Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. :wink:

Jestem nowy na forum i chciałbym pozdrowić wszystkich posiadaczy Bawarii :D

Poszukuję jakiejś podpowiedzi lub pomocy odnośnie automatu 6hp19.

Przebieg 270tyś.

Problemem jest to że skrzynia dosyć mocno przetrzymuje pierwszy bieg po zatrzymaniu pojazdu ( chodzi o to ze jest bardzo wyrywny po zatrzymaniu).

Po zakupie wymieniony został:

- olej, miska, separator, tuleja elektryki, adapter pomiędzy mechtronikiem a skrzynią, i oczywiście tłoczki mechatronika

- wgrany nowy soft, skasowana adaptacja i zrobiona jazda adaptacyjna

 

Skrzynia pracuje bez jakiegokolwiek problemu, biegi chodzą płynnie i bez szarpania. W trybie sport i manualnym też pięknie wrzuca i zbija bieg bez szarpania.

Jednak po zatrzymaniu jest efekt jak by się jeszcze nie rozłączyła skrzynia i trzyma tak z 5-7 sekund i dopiero puszcza ( czuć to kiedy rozłączy bo nie ma efektu drżenia kiery i karoserii )

Nie wiem czy to normalne bo dotychczas jeździłem Mercedesem i nie było takiego czegoś, szarpała biegi ale przy stopie rozłączała momentalnie.

Zaznaczę że nie ma ślizgania i problemów z obrotami dlatego odstawiam na bok konwerter.Nie było też opiłków na misce i olej całkiem w niezłym stanie.

Od wymiany wszystkich części przejechałem już 600km i tak jak by szybciej rozłączało, ale wydaje mi się że za długo. Czy może potrzeba jeszcze pojeździć??

Może się ustabilizuje??

Na zimnej skrzyni jest to mniej odczuwalne.

Proszę o wypowiedzi tych którzy posiadają 6hp19 czy mają takie problemy czy może ja jestem przewrażliwiony. :cry2:

Bo już mi ręce opadają...... :mad2:

Opublikowano
Mam tą skrzynię tyle że silnik 2.2l i rzadko w automacie schodzi do jedynki. Nie odczuwam czegoś takiego. Jedynie w manualu dość wolno przełącza 1/2 ale tak miały wszystkie automaty którymi jeździłem
Opublikowano

No tak.. może to nie jest 1 tylko 2, ale chodzi mi o przetrzymywanie biegu przez kilka sekund zanim skrzynia się rozłącza i stoi się bez objawów drgania.

Rozumiem że sprzęgło musi podtrzymywać moment obrotowy aby samochód się nie stoczył, tylko coś za długo to trzyma i za bardzo jest wyrywny do przodu bez naciskania gazu. Czy to normalne?

W Mercedesie tego nie miałem, szarpał na wyższych biegach, ale przy stopie ładnie schodził i nawet nie było czuć że się zatrzymuje.

Natomiast w BMW trzyma ten bieg dosyć mocno i jest to irytujące w korkach. W trasie nawet nie odczuwam ze zmienia biegi.

Dlatego pytam bo może tak już maja te ASB, czy może szukać problemu?

Opublikowano
Nie jest to na pewno normalne. Mam co prawda inny silnik a skrzynia to 6hp26z. Przy zatrzymywaniu nie mam żadnych objawów szarpania czy ciągnięcia. Hamując np. przed światłami samochód zachowuje się z nogą na hamulcu tak jakby toczył się na luzie aż do pełnego zatrzymania, po puszczeniu hamulca nieśmiało bez jakichkolwiek szarpnięć zaczyna ruszać do przodu.
Opublikowano
Zwróć uwagę na chwilowe spalanie. Właśnie patrzę jak to u mnie wygląda i zwalniając tuż przed zatrzymaniem spalanie chwilowo rośnie tak do 10l a potem spada na zero. Wtedy już jest na luzie.
Opublikowano
Zwróć uwagę na chwilowe spalanie. Właśnie patrzę jak to u mnie wygląda i zwalniając tuż przed zatrzymaniem spalanie chwilowo rośnie tak do 10l a potem spada na zero. Wtedy już jest na luzie.

 

U mnie jest identycznie, obroty też stoją na 650, tylko że przed zatrzymaniem jak już wskazówka spalania podskoczy na 10-15 i opada ( samochód już jest zatrzymany) i mam uczucie jak by jeszcze mocno ciągną i dopiero po jakiś kilku sekundach postoju jest efekt odpuszczenia.

Opublikowano
Nie wiem na czym to polega ale u mnie wysprzegla tuż przed zatrzymaniem. Jeśli obroty i podtrzymanie w normie to pozostaje podjechać gdzieś do fachowca od skrzyń i niech sprawdzi. Może to kwestia adaptacji.
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam,

potrzebuje pomocy:/

Po regeneracji mechatronika (wymiana tłoczków, płyty, separatora)i po wymianie konwertera skrzynia dziwnie się zachowuje.

Bardzo dobrze działają biegi w górę ale niestety, w momencie kiedy np dojeżdżam do skrzyżowania to bardzo wolno redukuje z3-2 dochodzi do bardzo niskich obrotów(szarpanie samochodem) i dopiero zżuci bieg.

Po wykonaniu adaptacji przejeżdzam 30-50 km i jest ok, po czym sytuacja się powtarza.

O co może chodzić?

Bardzo proszę o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.