Corneja
Zarejestrowani-
Postów
29 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Corneja
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Ku przestrodze :) Dość dawno nie pisałem o swoim problemie z wypadaniem zapłonu.. POWRACAM.. :D :D :D POZBYŁEM SIĘ PROBLEMU :D :D :D Dla wszystkich którzy tak jak ja wydali na osprzęt silnika tysiące i zjeździli tysiące mechaników i magików. W moim przypadku wymienione wszystko: świece - DENSO - przerwa ustawiona na 0.85mm cewki - nowe BOSCH sondy - nowe BOSCH czujniki wałków - wydechowy i ssący - nowe ORYGINAŁY pompa paliwa wraz z filtrem - 3,5bar - sprawdzone ciśnienie - podmieniona z innego auta całe uszczelnienie - nowe uszczelki - pokrywa zaworów, kolektor ssący i wydechowy , wtryski, przepustnica wtryski - wyczyszczone w profesjonalnym warsztacie krokowy - czyszczony - sprawny przepływomierz - kupiony używany sprawny na podmianę DISA - sprawdzona i sprawna 100% odma + wszystkie rurki - nowe ORYGINAŁ przepustnica - podmieniona na 100% sprawną oraz ogrom ORINGÓW jako uszczelnienia - DISA, wtryski, bagnet, odpowietrzenie kolektora ssącego itd... pedał gazu - sprawdzony Więc jak już to wszystko zrobicie i nadal będzie wypadanie zapłonu to zamiast wydawać 2500zł na części tak jak wydałem ja :mad2: ODPOWIETRZCIE listwę PALIWA :mad2: :cry2: Kupiłem manometr do sprawdzenia ciśnienia na listwie i chciałem sprawdzić ciśnienie na zimnym silniku - więc przykręciłem manometr do listwy i odpał, a że dobrze nie skręciłem przewodów to uciekało paliwo bokiem, uciekało wraz z powietrzem. Szybko zgasiłem pojazd i założyłem węże bez manometru... wężyk w słoik i ponownie odpał... paliwo wraz z z powietrzem wypompowałem do słoika... Od tamtej pory .... koniec z je-ba-nym wypadaniem zapłonu na zimnym silniku..
-
Dzięki że ktoś chociaż zajrzał :) ceni się:) Mam LPG VIALLE 5gen. - jeździłem na odłączonej instalacji przez 2 tygodnie, skasowana była też wtedy adaptacja silnika, przepustnicy, przepływki ecetera.... Sam nie wiem gdzie już szukać..rece opadają. Co do świec to są nowe oryginały BMW 3 elektrody.. Podmienię jeszcze pompe paliwa i filtr z lewej strony baku. Czuć poprosty że go zalewa na zimnym. Dostaje korekty na lowowych cylindrach - każdego dnia na innym. Od kilki dni podpinam INPE przed odpaleniem i obserwuję i zawsze jest inny cylinder - co jest chore !!! :mad2: Boję się że to KATY są zjebane bo się juz tyle oczytałem że nie wiem sam co myśleć. Mam NOWE jeszcze nie podmienione LAMBDY i czujniki wałków na dolot i wydech VANOS. Tyle kasy już wpakowałem i od kiedy kupiłem 1,5 roku nie pozbyłem się problemu.. Serwis BMW powiedział szukanie igły w stogu siana... i tak szukam...
-
Temat poruszyłem jakiś czas temu ; viewtopic.php?f=73&t=284864 Jednak duzo osób miało problem z wypadaniem na zimnym ale u kazedego było to spowodowane czyms innym. Nadal nie mogę sobie z tym poradzić dlatego proszę o sprawdzenie Scrn z INPY. Silnik odpalony rano po postoku 12h - temp. zew. 4C Gdybyście dopatrzyli się czegoś proszę o podpowiedź gdzie szukać. Proszę o sprawdzenie adaptacji czy sa ok? Wypadanie na losowych cylindrach.. Raz na 1, raz na 5, raz na 4 i tak w kółko... :( :( Już mam dość tego szarpania - POMOCY!!! Oto Scrn: http://www.fotoszok.pl/upload/020dfb42.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/18d9d6f7.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/78f05f60.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/efdcc129.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/47ee974a.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/752205da.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/537bc885.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/23225ee4.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/6caaf743.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/a4a976a8.jpg
-
Mam problem z wypadaniem zapłonu na zimnym silniku. Sprawdzone już wszystko pozostało jedynie pompa w baku. Opisywałem wszystko tutaj viewtopic.php?f=73&t=284864
-
Witam czy ktoś może wie czy bedzie to problem jak zamontuję pompę z silnika N52B30 do silnika M54B30. Z tego co mi wiadomo popmy maja inne ciśnienie N52 - 5bar, a M54 3,5bar. Czy większe ciśnienie będzie problemem?
