Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

 

Grzebię od jakiegoś czasu za jakimś opisem wymiany świec w tym silniku ale jakoś nic nie znajduję. Chodzi mi o to na ile trzeba rozebrać podszybie aby dostać się do świec po tej stronie silnika i jak wygląda ogólnie z dostępem. Może ktoś kto to robił podzieli się wrażeniami albo podrzuci jakiegoś linka.

 

Dzięki, pozdro.

Opublikowano

Kolego zdejmujesz podszybie, aby zdemontować osłonę plastikową silnika i najlepiej jeszcze odkręcić rozpórkę, dla lepszego dostepu do dwóch świec najbliższych grodzi. No niestety jest trochę dłubania, ale nic trudnego. Jak masz porządny klucz do świec cała operacja max 1.5h. Jesli już ktoś to robił to pewnie 1h max.

 

jeśli chodzi o samo podszybie to raczej standard. Zrzucasz filtry -> zdejmujesz uszczelkę grodzi -> zdejmujesz łącznik lewej i prawej strony plasików podszybia (jeden zatrzask mniej więcej na środku) -> wyjmujesz takie profile gumowe, które znajdziesz przy siłownikach klapy -> w miescu filtrów oraz na środku przekręcasz takie plasikowe śruby szybkiego montażu (nie wykręcasz ich) -> wykręcasz po jednym torxie z kielichów i podszybia powinny delikatnie zejść.

 

Gdzie mieszkasz dokładnie? widzę, że połudnowe rejony?

 

Chętnie nawiązałbym kontakt z właścicielem BMW z N53 pod maską z okolic Warszawy, żeby czasem coś porównać, podmieniać się częściami na cele diagnozy. Mam działającą INPE.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, dzięki. Pewnie będzie pomocne ale w taką pogodę nie bardzo chce mi się przy tym grzebać bo jest trochę rozbierania. Ja jestem z okolic Cieszyna.
  • 2 lata później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Świece już sobie wymieniłem. Może komuś się przyda trochę informacji. Nasadka/klucz do świec powinien mieć bardzo cienkie ścianki. Ja kupiłem klucz Asta A-SL38142. Można go dostać na Allegro lub w sklepach online, koszt ok 20zł. Przy wykręcaniu wszystko jest ok, ale przy wkręcaniu gumowa część która jest w kluczu może zostać na świecy i jeśli nie mamy jakiegoś długiego narzędzia to będzie ciężko tą gumę wyjąć. Ja przy wkręcaniu po prostu wyjąłem tą gumę z klucza i wkręcałem bez niej.

 

http://i497.photobucket.com/albums/rr333/lordv44/BM/IMG_0734_zpsxqcgbhot.jpg

 

http://i497.photobucket.com/albums/rr333/lordv44/BM/IMG_0735_zpskoclbmb7.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.