Skocz do zawartości

Rytmiczne stuki z pod auta


Mrówa

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w odgłosami dobiegającymi z pod spodu auta .

Najbardziej słyszalne są w pewnych zakresach obrotów między 1000 – 2000 obr/min i przy prędkości około 40 km - 60 km są to głuche rytmiczne odgłosy które wraz z przyśpieszeniem zanikają a wraz zmniejszeniem prędkości się nasilają - częstotliwość stuków jest mniejsza wraz z zmniejszaniem prędkości i bardziej słyszalna .

Co się okazało po wejściu pod autko zobaczyłem poluzowane śruby od przegubu gumowego łączące wał ze skrzynią dokręciłem je ale to nic nie pomogło wiec moje pytanie gdzie szukać przyczyny ?

może podpora wału się wyrobiła ? ale na rzut oka wygląda dobrze tzn. guma nie popękana . a jeśli to podpora jak sprawdzić podporę?

 

Czy od poluzowanych śrub mogło coś się wyrobić ? gdzie szukać przyczyny ?

 

 

Za każde rady wielkie dzięki

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to wal napedowy :norty:

 

no napewno od wału napędowy tylko jak sprawdzić co powoduje te stuki sam wał składa się z paru elemetów coś nawaliło i narazie nie wiem co jutro rozbieram wszystko będę patrzył i dlatego pytam na co zwrócić uwagę albo jak sprawdzić dane elementy czy są sprawne

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdzałem ponownie wał i nic nie zauwazyłem na podporze jest delikatny luz tzn jak ją ruszam góra dół moze to wina podpory ?

 

sprawdzałem czy te wibracje słychać robiąć małą przejaszczkę trzymając autko na podnośniku i tu małe zdziwienie nie ma stuków jak koła nie dotykają podłoża (a wał pracuje poprawnie bez widocznego bicia itp.) - wszystko się zaczyna jak jadę po drodze przy prędkości 30- 50 km i przy obrotach 1200 2000 najbardziej .

 

Panowie macie jakies sugestje co sprawdzić bo juz nie wiem gdzie szukać ? mam zamiar wymienić podorę jak to nie pomoże to juz nie wiem ?

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

 

mam z tyłu tarczowe - a w środku tarczy szczęki od ręcznego

 

no ale czułeś wibracje na budzie auta tzn np na podłodze ?

Tak dokładnie.A jeszcze mam pytanie .Czy w oststnim czasie robiłes cos z oponami lub felgami??Wymieniałes lub coś takiego ??

Takie drgania też wystepuje podczas gdy opony sa krzywe lub felga a dokładniej ET felgi na piaście siedzi krzywo i tez będzie bicie przenoszone na całą bude.Miałem taki przypadek po wyjechaniu od wulkanizacji miałem bicie na całej budzie .Myśląc że to opony pojechałem do gościa i zmieniłem na drugie , lecz bicie zostało.Okazało sie ,że gośc zakładajac felgi nie założył pierścienie na otwór piasty.Dodam że nie miałem orginalnych felg BMW lecz tuningowe o rozstawie do BMW lecz większym ET na piaście ,po to trzeba było zakładac pierścień.Nie sprawdzisz tego na podnośniku koła muszą być na ziemi pod obciążeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nie wina felgi opon jeżdżę na nich drugi rok a felgi zmieniłem już z 4 tygodnie temu a to się stało nagle tzn. wczoraj i tak mi zostało bicia na kierownicy nie mam ale sprawdzę felgi czy nie biją dzięki za rady Zimny

stuki dochodzące jakby z podłogi i tylko jak zwalniam o określonej prędkości i obrotach.

 

Raczej już się nastawiłem na wymianę podpory wału że to ona jest winna no ale felgi tez sprawdzę czy nie są skrzywione.

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.