Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po pierwsze: E31 jest samochodem pięknym ale nie sportowym. Sportowy to jest Mercedes McLaren SLR czy Pagani Zonda F albo Maserati MC12.

Po drugie: szukam takiego samochodu (840 manual) ale nie wyobrażam sobie go do codziennej jazdy. Weekendowy wyjazd jak najbardziej...

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Kornelio odpuśc sobie, nie jechałeś takim autem, więc możesz tylko gdybać.

 

Marcin, twierdzisz że automat z 4.0 pojedzie sprawniej i szybciej niż manual ?

Wolne żarty, widze że nie miałeś okazji porównać na żywo takich dwóch aut........

Opublikowano

Moje zdanie na ten temat w znacznej czesci zamiescilem juz tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=185560#185560.

 

Moge zrobic takie porownanie jesli chodzi o startowanie "spod swiatel":

- moja 840iA, 3.9 litra

- kolegi e38, 740i manual 6-cio biegowa, 3.9 litra, nominalnie 40kg lzejsza od mojej e31.

 

Przy starcie manuala moznabylo potrzymac na obrotach przy ktorych moment obrotowy jest maksymalny i z takiego ruszac - przyjemna sprawa, pozostaje jeszcze problem przyczepnosci kol.

Automat - przy tej mocy silnika, z wolnych obrotow blyskawicznie osiaga te wlasciwe, ale trwa to wlasnie te 0,5 :wink: .

 

Pozniej - jak sie na manualu nie pogubilem w BARDZO DOKLADNEJ zmianie biegow to bylem w stanie ta przewage ledwo utrzymac do jakichs 130km/h, dalej nie wiem, nie probowalem.

W automacie coz - tryb sport, gaz do dechy i o nic sie nie trzeba juz martwic - od czego sa komputery ktore wiedza kiedy silnik ma maksymalny moment obrotowy?

 

Jednym slowem uwazam ze jak manual to w m3, automat to w e31 :P

 

Co do porownania 840 i 850 - poniekad robilismy je z Marcinem850i (automaty) - subiektywnie, roznicy w przyspieszeniu nie odczulem, chociaz obydwa uklady: silnik/skrzynia pracowaly zupelnie inaczej. Moznaby to zbadac dokladniej przy jakims blizszym (lub dalszym) spotkaniu.

 

p.s.

Marcin850i - jak wyszedl spot? Nie moglem byc, zaluje, ale wlasnie zarabialem na utrzymanie swojej 840...

Opublikowano
Bardzo ladnie XC to opisal. Dodam jeszcze ze jesli chodzi o 840 to bardzo podobal mi sie zywiolowo reagujacy na dodanie gazu silnik, bo V12 to taki leń ktory ledwo co osiaga 6tys obrotow. Jedynie nie moglem sie przestawic na zupelnie inny dzwiek silnika, niepasujacy do e31 (XC pewnie pomyslal dokladnie na odwrot :twisted2: ) Pozdrawiam
  • Moderatorzy
Opublikowano

Boogie i Kornelio - czy Wy koniecznie chcecie dostać po kolejnym ostrzeżeniu?

Boogie uważa że ma jeden z fajniejszych i szybszych samnochodów na forum i może tak uważać. Kornelio uważa że samochód w tym wieku to staroć i nie ma się czym podniecać. I też może tak uważać. Więc skończcie tą przepychankę. Następna taka wypowiedź i dostajecie po ostrzeżeniu.

Pozdrawiam

Admin

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jedyna lipa, to ze jest ciezkie(ciezsze od e32) i trudno znalezc manual

 

Zalezy od jakiego e32, bo 750i akurat jest ciezsze. Ale fakt masa auta jest spora.

Jesli chodzi o manual to osobiscie nie polecam, akurat sporo sie dowiedzialem na temat tej skrzyni od pewnego wlasciciela e31. No i jesli chodzi o sama jazde to tez uwazam ze automat lepiej pasuje do V12.

dokładnie- generalnie w porównaniu ze swoimi odpowiednikami w serii 7, to 840 M60 jest ciezsza od E32 740 ( jakies 60 kg).

 

Moje zdanie - jesli E31 manual to tylko 850CSi. 840 manual to ciekawe auto ale dosyc drogie i za słabe ,zeby mieszanie lewarkiem się opłaciło.

 

I trafna uwaga tu padła o porownaniu 840 -850 -ze wystepują zupełnie inaczej pracujące zespoły napedowe - dokładnie takie samo wrażenie odniosłem porównując 740 & 750.

 

JEszcze jedna uwaga odnosnie dyfra i przełozen 840 - fatalnie długie ( 740 ma to samo ) 2,93 czy 2,81 w aucie , ktore ma sportowe zaciecie to nieporozumienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.