Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

sprawa wyglada tak: moje e46 z 2.0d m47n polift na CR pewnego dnia odmowilo posluszenstwa. Kiedy spadly temp rano zaraz po odpaleniu silnik nie rowno pracował jakby na 3 cylindrach przy czym intensywnie kopcil na siwo ( nie jest to para czy cos w tym stylu) i falowaly obroty przez jakies 15 sek po czym wszystko wracalo do normy. Wyjatkiem byla sytuacja kiedy po takim odpaleniu od razu ruszalem, podczas jazdy kopcenie natymchmiast ustawalo i wszystko bylo ok. Sytuacja z takim odpalaniem trwala tydzien. Przed ta usterka jak i w czasie kiedy sie pojawiala auto trzymalo moc nie szarpalo nie falowalo, przy pelnym obciazeniu delikatnie pusci dymek ale nic nadzwyczajnego (nie posiada katow, jedynie tlumik koncowy). Pewnego dnia zrobilem trase 100Km dosyc intensywnie postawilem auto w garazu na 30min po czym przyszedlem i ledwo odpalilem (objaw jak wczesniej odpalanego rano a byl rozgrzany 90 i w cieplym pomieszczeniu), podwyzszenie obrotow nic nie dalo, jazda do domu jakies 3km,z tym ze auto coraz bardziej falowalo i w pewnym momencie przestalo reagowac na pedal gazu zaraz po czym sie zatrzymalem jakies 30sek i auto zgaslo. Nie dalo sie juz odpalic. Wskaznik pokazywal polowe baku natomiast okazalo sie ze pompka przelewajaca przestala dzialac przez co auto prawdopodobnie stracilo doplyw ON. Auto mimo dolania ON nie odpala.

Bledy ze sterownika:

brak cisnienie na listwie podczas rozruchu

swieca zarowa cyl 1 (prawdopodobnie uszkodzony sterownik swiec bo swiece sprawdzane wszystkie OK)

 

Po zalaniu ON i skasowaniu bledow zostaje tylko swieca wiec sterownik oddam do naprawy. Byc moze paliwo wcale sie nie skonczylo a mala jego ilosc zostala i jest to zbieg okolicznosci z unieruchomieniem auta.

W kazdym badz razie auto kreci normalnie, lapie na cyl 2 slychac i widac(po zdjeciu kolektora dym wydobywa sie z kanalu w glowicy). Cisnienie podczas rozruchu na listwie okolo 450-500barow. Na plaku chodzi poki nie przestane podawac wiec z ukladem korbowo tlokowym chyba wszystko ok.

Wyeliminowane elementy:

-Klapki kolektora sa na miejscu wiec nie wpadly

-czujnik wału i wałka rozrzadu wymieniony

-czujnik cisnienia na listwie oraz zawor na listwie wymieniony

-regulator na pompie CR wymieniony

-pompa progowa wymieniona na orginal (daje okolo 4,5)

-filtr paliwa wymieniony Bosch

-synchronizacja EWS zrobiona

-test przelewowy po 60 sek (3x20sek) 1,2,3 cyl ledwo w rurce jakies 3-5ml(nie doszlo do zbiorniczkow), 4 cyl cala rurka 20cm(doszlo na dno zbiorniczka)

 

Prosze o pomoc bo mi rece opadaja na to auto, a akurat jest bardzo potrzebne.. O czym zapomnialem?

Czy jesli jest cisnienie na listwie to moge wykluczyc pompe CR i przelewajace badz lejace wtryskiwacze? I dlaczego akurat zawsze probuje zalapac wylacznie na ten 2 wtryskiwacz (chyba ze jest tak zapisane zeby od niego zaczynal dawke rozruchowa)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wzbudził u Ciebie niepokoju test przelewowy? Wtryskiwacz na 4 cylindrze daje na przelew i spada ciśnienie, dlatego nie możesz odpalić. Klasycznie najpierw problem z odpaleniem na ciepłym, później nawet na zimnym nie odpala.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wzbudzil i jest aktualnie pierwszy przed pompa cr do wymiany dlatego moje pytanie: czy jesli 4 wtrysk daje w przelew to nie powienienem widziec spadku cisnienia na listwie w podgladzie danych podczas rozruchu?

Druga sprawa czy ten test jest wogole cos warty skoro nie moge odpalic auta i pozwolic mu pracowac na chocby minimalnych obrotach. Rorusznik kreci pewnie cos z 300 wiec stosunkowo mniej pracy wykonuja wtryskiwacze jak i mniej paliwa przelewa sie przez uklad.

jeszcze jedno pytanie: czy przy rozruchu przez przelew powinno wogole cokolwiek sie przedostac?

Opublikowano

Sprawdź fizycznie czy na listwie jest ciśnienie,poluzuj jeden przewód zasilający, zachowaj ostrożność bo ciśnienie jest duże.

Czy pompa wysokiego cisnienia ma 280-300 barów?

Wtryskiwacz otwiera się dopiero przy odpowiednim ciśnieniu,więc wydaje się ,że nie ma tyle w zbiorniku wysokiego ciśnienia

Opublikowano
Jakieś jest, paliwo leci w dosyć sporych ilościach. Ciężko powiedzieć jakie bo nie mam czym zmierzyć. Jeśli ufać wskazaniom z kompa to prawie 500. ECU otwiera Wtryski bo za każdym razem 2 cyl łapie. Mam druga pompę CR na podmiane ale z tym sporo zachodu wiec wolałbym jakoś najpierw wyeliminować wtryski
Opublikowano

Przy włączonym zapłonie nie ma ale wydaje się logiczne przecież nie pracuje a jest napędzana rozrzadem. Chyba ze się mylę. Natomiast przy rozruchu (a raczej próbie) podczas kręcenia, ciśnienie dochodzi do 500.

Może padło ECU silnika?

Opublikowano

Oczywiście,że na wolnych obrotach ma być te 280 bar,500 to zdecydowanie za dużo.

Sprawdź jeszcze instalację do zaworu regulacji ciśnienia w zasobniku i zaworu na pompie.

Opublikowano

Instalacja sprawdzona na samym początku żadnych przetarć piny podoginane wszystko wygląda ok. Może jeszcze jakieś sugestie?

Czy w m47n jest jakaś specjalistyczna procedura odpowietrzenia układu CR?

Opublikowano

CR sam się odpowietrza.

Może sprawdź jeszcze przewód powrotny zasobnika wysokiego ciśnienia czy jest drożny ,nie jest zagięty,zgnieciony

W zaworze regulacji ciśnienie na listwie,czy otwóry są drożne (jeśli zawór nie był nowy).

Przewód zasilający z pompy wysokiego ciśnienia do zasobnika (zbiornika wysokiego ciśnienia),czy drożny.

Jeśli wszystko już sprawdzone lub wymienione,to trzeba zająć się szczegółami.

Opublikowano
Przewody wszystkie drozne nie zalamane od baku przez uklad CR i powrot do baku. W pon sprobuje podmienic wtrysk ktory najgorzej wypadl w probie przelewowej. Mam jeszcze na polce pompe wysokiego cisnienia wiec jak podmiana wtryskow nic nie da to chyba podmienie pompe tylko z tym sporo zachodu jak patrzylem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.