-
Więc musisz posprawdzać wszystko z 5 cylindrem.. Może tak jak kolega pisał wyżej ze wtyczka przewodu do cewki coś nie halo.. Spróbuj jeszcze przeczyścić silnik krokowy i sprawdzić kompresje na 5.. może jest zapieczony pierścień i kompresja ucieka. Ja już sprawdzałem prawie wszystko. Pozostało mi: Wymienić filtr paliwa i pompę w baku ( filtr też jest w baku i nie jest tani ), wyczyścić przepustnice i posprawdzać wszystkie czujniki temperatury. Może ktoś jednak uporał się z tym problemem - bo zapewne to jest pierdoła. :cry2:
-
No pewnie że się pojawiły błędy.. Wypadanie zapłonu na cylindrze 2, dwa dni później - Wypadanie zapłonu na cylindrze 5, dzień później - Wypadanie zapłonu na cylindrze 3, dzień później - Wypadanie zapłonu na cylindrze 1, dwa dnie później - Wypadanie zapłonu na cylindrze 6..... itd Zapłon wypada na różnych cylindrach.. i tylko takie błędy się pojawiają.. nic więcej.. Wypada tylko wtedy jak odpalę i nie jadę .. dopiero po chwili około 1 min.. Jeśli zaczynam jechać objaw po 300m nie ma.. nawet na benzynie..
-
Sprawdzałem.. Całą elektronikę, świece nowe, cewki nowe.. Jeśli byłoby to wypadanie tylko na jednym cylindrze wiedział bym gdzie grzebać.. U mnie wypada na różnych.... za każdym razem na innym.. nie ma reguły ze tylko na tym, albo na tym bardziej lub mniej.. Tak jak by go ssanie PB zalewało - przełączę na GAZ i moment problem znika.. Mogę przełączać kiedy chce bo nie muszę przy tym gazie mieć temperatury tylko wystarczy ze pompa nabije ciśnienie na wtryski i gaz jest 30 sek po odpaleniu...
-
Kolego.. :) W twoim przypadku pierwsze co trzeba zrobić to sczytać błędy.. jak CHECK zapala się jak na choince raz w ta raz w tamtą musi wyjść wszystko na kompie.. Może być cewka, przewody mogą być już słabe, świece do wymiany, świece zalane olejem, i wiele innych Na pewno nie mamy tego samego problemu.. Wymień to co wymieniłem u siebie i jeśli dalej będziesz miał problem - witam w grupie z moim problemem którego jak na razie nikt nie miał.. PS. U mnie jazda na benzynie nic nie da, bo gazu nie było i było to samo.
-
Tak jak opisałem wyżej.. Mam gaz VIALLE i jest w 100% sprawny. Wtryski są sprawne i nie ma nic do tego gaz.. To nie jest zwykły gaz sekwencyjny.. tym gazem steruje komputer silnika. Gdyby wtryski puszczały byłby problem z odpaleniem pojazdu po kilku godzinach postoju, ponieważ gaz zbierał by się w dolocie i dostawał by podwójną dawkę ( gaz + pb ) bez powietrza.. Wtedy by za bardzo nie chciał odpalać. Tu jest inny problem... Nadal czekam na inne sugestie.. Proszę o dokładne przeczytanie postu z moim problemem :)
-
Za małe ciśnienie..?? Tyko dlaczego jak nacisnę lekko gaz 0,5mm problem ustaje - obroty 800 na ssaniu pozostają na tej samej wartości po wciśnięciu gazu o 0,5cm. Przecież jak wcisnę o te 0,5cm gaz to jakieś urządzenie musi dostawać sygnał ze jest lekko wciśniety i problem ustepuje - co to ( przepływka, przepustnica)???? I dlaczego jak tylko zaczyna telepać silnikeim, gaszę auto - ponownie odpalam i problem nie występuje.. Ciśnienie na listwie 3,5b - sprawdzone na ciepłym silniku Łeb mi już siada..
