Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Wczoraj kupilem auto w niemczech.

Auto wyglada super, a wg zapewnienia ASO BMW - technicznie jest alles gut.

Jedyne co mnie zaniepokoilo jak bylem pod autem to spocona skrzynia biegow. Serwis mi powiedzial ze nie ma sie czym przejmowac.

 

Ktos moze potwierdzic czy to czesta przypadlosc i ten typ tak ma ? :) z czego tam sie moze lac ? Myslicie ze jest niebezpieczenstwo ze nie ma oleju w skrzyni ? Jest jakis czujnik ?

 

Myslicie ze moge dzisiaj zrobic 1k km ?

 

Dzieki

Edytowane przez pete86
Opublikowano
Juz nie pamietam dokladnie gdzie i skad moglo leciec, zwlaszcza ze mechanik mi powiedzial ze to normalne przy przebiegu 90k, natomiast pamietam ze spora czesc obudowy dolnej/bocznej czesci skrzyni byla ubrudzona olejem.
Opublikowano
...spora czesc obudowy dolnej/bocznej czesci skrzyni byla ubrudzona olejem.

 

Moze ktos wymienial olej.Polalo sie po skrzyni przy nalewaniu ale nie chcialo sie wytrzec.Ped powietrza "rozdmuchal" olej i teraz wyglada jakby cieklo.

 

Umyj skrzynie i obserwuj.Moze sie okazac,ze nic powaznego sie nie dzieje.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moze ktos wymienial olej.Polalo sie po skrzyni przy nalewaniu ale nie chcialo sie wytrzec.Ped powietrza "rozdmuchal" olej i teraz wyglada jakby cieklo.

 

Te skrzynie po prostu się "pocą", najczęściej w okolicach wybieraka. O rozlanym oleju raczej zapomnij :wink:

Ja teraz zaglądałem w E81 przy przebiegu ponad 200 tyś km i też była zapocona.

 

Proponuje wymienić olej w skrzyni. Koszt w sumie niewielki i można zrobić to samemu na kanale lub podnośniku.

Najprawdopodobniej potrzebujesz olej MTF LT3. (2 litry wystarczą i jeszcze zostanie).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Tak zrobie.

Zostalo mi 700km - rozumiem ze moge jechac dalej ? ;) gdyby w skrzyni nie bylo oleju to chyba by biegi nie wchodzily w ogole lub z duzym oporem ? Czy to w ogole malo mozliwy scenariusz ?

Dzieki

P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet gdy w skrzyni będzie połowa oleju, to biegi będą wchodziły praktycznie normalnie.

Możesz spokojnie jechać, pewnie brakuje jej kilka procent co nie jest szkodliwe.

 

Przed zakupem sprawdź naklejkę na skrzyni o normie oleju (stawiam że to MTF LT3). Cena to około 50 zł za litr.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć

 

No to tera kolej na wymianę wybieraka + simering :wink:

Wycieki są pewnie tak małe, że nie warto tego ruszać.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Panowie,

dzwoniłem do ASO i przedstawiłem im problem.

Oczywiście chcą wymienić 3 uszczelniacze i olej - koszt ok. 1000zł.

 

Pomyślałem, że ponieważ w maju i tak mam przegląd, to może rozsądniej byłoby wymienić jedynie olej, wytrzeć dokładnie całą skrzynie, a w maju oszacować czy nadal cieknie, czy się delikatnie poci, czy może wręcz skrzynia jest sucha i będzie spocona dopiero za następne 90k km...

Wówczas koszt operacji wyniósłby 300zł a miałbym pewność, że nie jeżdzę na pustej skrzyni.

 

Jak myślicie, od razu z grubej rury, czy najpierw olej, a jak nadal będzie się mocno pociło, to się naprawi kompleksowo ?

Dzięki

P

Opublikowano

Update 'spod auta'.

 

Wygląda to tak:

https://drive.google.com/file/d/0BzD-tfvLpLWqcUM1Q3hnemJDeUk/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzD-tfvLpLWqdGVEeEktakp5R1U/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzD-tfvLpLWqcEVkVmJUTHpWd0k/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzD-tfvLpLWqaDZKdWtqWENtd1E/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzD-tfvLpLWqVzdUdlBudUcyYVk/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzD-tfvLpLWqSHUyMU5VSDc5QXc/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzD-tfvLpLWqZWVTR2dfSzBvNDQ/view?usp=sharing

 

Tak jak by kiedyś się polało z wału napędowego. Zastanawiam się tylko czy fakt, że to już jest relatywnie suche świadczy, że w skrzyni nie ma oleju, czy że wyrzuciło nadmiar przez wał i już więcej nie leci. Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii ? Co o tym myślicie ? Jest się czym przejmować ?

 

Jest jeszcze druga, chyba pilniejsza sprawa, mianowicie półoś:

https://drive.google.com/file/d/0BzD-tfvLpLWqbk5LSDhELV9mcVE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzD-tfvLpLWqQmN4SW5VN0RxOFU/view?usp=sharing

 

To normalne, że po 90k mógł puścić uszczelniacz ?

Ile taka zabawa może kosztować ?

 

Czy dwie powyższe rzeczy trzeba robić na gwałt, czy mogą poczekać do maja (mam wówczas przegląd) ?

 

Dziękuję !!!

Piotr

Opublikowano

No właśnie chyba się polał w podróży z Niemiec, bo przedwczoraj tego nie widziałem.

Ale to chyba żaden hardcore ? Wymiana uszczelniacza i pozamiatane ? Ile +/- kasy na to trzeba liczyć ?

Dzięki

Piotr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niezle jak na 90 tys az mi sie wierzyc nie chce,skrzyni to z waly tak widac z tych zdjec masz ,zobacz na wybierak czy tez tam sie nie leje,to u mnie nawet poceniem nie mozna nazawc co innego u Ciebie.

Dryfer tez ogarnij widac ze jest swieze ,simering w aso kup cena dostepna :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaglądałem na skrzynie w E81 w piątek, i było bardzo podobnie - czyli norma. Moim zdaniem lekki wyciek jest z wybieraka i leci w okolice wału który to rozrzuca dookoła. Nie ma się czym za bardzo na zapas przejmować - umyj ten wyciek, wymień olej i obserwuj jak i ile wycieka. Olej to 2 x 50 zł za litr. Wymienisz sam.

Co do wycieku z półosi, to jest to trochę niepokojące, bo wygląda na świeżą sprawę. Tu raczej potrzebne będzie rozebranie i wymiana uszczelniacza/simeringu i to pewnie niedługo.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Tak właśnie zrobie.

Olej w skrzyni uzupełnie / wymienie, a uszczelniacz półosi wymienię na dniach.

PS - można z tym zrobić jakieś 100km po mieście, czy prosto do warsztatu i nigdzie więcej ?

Dzięki !

Piotr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze skrzynią śpieszyć się nie musisz.

Półoś obserwuj. Myślę że ta stówa po mieście nie zaszkodzi - ale sprawdź czy wyciek się nie zwiększa.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
A jeszcze ostatnie pytanie zanim dotre do serwisu - czy mozliwe ze dyfer popracowal na sucho pareset km i juz po zawodach ? Zastanawiam sie kiedy to sie stalo, a na pewno podczas powrotu z niemiec. Jechalem 210 km/ h ale to chyba nie ma wplywu ? Raz na stacji mialem ostry skret z zadzialaniem DTC - moze wtedy cos 'ukrecilem'?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.