki, więc podać im + 12 poprzez diodę i po sprawie :). Ale fakt, lepszy jest cyfrowy po canie, wtedy można ustawiać godziny w CCC/CIC, i sterować pilotem bmw z dodatkową opcją, lub dodatkowym, a do tego gsm czy coś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego cdxa wiem ze masz wiedze spora. Ale jak pisalem w pierwszym poscie to jakos nikomu sie nie chcialo odpowiadac tlumaczyc i pomóc. Po drugie umnie nie wiele osob sie znalo na podlaczeniu tego jak w serwisie po canie. Niechcialo mi sie czyjes laski i czekaniu na odpowiedz czy mam kupic taka czy inna czesc,wiec stwierdzilem ze zrobie po swojemu. Kupilem gotowy zestaw na aukcji i jakos ogarnelem. Znajac zycie jak dam fotki to sie posypia komentarze ze do bani i tak dalej, ale jak pisalem wyzej jak pytalem to nie wiele powiadali najmondrzejsi ,a teraz dużo do powiedzenia będą mieli. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piece różnią się jedynie elektronika, możesz wymienić, do tego dwa kable do can i będziesz prawie w domu, gorzej z pilotem. Z tego co wiem w cenie są elektroniki analogowe(taką masz), bo łatwo się nimi steruje. Jeżeli nie przeszkadzają tobie błędy to sterować wentylatorem nagrzewnicy musiałbyś tez w trochę bardziej zaawansowany sposób (PWM) bo tam jest regulator elektroniczny a nie przekaźniki. No chyba ze tak jak pisze kolega Apacer przekaźnik, ale będzie się kręcić z pełną mocą, i dioda tez musi być konkretna. W tym momencie nie jestem pewien czy w uśpieniu samochodu będzie tam napięcie, trzeba zajrzeć do schematu. A jak nie będzie to można próbować podawać z zewnątrz odłączając istniejące zasilanie regulatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie PWM czyli poprzez częstotliwość też można ogarnąć w prosty sposób przez zastosowanie ne555, wtedy sobie ustawiasz daną wartość potencjometrem, wpinasz się w żyłe sygnałową pwm, i wsio. Układ za kilka zł :) jak coś pisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie PWM czyli poprzez częstotliwość też można ogarnąć w prosty sposób przez zastosowanie ne555, wtedy sobie ustawiasz daną wartość potencjometrem, wpinasz się w żyłe sygnałową pwm, i wsio. Układ za kilka zł :) jak coś pisz.

Wszystko się zgadza ale od błędów nadmiernego poboru prądu i tak w ten sposób nie unikniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że jeśli w FA będzie wbity piec webasto, wtedy auto może zatwierdzać załączanie wentylatora i nie wywalać błędów w kompie, które i tak nie pojawią się na desce :wink: . Układ pobudzi auto jedynie w fazie działania, później wygaśnie. Zresztą, jeśli ktoś robi sobie tak na "lewo" piecyk to byle błędy nie będą przeszkadzać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.