-
Witam. Od kiedy kupiłem auto to jest rok czasu nie uporałem się z problemem wypadania zapłonu. Co było zrobione: - aby nie błądzić :) - świece - cewki - sprawdzona nieszczelność kolektorów ( nowe uszczelki ) - nowa odma - sprawdzone sondy - uszczelka pokrywy zaworów wraz z podkładkami oraz miski olejowej - podmieniona listwa wtryskowa - sprawdzona kompresja - sprawdzone ciśnienie na pompie - odpala ze strzała Poranne wypadanie zapłonu tylko na zimnym silniku. I tu kilka zagadek!! Brak jakichkolwiek błędów w INPA, wypadanie zapłonu na różnych cylindrach ( nie cały czas na tym samym). Jeśli odpalę i od razu jadę problemu nie ma bo po przejechaniu 300m problem znika. Natomiast jak odpalę i stoję po 30 sekundach zaczyna zalewać cylindry, czuć zapach niespalonego paliwa i wypada zapłon ( kontrolka silnika). Wypadanie zaczyna się jak zaczyna odpuszczać ssanie i tak jak by dostawał za dużo paliwa. W letnie dni dużo mniejszy problem a czasami wcale nie było, tylko jak jest chłodno i ssanie pomaga w rozgrzaniu. Na pokładzie mam gaz 5 generacji VIALLE - na gazie problemu nie ma.. po przełączeniu problem automatycznie znika - zapłony nie wypadają więc to nie gaz. Gaz jest na bezpośrednim wtrysku i działa bez problemu. Ostatnio zauważyłem iż jak zaczyna odpuszczać ssanie i zaczyna sie wypadanie zapłonu ( czuć na karoserii żę telepie) i lekko dotknę gaz - dosłownie 0,5 cm nawet wskazówka od obrotów nie podskoczy o milimetr problem ustępuje... o co mu kur... chodzi już nie mam sił.. Zadziwił mnie ze po leciutkim naciśnięciu gazu, tak żeby obroty nawet nie drgnęły problem ustępuje momentalnie, a jak puszcze te 0,5 cm zaczyna szarpać silnikiem. Często jak zaczyna szarpać i zgaszę auto, odpalam od razu i problemu juz nie ma????? LUDZIE POMOCY!!! Tyle głów na forum może kilka mądrych podpowiedzi się znajdzie. Walczę z problemem od ROKU - 5 mechaników i elektryków.. nie dało rade. :mad2: :cry2:
-
Filtr jest nowy MANN ma 5000km wymieniony razem z olejem..
-
Koła mam seria czyli 225/50/17. Nie mam żadnej ciekawej hamowni w mieście a najbliższa w Krakowie. Czym może byc spowodowany spadek mocy? Paliwo 98 tankuje. Może VANOS cos niedomaga?
-
Witam. Mam mały problem z moim E60 530iA z silnikiem M54B30.. 276 tyś - oryginalny sprawdzony.. olej 5w30. Pojazd niby 231KM i powinien w automacie osiągać 100km/h w 7,2s - opisane w manualu. Natomiast u nie jak bym nie mierzył w granicach 9s.. Wiem ze to nie dużo ale 2s robi różnice.. Nie mam możliwości przejechać się innym M54B30 i nie mam porównania, dlatego wydawało mi się cały czas ze idzie super, cycuś glancuś fest machina.. a tu jednak kicha i się załamałem.. :mad2: Nie ma błędów na silniku - czasami sporadycznie wypadnie zapłon na którymś z cylindrów ( tylko na zimnym ), oraz mam uszkodzony od zawsze czujnik poziomu oleju.. co w niczym nie przeszkadza. Wyłączam kontrole trakcji, automat w DS i but... jest 9s do 100km/h W manualnym mieszaniu biegami to samo.. Nie ma jakichkolwiek wycieków, sprawdzona DISA i szczelność. Silnik pracuje równo i cicho, nie ma niepokojących dźwięków, pali ze strzała. Jakoś bardzo mi to nie przeszkadza ale jak powinno być lepiej to bym chciał :cry2: Proszę o interpretację parametrów z INPY.. Poniżej filmik na YT.. Wszystkie komentarze i sugestie mile widziane.. INPA https://www.youtube.com/watch?v=55csKNIQo5Y POMIAR DO WGLĄDU