Skocz do zawartości

320i Blokada kierownicy. Brak klaksonu.


Bielu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takie krotkie pytanko.

Coś mi sie działo z taśmą i musiałem zdjąć kierke. teraz ją założyłem i mam dziwne spostrzeżenie.

Czy po zgaszeniu silnika i przekręceniu kluczyka na 1 pozycje kierownica powinna sie zablokować czy dopiero po wyjęciu kluczyka ??. Mi blokuje sie z klczykiem w stacyjce. W moim drugim aucie dopuki kluczyk jest w stacyjce to kierownica sie nie zablokuje.

p.s. taśme wymieniałem bo nie mam klaksonu, wymiana nic nie dała. Czy powyzsze dwa problemy to zepsuta stacyjka ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do klaksonu to sprawdź najpierw bezpiecznik. Co do blokady to chyba po wyciagnieciu kluczyka (tak mam w Transicie)ale nie wiem dokładnie bo nie mam w bmw:D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik ok. u mnie blokuje z kluczykiem w środku. tzn. odpale autko zgasze i przed wyciagnieciem klucza kiera sie blokuje, czasem w 1 polozeniu stacyjki przyblokuje sie ale po mocniejszym obrocie sie odblokowuje. ponadto u mnie stacyjka byla juz wymieniana, od tego czasu cos sie dzialo z klaksonem, musialem w niego pierd... zeby zadzialal i to nie zawsze, wymienilem taśme 100% sprawna i wogole juz nie dziala, czasem stacyjka ma tak ze kluczyk kreci sie w kolko bez oporu. czy moze byc tak ze przez stacyjke nie idzie napiecie na klakson i air bag ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koledze chodzi o odbiornik(antene) albo pestke w kluczu..., brak sygnału. Wyprobuj klucz zapasowy. Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli przekręcasz kluczyk i masz na desce wszystkie kontrolki to klakson nie ma nic wspólnego ze stacyjką zdejmuj kierownicę wpatruj się w taśmę a wcześniej pyknij na krótko trąbkę z prostownika w ten sposób wyeliminujesz uszkodzaony sygnał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. powoli kumam. więc tak jak ten kluczyk przekrece to auto odpala normalnie. zapasowego klucza nie mam bo stacyjka byla wymieniana. popatrze na kabelki i sprawdze trabke. takze blokowanie kierownicy to inna bajka.

oczywiście to są dwie różne sprawy powodzenia :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc bylem w samochodzie ponownie i sprawa wyglada tak. blokowac dalej blokuje sie z kluczykiem w stacyjce. cala stacyjka do wymiany. przeraza mnie mysl o wymienie tej stacyjki ( odkrecenie tych srob) mam dwie na klucz 13 widoczne od gory. Przeszkadza troche ten plastik ubodwy kolumny kierowniczej nie idzie go wyciagnac. pod spodem kabelki itd. czy ma ktos moze jakiegos manuala jak wymienic ta stacyjke czy lepiej pojechac z nowa stacyjka do serwisu zeby przelozyli ??

Co do klaksonu podlaczylem druga kiere i nie zakladajac poduchy ( i tak mam juz blad air baga to co mi szkodzi :D:) postukalem w te metale w kierownicy i klakson dwa razy zateabil i pozniej juz nie chcial. nie wiem o co chodzi, syrene sprawdzalem na krotko dziala bezpieczniki ok moze ten miedziany rysik daje ciala ?? nie wiem juz co robic, nie mam nastepnej kiery do podmiany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz obudowy kolumny ukaże ci się stacyjka w całej okazałości a narzędzi aż tak wymyślne nie są potrzebne dasz radę w serwisie puszczą cię w skarpetkach a kierownicy nie szukaj coś ci nie łączy w twojej poczyść wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wiem co nie co, posprawdzalem ze znajomym i wynikiem testów jest diagnoza BRAK MASY W KOLUMKNIE KIEROWNICZEJ :) Teraz to juz wogole nie wiem co mamm robic.

jeśli chodzi o blokade kiery to czy wymiana samej wkladki coś da?? czy musze wymienic cały mechanizm blokady kierownicy i czy do tego musze zdjąć z kolumny kier. zabezpieczenie i teleje czy poprostu odkrecic te dwie sruby i dolna czesc zejdzie w dol :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klaksonu to jak masz kierownicę z poduszką , to zwróć uwagę na wsuwkę może jest luźna i wtedy klakson ma problem . Z blokadą stacyjki jest trochę zabawy , musisz zdemontować śruby i zabezpieczenie z tulejami . Najlepiej wymień stacyjkę , jak zablokuję się z kluczem w środku w czasie jazdy to może być lipa .

Jak opuścisz kierownicę na maksa w dół to osłona powinna zejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kierownicy tego typu jak zdejmiesz poduszkę do będzie ona miała podpięte dwa kabelki jeden z pomarańczową końcówką do poduchy , drugi jasnobrązowy z wsuwką do klaksonu.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=kierownica+bmw+e36&bmatch=seng-v6-p-2-mt-1029

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.