Skocz do zawartości

[e46 325ci] Faluja obroty.


olo341

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem niedawno e46 325ci 2002 rok nie ukrywam, iż w jest to moja pierwsza Bawarka i mam co doniej kilka zastrzeżeń. Czytałem już setki tematów na temat falujących obrotów jednak postanowilem opisać jak to u mnie wygląda.

Tak więc częściej to sie dzieje na zimnym silniku jednak na rozgrzanym też potrafi obroty zaczynają skakać od 700 do 1500 jak przegazuję lub się przejade wraca do normy nie ma reguły kiedy to występuje raz jest dobrze, a za 5 min znowu. Spostrzegłem również, że jak dodam gazu obroty spadają najpierw do 500 i odrazu się podnosza na 700 lub w drugim przypadku jakby to określic wskazówka obrotomieża jak by się przycinała na 900 i opadała na 700. Falują mi rownież podczas kręcenia kierownicą na postoju. Pozatym auto pali bez zarzutu na zimnym czy ciepłym silniku. W czasie jazdy nie odczuwam żadnych braków mocy czy przerywania (duszenia się) problem zaczyna być uciążliwy podczas ruszania, parkowania , pokonywania garbow bo auto poprostu szarpie. Nie posiadam jeszcze kabla diagnostycznego, ale dziś podpiołem auto pod kolegi mac tools nie wykrył żabnych błedów, ale to jest uniwersalny interface i tylko do silników. Nie miałem nigdy z tym do czynienia więc nie bardzo wiem co on tak naprawdę mi pokazał jesli inc to skrót od increase to mam 4 wartości zawysokie zreszto wrzucę wam fotki. Z góry dziekuję za odp.

 

http://images66.fotosik.pl/363/786ec080e6572cfbm.jpg

http://images70.fotosik.pl/363/a11cf82dd5148f55m.jpg

http://images69.fotosik.pl/364/a239d00d079e59edm.jpg

http://images69.fotosik.pl/364/dc685ab9370b80f2m.jpg

http://images67.fotosik.pl/365/cb429e723a98b4b0m.jpg

http://images69.fotosik.pl/364/79aec5530a31d711m.jpg

http://images70.fotosik.pl/363/ac48f51a8e86544cm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie zapomniałem czy może mieć na to wpływ słaby aku nie wiem czy jest słaby, ale jakoś dziwnie działa mi ta opcja przyewietrania bo wentyl mi się sam włącza nawet na odplonym silniku jak mam nawiew wyłączony wogole no i oczywiście na zgaszonym również załącza się na chwile minuta przerwy i powtórka no chyba że to walnienty jeż anie przewietraznie. Włączone nawiwy pracują normanie. Może to wysysa baterie chociaż myśle , że to coś z powietrzem tylko god czego zacząć szukanie. Ok te zatrzymywanie się podobno ma być przy opadaniu. Jeszcze tylko kwestia tego wzrostu w wiekszości tematów faluja delikatnie jak u mnie ten drugi ojaw czyli spadaja ale co z tym skakaniem jak bym sobie sam gazu dodawal 500-1500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze się pod temat, mam e46 2,0 benzyna 150km i też falują mi obroty od 600 do ok 1300-1400 czasem się uspokoi i trzyma obroty na pozimie 750 ale wtedy silnik nie pracuje równo trochę nim telepie, to co wymieniłem do tej pory to przepustnica, przepływomierz i gumę dolotu, po tych zabiegach jest tylko trochę lepiej. Mogą to być vanosy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę powiedzieć tylko to samo co kolega bastaz, wymiana uszczelniaczy Vanosa. Też tak miałem, po wymianie problem ustał, poza tym poprawiła się elastyczność silnika w dolnym zakresie obrotów. Kosztowało mnie to 250 pln za uszczelniacze f-my Beisan oraz 250 pln za robociznę.
A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za odpowiedź też się skłaniam już ku vanosowi bo już nerwy tracę niby wszystko jest dobrze a silnik nie chodzi, jak obroty są stabilne to silnik pracuje jakby miał założone sportowe wałki dodatkowo wczoraj się wsłuchiwałem i słyszę w vanosie od czasu jakieś klekotnięcie. Jak możecie to napiszcie jeszcze czy do regeneracji vanosów są potrzebne blokady? Wiem, że rozrządu nie trzeba rozpinać ale czy vanos się jakoś ustawia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem kabel więc odrazu test i tak były 4 błędy w sumie to nawet nie patrzyłem jakie bo aku mi padło przez jeża więc je wykasowałem potem już nic nie wskakiwało. Popatrzyłem dalej i impa wypluła problem z lambdami pokazało jakieś kosmos wartości chodzi dokładnie o te dwa wskaźniki na dole w inpie zarówno po prawej jak i po lewej były takie same okolo 700 i 6550 czy coś takiego do tego czas wtrysku też coś nie halo. Jutro zrobie skriny ewntualnych błędów i wskazań impy może to pomoże w ustaleniu przyczyny po skasowaniu błędów jakby się poprawiło ale mogę się mylić jak to mówia nie chwal dnia przed zachodem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam posiadam bmw e46 325 i 2002r `przyłączam się do tematu mam identyczny objaw co kolega olo 341

wymieniłem czujniki vanosów ssącego i wylotowego nic to nie dało, sprawdziłem dolot, wymieniłem świece podmieniałem przepustnice ,silnik krokowy przepływomierz żadnych efektów inpa nie pokazuje żadnych błędów

przymierzam się do wymiany uszczelniaczy vanosów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.