Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie pojawił się jakiś dziwny i niepokojący objaw w moim aucie. Po nocnym postoju odpala bez problemu. Problem pojawia się gdy ruszam. Wygląda to tak:

jedyneczka, puszczam sprzęgło, trochę gazu a silnik tak jakby chwilkę się dławił i po chwili zaczyna reagować, przy zmianie na kolejne biegi podobna sytuacja. Po przejechaniu... 2,3 kilometrów objaw zanika i dalej auto już prawidłowo reaguje na gaz. Od razu napiszę, że żadnych błędów na komputerze nie mam. Jaka może być przyczyna takiego zachowania? Gdzie szukać skoro żądnych błędów nie mam? Jakieś pomysły?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie będę drążył temat bo przyznam, że jazda z tym,, szczególnie po wyjeździe z pracy jest dość uciążliwa.

Udało mi się podpiąć auto bo dość dobry komputer. Wywaliło mi błąd 9c4a (Fresh air / recirculation / air flow flap LIN / Engine back pressure / Recirculation motor / Initializing error en). Błędu nie da się skasować więc podejrzewam, że to może być przyczyna tego "dławienia się" na zimnym silniku.

Teraz pytanie z czym ten błąd jest związany?

 

Zauważyłem, że objaw dławienia jest gdy auto pracuje na "ssaniu".

Opublikowano

Więcej szczegółów na temat błędu:

 

Date : 07.02.2015 18:04:02

Series : E90

Volume : All control units

JobStatus : OKAY

Amount : 2

----------------------------------------------------------------------------------------------

Controller : 78 KLIMA - IHKA87 - Klimaautomatik

Job State : OKAY

Failure Place : 40010 0x9C4A - Frischluft/Umluft/Staudruckklappe (LIN)

Failure Symptom : 10 Blockierung

Readyness Flag : 16 Testbedingungen erfüllt

Error present : 33 Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

F Overflow : ---

Errorclass Nr : ---

Errorclass Text : ---

Occurence Counter : 4

Logistic Counter : -1

Healing counter : ---

DTC Event : ---

Error Type : 0

1. Data Set

Environment Amount : 3

Environment KM : 155040

Environment Time : ---

Environment Set 1 : 1 Aussentemperatur 9.000000E+000 Grad C

Environment Set 2 : 2 Kuehlmitteltemperatur 9.000000E+001 Grad C

Environment Set 3 : 3 Batteriespannung 1.180000E+001 Volt

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Controller : 78 KLIMA - IHKA87 - Klimaautomatik

Job State : OKAY

Failure Place : 40011 0x9C4B - Defrostklappe (LIN)

Failure Symptom : 10 Blockierung

Readyness Flag : 16 Testbedingungen erfüllt

Error present : 33 Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

F Overflow : ---

Errorclass Nr : ---

Errorclass Text : ---

Occurence Counter : 7

Logistic Counter : -1

Healing counter : ---

DTC Event : ---

Error Type : 0

1. Data Set

Environment Amount : 3

Environment KM : 155680

Environment Time : ---

Environment Set 1 : 1 Aussentemperatur 5.000000E-001 Grad C

Environment Set 2 : 2 Kuehlmitteltemperatur 1.000000E+001 Grad C

Environment Set 3 : 3 Batteriespannung 1.390000E+001 Volt

Opublikowano

Te błędy nie mają nic wspólnego z silnikiem.

U mnie miałem podobnie. Wymieniłem pompkę i filtr paliwa, na razie chyba jest lepiej, ale czy to faktycznie pomogło - nie mogę jeszcze ocenić, bo wymieniłem 2 tygodnie temu.

Opublikowano
Te błędy nie mają nic wspólnego z silnikiem.

U mnie miałem podobnie. Wymieniłem pompkę i filtr paliwa, na razie chyba jest lepiej, ale czy to faktycznie pomogło - nie mogę jeszcze ocenić, bo wymieniłem 2 tygodnie temu.

 

Widzisz kolego nie jestem do końca przekonany... dlaczego. Przez przypadek zauważyłem pewną zależność. Gdy zapalam auto obroty silnika to około 1100/min, po chwili spadają do poziomy 900/minutę i to przy tych obrotach pojawia się właśnie dławienie. I teraz ciekawostka gdy wyłączę nadmuch i włączę ponownie objaw dławienia znika. Auto jedzie normalnie, bez żadnych szarpnięć, dławienia

 

Wytłumaczy mi to ktoś? Jest jakaś zależność?

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy jak na luzie dodajesz gazu to silnik od razu wkręca się na obroty czy przydławia się na chwilę?
Opublikowano
Witam,

Panowie pojawił się jakiś dziwny i niepokojący objaw w moim aucie. Po nocnym postoju odpala bez problemu. Problem pojawia się gdy ruszam. Wygląda to tak:

jedyneczka, puszczam sprzęgło, trochę gazu a silnik tak jakby chwilkę się dławił i po chwili zaczyna reagować, przy zmianie na kolejne biegi podobna sytuacja. Po przejechaniu... 2,3 kilometrów objaw zanika i dalej auto już prawidłowo reaguje na gaz. Od razu napiszę, że żadnych błędów na komputerze nie mam. Jaka może być przyczyna takiego zachowania? Gdzie szukać skoro żądnych błędów nie mam? Jakieś pomysły?

 

 

Mam podobny problem , plus to że auto czasem lubi zgasnąć po odpaleniu . Jak ktoś będzie miał rozwiązanie proszę o podpowiedz.

Opublikowano
Te błędy nie mają nic wspólnego z silnikiem.

U mnie miałem podobnie. Wymieniłem pompkę i filtr paliwa, na razie chyba jest lepiej, ale czy to faktycznie pomogło - nie mogę jeszcze ocenić, bo wymieniłem 2 tygodnie temu.

 

Widzisz kolego nie jestem do końca przekonany... dlaczego. Przez przypadek zauważyłem pewną zależność. Gdy zapalam auto obroty silnika to około 1100/min, po chwili spadają do poziomy 900/minutę i to przy tych obrotach pojawia się właśnie dławienie. I teraz ciekawostka gdy wyłączę nadmuch i włączę ponownie objaw dławienia znika. Auto jedzie normalnie, bez żadnych szarpnięć, dławienia

 

Wytłumaczy mi to ktoś? Jest jakaś zależność?

 

Jeżeli to faktycznie ma coś wspólnego z nadmuchen to przychodzi mi na myśl podciśnienie a więc serwo co jest też związane z hamulcami a to z kolei ze sprzęgłem :)

Sprawdż gumę i zawór zwrotny na przewodzie w serwie tak jak w tym temacie piszą:

viewtopic.php?f=70&t=229059

 

Może to być coś innego ale skoro pytasz o zależność to warto sprawdzić.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Mam taki sam problem jak autor tematu.

Po długim postoju auto sie dławi jak dodaje gazu a nawet czasem potrafi zgasnąć po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Resetowałem ECU bo początkowo myślałem ze to LPG rozjechało mapy, jednak bez skutku.

Czy miał ktoś podobny problem i udało się go rozwiązać ?

  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam, mam ten sam problem. Auto w nocy się prześpi, i rano gdy odpalam wchodzi od razu na 1100obr, wystarczyło dziś że dodałem gazu i auto zgasło. Dziwne dławienie się. Check się zapala, ale po ponownym odpaleniu jest wszystko w normie i check też znika. Można jeździć, ale wywołuje to we mnie uczucie niepokoju, chciałbym rozwiązać tą zagadkę. Proszę o porady.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.