Skocz do zawartości

Stukanie/Cykanie w silniku E60 530D 218KM automat 2003r


wandyna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Szanowni forumowicze!

 

Coś mi stuka/cyka w silniku jak na filmiku załączonym poniżej (filmik mojego autorstwa) W związku z tym mam uprzejmą prośbę, może jest ktoś w stanie podsunąć jakiś pomysł co to może być lub to zdiagnozować? Górną osłonę zdjąłem celowo, aby było to lepiej słychać. Dolnej nie mam i to cykanie też się tam niesie dołem co nagrałem na początku filmiku.

Ponieżej filmik:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh zrobilo sie zimno i wszystkim zaczyna cos stukac/pukac/cykac itp :?

Sam mam problem z pukaniem w komorze silnika w moim 530D i nie wiem co to moze byc. Zalozylem nawet temat ale chyba nikt nie ma zadnego pomyslu

viewtopic.php?f=73&t=259276

 

Ostatnio gdzies czytalem o podobnym problemie. Kolesiowi stukalo w komorze silnika na zimnym a jak sie zagrzal to nie bylo slychac, juz mial silnika szukac bo co mechanik to inna teoria i okazalo sie ze problemem bylo ocs ze swiecami zarowymi - nie grzaly czy cos a jak wiadomo (albo i nie) to ponoc w common rail swiece grzeja nie tylko podczas startu silnika ale także jeszcze przez jakis czas po jego uruchomieniu do czasu uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury. W moim przypadku mam uwalone 5 z 6-ciu swiec wiec ten problem dotyczy takze i mnie

W przyszlym tygodniu jade na usuniecie klapek wirowych wiec przy okazji wymienimy swiece i bedzie wiadomo czy to one stanowily problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem pojawił się po naprawie silnika po wpadnietych klapkach. Wydaje mi sie, ze wczesniej nie bylo tego dzwieku. Poza tym auto zaczelo kopcic i duzo palic. Poza tym rano po odpaleniu przez chwile chodzi nie rowno i skacze na obrotach. A dzwiek stuknia, ktory slychac na filmiku wystepuje tylko jak auto sie rozgrzeje a na zimnym jest ok. W rzeczywistosci naprawde slychac to wiele bardziej niz na filmiku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem pojawił się po naprawie silnika po wpadnietych klapkach. Wydaje mi sie, ze wczesniej nie bylo tego dzwieku. Poza tym auto zaczelo kopcic i duzo palic. Poza tym rano po odpaleniu przez chwile chodzi nie rowno i skacze na obrotach. A dzwiek stuknia, ktory slychac na filmiku wystepuje tylko jak auto sie rozgrzeje a na zimnym jest ok. W rzeczywistosci naprawde slychac to wiele bardziej niz na filmiku.

 

 

właśnie odpowiedziałeś sobie na pytanie... zawsze po usunięciu klapek zmienia się kultura pracy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem pojawił się po naprawie silnika po wpadnietych klapkach. Wydaje mi sie, ze wczesniej nie bylo tego dzwieku. Poza tym auto zaczelo kopcic i duzo palic. Poza tym rano po odpaleniu przez chwile chodzi nie rowno i skacze na obrotach. A dzwiek stuknia, ktory slychac na filmiku wystepuje tylko jak auto sie rozgrzeje a na zimnym jest ok. W rzeczywistosci naprawde slychac to wiele bardziej niz na filmiku.

 

 

właśnie odpowiedziałeś sobie na pytanie... zawsze po usunięciu klapek zmienia się kultura pracy silnika

 

 

Ciekawe w jaki sposób, wytłumacz proszę konkretnymi argumentami, czy jesteś kolejnym mitomanem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie wtryski? U mnie (chociaż benzyna, ale też na wtrysku bezpośrednim) też podobnie cykało, ostatnio zdecydowałem się na czyszczenie układu paliwowego, w tym przede wszystkim wtrysków na maszynie liqui moly

 

http://www.liqui-moly.pl/serwis/jct

 

Silnik się uspokoił, nie ma cykania, za to "dół" silnika jest nie do poznania.. reaguje ochoczo na każde muśnięcie gazu. Do tego wrócił taki miły basowy pomruk, którego wczoraj nie mogłem uświadczyć. Operacja trwa ok półtorej godziny i kosztuje 165zł. Polecam. Jutro jadę w pierwsza trasę, ponadto nie kasowałem jeszcze żadnych adaptacji. Zobaczymy jak będzie, bo chyba zaczynały mi już lać wtryskiwacze, ale na razie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Mój problem pojawił się po naprawie silnika po wpadnietych klapkach. Wydaje mi sie, ze wczesniej nie bylo tego dzwieku. Poza tym auto zaczelo kopcic i duzo palic. Poza tym rano po odpaleniu przez chwile chodzi nie rowno i skacze na obrotach. A dzwiek stuknia, ktory slychac na filmiku wystepuje tylko jak auto sie rozgrzeje a na zimnym jest ok. W rzeczywistosci naprawde slychac to wiele bardziej niz na filmiku.

 

 

właśnie odpowiedziałeś sobie na pytanie... zawsze po usunięciu klapek zmienia się kultura pracy silnika

 

 

Ciekawe w jaki sposób, wytłumacz proszę konkretnymi argumentami, czy jesteś kolejnym mitomanem?

 

 

Dlaczego uważasz go za mitomana? Ja potrafię już na ucho rozpoznać silnik z klapkami i bez klapek z celnościa na poziomie 7/10 aut trafionych, w celu weryfikacji zapraszam do mnie...

 

Po drugie mam chyba jedne z największych doświadczeń ( poza Adamem Kuncem ) w jeżdżeniu dużą ilością różnych modeli i zawsze czuć kiedy auto ma klapki, dół jest słabszy, lag jak by większy ( tutaj odczucia subiektywne) i dźwięk silnika tez się trochę różni. Jeżeli ktoś a wyczulone ucho to rozpozna dźwięk typowy dla TDS-ów

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogę porównywać samochodu z i bez klapek, ponieważ zaraz po sprowadzeniu swojego klapki zostały usunięte.

Tutaj prezentuje foto jakie było średnie spalanie na trasie Jelenia Góra - Lubin - Głogów- Poznań.

Niestety ruch był masakryczny i średnia prędkość była typowo emerycka. Później już jadąc z Poznania do Szczecina przez A2 i później S3 spalanie średnie na całej trasie wyszło na poziomie 6,4l. Prędkość na tym odcinku 140-150km/h.

Tak czy inaczej jak tylko będzie taka możliwość to wybieram się na adaptację po usunięciu klapek.

 

http://i.imgur.com/hUpTEpS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapki w istotny sposób wpływały na przepływ gazów w silniku i całym układzie.Teraz kiedy ich nie ma to silnik (sterowanie) funkcjonuje tak jakby były a przecież po ich usunięciu gazy przemieszczają się z inną prędkością i zapewne pod delikatnie innym kątem. Można to wg mnie porównać do rury w odkurzaczu, jak nam się zapcha chociaż częściowo to już inaczej powietrze w niej przepływa.

Nie jestem mechanikiem ale to tak na swoją widzę rozkminiłem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.