Skocz do zawartości

BMW E30 M10 podniesienie mocy


adrian.olszewski

Rekomendowane odpowiedzi

Przwlot na wydechu :) Zawsze jak wywalisz kolektor czy pierwszy tlumik zwiekszy to troszke moc. Nie jest to duzo lecz silnik nie bedzie tak duszony. Osobiscie mam jeden tlumik tylko koncowy (oczywiscie zalezy jak kto lubi) sportowy i ryczy pieknie :) Schodzac z wysokich obrotow na biegu piekne wysztrzaly leca :lol: (Nagram moze kiedys filmik i wrzuce :) )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

M10 jest dość prostym silnikiem i jedynym sensownym sposobem podniesienia mocy to obróka mechaniczna. To o czym wpsomniał kolega powyżej to na moc może i podniosło o 1 KM a cały moment obrotowy się schrzanił. Ale to kwestia gustu. Po co mi moć przy 6 tyś skoro od 1500 do 4000 wszystko lezy......ale jak wspomniałem, kwestia gustu. Dla mnie lepiej mieć fabryczną moc a lepszy moment w całym zakresie, bo to pojedzie szybciej.

M10 to ostre wałki, porting głowicy, szlif kolektorów, możę byc mniej restrykcyjny wydech, ale bez przesady. Ale to już koszty. Tanim sposobem nic nie zrobisz.

Możesz montować turbo, kompresor masz spory przyrost mocy, ale też nie jest to tanie.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
potrzebuje kogoś kto by sie podjoł kompletnego tuningu BMW E30 1.6 z 1990 4drzwiowa chodzi mi dokładnie o Swap na 2.5 amortyzatory wszystkie części mechaniczne jednym słowem kompletny tuning mechaniczny jak i optyczny gdyby sie ktoś podjoł czekam na odpowiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przwlot na wydechu :) Zawsze jak wywalisz kolektor czy pierwszy tlumik zwiekszy to troszke moc. Nie jest to duzo lecz silnik nie bedzie tak duszony. Osobiscie mam jeden tlumik tylko koncowy (oczywiscie zalezy jak kto lubi) sportowy i ryczy pieknie :) Schodzac z wysokich obrotow na biegu piekne wysztrzaly leca :lol: (Nagram moze kiedys filmik i wrzuce :) )

 

Wybacz, że się udzielę ale zanim wywalisz kolektor czy pierwszy tłumik poczytaj trochę o zjawiskach falowych zachodzących w układzie wydechowym.

Poza tym myślalem, że na naszym forum dążymy do udoskonalania naszych maszynek a tu zapachniało drutem.

Do Autora tematu:

M10 to bardzo wytrzymały silnik, niemniej jednak aby osiągnąć przyrosty mocy porównywalne do np M42B18 potrzeba ogromnych nakładów finansowych.

Najtańsaza opcja to SWAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.