Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem posiadaczem e46 328i z 2000 roku. Zauważyłem, że nie działa mi PDC tzn. nie działa sygnalizacja dźwiękowa w trakcie zbliżania się do obiektu. Po wbiciu wstecznego biegu, pojawia się długi dźwięk, który jak wyczytałem sygnalizuje usterkę czujników parkowania. Dowiedziałem się również, aby na włączonym zapłonie wbić wsteczny i przyłożyć ucho do każdego z czujników, aby usłyszeć charakterystyczne "tykanie". Okazało się, że dwa lewe czujniki są zepsute.

 

Jak je wymienić, czy jest to ciężkie, pracochłonne i czy należy demontować zderzak ? od razu mówię, że jestem zielony w sprawach związanych z mechaniką, a do tego dochodzi fakt, iż jest to "nowe" auto i nie chce cokolwiek zepsuć. Czy takie czujniki są drogie, czy muszą być z wersji przed liftowej, czy mogą być też z poliftowej. Mam wersję nadwozia touring, czyli muszę mieć też z podobnej wersji, czy może być z sedana ? Lepiej kupić zamiennik, czy oryginał, jaki jest ewentualny koszt ?

 

 

P.S 1

 

przy jeździe autem słychać takie delikatne szuranie w prawym kole, które jest adekwatne do prędkości poruszania się. Nie jest zbyt głośne, bo słychać słabo tylko przy wyłączonym radiu, ale sam fakt że jest :P czy mogą to być zastałe tarcze/klocki czy coś jeszcze ?

 

P.S 2

 

Pytanie co do kontrolki check engine. Czy po przekręceniu zapłonu powinna się świecić razem z kontrolka oleju i aku, czy powinna się zgasić przed zapaleniem silnika?

 

Bo w hondzie check się gasi przed zapaleniem auta, tutaj się świeci tak długo, dopóki uruchomię silnik.

 

 

Dziękuję za wszelką pomoc :)

Opublikowano

eh lenistwo

szukaj na necie jak je wyjąc, nie jestes pierwszy ktory ma je zepsute

 

na realoem sprawdz numer czujnika który idzie do Twojego auta +numer z przedliftów (watpie aby pasował), z polifta do polifta pewnie pasuje do wszystkich wersji nadwozia ale to sobie ustalisz sam na wspomnianym wczesniej portalu, nie rób z siebie sieroty

 

co do szurania to auto w gore i kręc kołem, jesli szura mocniej niz w pozostałych to pewnie ręczny (o ile będzie to tylne koło), jesli przednie to zobacz czy tłoczek odbija, czy tarcza luzno chodzi, po jezdzie czy tarcza/felga nie jest wyraznie cieplejsza od pozostałych itp

jeszcze nikt przyczyny szurania na odległość na zdiagnozował....

 

check gasnie po odpaleniu jak dobrze pamietam, skoro gasnie to ok, bez paniki :D

 

generalnie to wszystko juz było wielokrotnie opisywane i zacznij szukać

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Czujnik od po lifta będzie pasował i współpracował z twoimi przed liftowymi czujnikami, różnią się tylko wyglądem. Pod względem rodzaju nadwozia nie ma różnic.
Opublikowano
Dobrze wiedzieć :-) jak oglądałem na Alle...to na aukcjach ludzie pasja jakieś numery czujników. Są jakieś różne rodzaje, czy oryginalny będzie zawsze pasować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.