Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie, czy spory ubytek oleju, może mieć związek z wyciekami płynu chłodniczego? Otóż stawiałem wcześniej samochód i zostały mi wymienione oringi przy silniku skąd był widoczny wyciek, ale olej dalej wycieka (spala?) +/- z prawie max, na min na 800 km. Aktualnie samochód stoi u mechanika, ale on mówi, że nie widać z zewnątrz takich wycieków, aby aż tyle wyciekało i że to silnik tyle spala, ale zauważył, że wycieka płyn chłodniczy i stąd moje pytanie. (Dodam, że kompletnie się na tym nie znam)
Opublikowano
Witam mam pytanie, czy spory ubytek oleju, może mieć związek z wyciekami płynu chłodniczego? Otóż stawiałem wcześniej samochód i zostały mi wymienione oringi przy silniku skąd był widoczny wyciek, ale olej dalej wycieka (spala?) +/- z prawie max, na min na 800 km. Aktualnie samochód stoi u mechanika, ale on mówi, że nie widać z zewnątrz takich wycieków, aby aż tyle wyciekało i że to silnik tyle spala, ale zauważył, że wycieka płyn chłodniczy i stąd moje pytanie. (Dodam, że kompletnie się na tym nie znam)
Do obejrzenia dokładnie pokrywa zaworów - zdejmij korek od wlewu oleju, następnie pokrywę. