Skocz do zawartości

Kierownica wielofunkcyjna


vici1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie! Przegladalem inne tematy i nie padla w nich satysfakcjonujaca mnie odpowiedz, wiec zakladam nowy.

 

Otoz problem polega na tym, ze kupilem Bawarke po swapie. Byla to sobie 318, a jest sobie 328 ;) W kazdym razie mam teraz kierownice wielofunkcyjna nie dzialajaca, nie podlaczona - nie wiem.

 

Slyszalem, doczytalem gdzies, ze silnik 328i w standardzie ma modul tempomatu i ze podlaczenie jest mozliwe bez wiekszego zachodu.

 

Z drugiej strony, wszyscy znajomi blizsi i dalsi, elektrycy i mechanicy, wujek i ciocia mowia, ze lepiej, zebym o tym zapomnial.

 

Teraz zwracam sie do Was, forumowiczow, ktorzy wiedza o czym mowia - prosze mi powiedziec, czy jak porobie odpowiednie zdjecia (np. wiązki od komputera lub cos podobnego) to czy bedzie ktos w stanie mi odpowiedziec na pytanie: czy jest sensownym to robic? Czyli czy mam modul tempomatu? Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekręcasz kluczyk w pozycję pierwszą, trzymasz lewy przycisk na zegarach aż wyskoczą testy. Jak wyświetli się test 1 to puść przycisk i raz naciśnij, przeskoczy na test 2 poczekaj chwilę będzie test 2.0 naciskasz raz i jest test zegarów.

Jak byś chciał resztę testów to musisz je najpierw odblokować, po pokazaniu się testów na początku nie czekaj bo włączy się test 1.0 tylko od razu klikasz lewym osiemnaście razy do testu 19, wtedy czekasz przy 19 i będzie na zmianę L off/L on. Jeśli chcesz zmienić test na inny to trzymasz lewy i z test np 7.1 zmieni sie na samo test 7 i klikasz tyle razy ile potrzeba do testu który potrzebujesz. W linku masz rozpisane testy licznika.

http://www.otofotki.pl/img16/obrazki/cf562_test%20zegarow.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W liczniku jest kontrolka od tempomatu na dole z prawej strony zielona pod kontrolką ręcznego. Wszystkie kontrolki pojawią się jak włączysz test 2.0 (test zegarów). Ale jeśli miałeś zmianę silnika i nie działa Ci tempomat to nie wiem czy wynik testu wyjdzie prawdziwy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni wlasciciel powiedzial, ze kierownice trzeba tylko podlaczyc. W kazdym razie podczas Test 2.0 zapalila sie zielona kontrolka w okolicach recznego. Wygladala jak predkosciomierz ;)

 

Czy w takim razie moge byc pewien, ze mam tempomat? Czy moze jest jeszcze jakis inny sposob na sprawdzenie tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wychodzi, ze nie podlaczyl... To byla 318, prawdopodobnie bez tempomatu. Dawca zapewne mial, no ale zeby przy swapie tego nie ogarnac... No coz :D No to teraz musze zanurkowac pod kierownice i sprobowac to wszystko podlaczyc ;) Dzieki sliczne!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprecyzuj co to znaczy, że masz niepodłączoną kierownicę. Może być, że:

- miał kiedyś kierownicę zwykłą, dodał multi, wpiął wtyczkę pod airbagiem -> kierownica nie świeci -> brak wiązki doposażeniowej w tym do modułu świateł (nie wyklucza braku tempomatu),

- miał od zawsze kierownicę multi, zrobił swap -> kierownica świeci, tempomatu nie da się aktywować -> jest wiązka do modułu świateł, brak wiązki doposażeniowej tempomatu lub brak tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

be..mw, nie potrafie odpowiedziec na Twoj post, jednak sprobuje.

 

Kierownica jest tylko fizycznie. Nic sie na niej nie swieci, wiec domniemam, ze jest niepodlaczona. W samochodzie oryginalnie PRAWDOPODBNIE nie bylo tempomatu, bo po rozkodowaniu VIN nic takowego nie bylo. Przypuszczam, ze po swapie od dawcy byla wzieta kierownica, jednak to sa tylko moje przypuszczenia. Rowniez przypuszczam, ze dawca mial tempomat, skoro test zegarow tak pokazuje oraz gdzies doczytana informacja mi siedzi w glowie, ze 328i mialy seryjnie tempomat co jest sensowne dla takiego silnika.

 

Dzisiaj bede probowal cos podlaczyc, byc moze bede mogl cos lepiej opisac.

 

Jednak chce podkreslic istote tego postu: jak sprawdzic, czy mam tempomat, zeby podlaczyc multi jak to prezentuja na filmikach (takich jak ten

)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samym VINie nie musisz mieć CRUISE CONTROL, ja nie miałem, a dołożyłem kierownicę multi + wiązkę doposażeniową i wszystko działa jak należy. U Ciebie problem jest taki, że nie wiadomo do końca co ktoś tam narobił. Co do wyposażenia, zerknij co pisałem w tym poście i sobie sprawdź:

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=248500&start=15#p1862371

 

Chociaż nie wiem czy to coś Ci da bo tam możesz mieć wszystko wsadzone albo zdemontowane, wedle wyobraźni poprzedniego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozkręć obudowę kierownicy (wciska się tylko dwa kołki jakimś cieniutkim śrubokrętem do wewnątrz i płaskim nożem rozdziel obie części obudowy)

zobacz czy w zielonej kostce na dole są podłączone piny 8, 9 i 10 jak są wolne to musisz dorobić instalacje, każde bmw e46 ma tempomat w zegarach, sprawdzenie

w teście zegarów niczego nie dowodzi nawet 3.18 i też ma w zegarach, tylko brakuje jej sterowania przepustnicą, 328 ma sterowanie przepustnice elektronicznie

dlatego wystarczy podłączyć się do sterownika silnika po to są te 3 przewody jeden do zegarów , do sterownika świateł (łączy sterownik świateł z licznikiem) i do sterownika silnika, ja dorabiałem multifunkcje i nie było żadnych problemów, ale jak masz instalacje to tylko jedno uruchomieni tempomatu i odłączenie powoduje

zapisanie błędu w sterowniku silnika o nie sprawnej instalacji tempomatu, za pomocą isty można usunąć ten błąd ze sterownika ale po podłączeniu tempomatu nie będzie działał trzeba ncs uaktywnić tempomat (wystarczy pusty plik man dla licznika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak... Rozkrecilem wszystko co trzeba bylo. Kierownica byla podlaczona, ale pin 8, 9 oraz 10 musialem dolozyc. Ozywiscie pin 27 pod maska rowniez dorobilem. Podlaczylem wszystko zgodnie z intrukcjami w tym filmie co wstawilem wyzej. Efekt koncowy jest taki, ze dziala mi sterowanie radiem i podswietla sie kierownica. Natomiast tempomat niestety nie dziala :/

 

Teraz pytanie... Bo byc moze kolegow zle zrozumialem, ale czy tempomat powinien teraz dzialac? Bo jesli tak, to chbya powinnienem sprawdzic polaczenia z pinem 27?

 

be..mw, sprawdzilem na realoem moj VIN i mam czarne pudelko :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pamiętaj że nie we wszystkich bmw podłącza się tempomat do pinu 27 nowsze DDE do 37 a niektóre benzyny do pinu (też nowsze) chyba 6-go poczytaj jest na forum duży temat o montażu kierownicy multifunkcyjnej do bmw e46 , bywa też że pin do sterownika jest za słabo obsadzony i nie łączy, poszukaj WDS schematy elektryczne do bmw

i możesz sobie sprawdzić jak jest wszystko podłączone (wymagana starsza wersja javy i starsza wersja przeglądarki internetowej Internet Explorer)

i oczywiście jak masz NCS to przydało by się przekodować pustym plikiem man licznik, o ile się znasz ponieważ jak masz nie standardowe ustawienia to powróci do tych co

masz w EWS, a ews pewnie masz od 328 z seryjnym wyposażeniem pewnie dość bogatym. można po sczytaniu zapisać kopie FSW_PSW.TRC aby na wszelki wypadek można było powrócić do poprzednich ustawień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wczoraj sprawdzałem, jak napisał, że wpiął w 27 i nie działa, czy przypadkiem u niego nie powinno iść w 37. Ale nie. Zdaje się, że wpiął się dobrze, ale z VINu, który mi podesłał wynika, że nie ma do tego modelu zestawu doposażeniowego w tempomat bo "Doposażenie nie jest już możliwe, ponieważ wymagane okablowanie oraz różne sterowniki nie są zamontowane w pojeździe.". To odnośnie VINu biorcy, pytanie co kto przeszczepił z dawcy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Doposażenie było chyba potrzebne tylko do benzyn 4-cyl 316i i 318i do sterowania przepustnicą, tempomat jest w liczniku w każdym modelu tylko okablowania brakuje i oczywiście kierownicy multi jak jest benzyna poniżej 1999.0x roku to możne tempomat być usunięty z licznika programowo , tak mam według Rheingolda, bawiłem się i usunąłem tempomat to nawet lampka nie chciała mi się zapalić na liczniku NCS i pusty man i po chwili tempomat był znowu, ale wątpię aby ews nie przeszczepili razem z sterownikiem silnika, starego nie mogli użyć ponieważ 318i to BMS46 a 328i to MS42.0 więc inne sterowniki aby modyfikować jak ma inpe to można zobaczyć jaki jest VIN w EWS i wtedy można odkodować VIN, tylko jak ma licznik poniżej któregoś miesiąca 99 roku to trzeba w liczniku programowo tempomat odblokować, tak pisze w ISTA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumieliśmy. Nie chodzi mi o doposażenie jako wszystkie części niezbędne do uruchomienia tempomatu. Realoem pokazuje w Cruise control, albo:

- kierownicę multi + kable (doposażenie w postaci kabli do wtyczki pod kierownicą, modułu świateł i DDE/DME) - w przypadku kiedy sterowanie itd. jest w pojeździe, ale brak podciągniętej wiązki pod kierownicę i/lub samej kierownicy,

albo:

- to co zacytowałem powyżej - w przypadku kiedy sterowania brak, wtedy doposażenie w postaci kierownicy multifunkcyjnej i kabli nie jest dostępne bo nic nie da.

 

U kolegi jest opcja nr 2. Więc w ofercie dla jego ViNu nie ma kabli, które po wpięciu Plug&Play zgodnie z instrukcją coś by dały.

 

U mnie była opcja doposażenia: multi + kable, wpięte działają bez problemu. Stąd wnoszę, że jego autko nie jest przygotowane i wpinanie się kablami nic nie da. Z resztą, już podłączył i nic to nie zmieniło. U mnie kodowania nie trzeba było przeprowadzać btw, ale to polift 2004.

 

Nie mówię o licznikach itd., bo to, że kontrolka jest to nic nie znaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale ja nie mówiłem że nie masz racji tylko uzupełniłem informacje, ja też według Vin nie mam kierownicy multi i tempomatu, a założyłem kierownice multifunkcyjną i dorobiłem okablowanie (trzy kable od zielonej kostki) i tez nic nie musiałem odblokowywać NCS tempomat od razu działał, tylko byłem u gościa jak podłączyłem kierownice multi do sprawdzenia i później odłączyłem to w sterowniku silnika zapisał sie błąd tempomatu (brak sygnału) ale nie wszyscy tak maja podobno, poisze tak w ISTA że starsze modele maja opcję tempomatu usunięta programowo (nicht_aktiv) w nowszych jest odczytywany automatycznie po otrzymaniu sygnału

 

a doposażenie to nietylko okablowanie i kireownica multi do silników benzynowych 4-cyl to sterownie przepustnica (w 6-cyl jest elektroniczna) i trzeba sprawdzić czy są czujnik sprzęgła i hamulca do tempomatu są niezbędne bez ich tez tempomatu nie bedzie. w INPA > silnik> F5 > Digital (cyfrowe) pewnie F1 lub F2 można nacisnąć sprzęgło i hamulec i zobaczyć czy kropka się zaczernia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

sprawdziłem w realoem i chyba mam możliwośc podłączenia tempomatu\

ostatnie 7 znaków vin: kp25656

BMW e46 2003 316i n42

 

Czy mógłby mi ktoś w jakiś sposób sprawdzić do jakiego pinu w komputerze mam się podpiąć?

W N42 do pinu 27.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w silniku N46 a tak samo jak twój N42 moją ten sam sterownik silnika BOSCH ME9 jest to pin 4 (cytuje z ksiązki SAM NAPRAWIAM BMW)

poczytaj sobie na tej stronie ktoś opisuje bmw e46 silnik N46 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=81215

 

"Dla zainteresowanych: W silnikach N46 kabel od tempomatu podłącza sie w PIN4 w ECU:

 

Obrazek

 

 

Mnie ta informacja kosztowała jakieś 60zł kurna, bo sam zrobiłem cała instalację pod multifunkcje, ale pin 37 u mnie nie zadziałał. Udało mi się gdzieś na zagramanicznym forum wyczytać o tym tym PIN'ie nr 4 w Z4 ,które też miały silniki N46. Jednakżę pin ten jest zajęty a sam się bałem jednak tak ingerować w ECU, wiec z gotową instalcja podjechałem do serwisu BMW ( nie ASO ) i podłaczyli wypinając istniejący kabel i wsadzili ( za 60zł :cenzura: ) mój przygotowany :P itempomat działą jak marzenie.

 

Pozdro "

i dodatkowo dobry opis jak wszystko zainstalować polecam..... ale nie dam głowy czy w N42 też jest też pin 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.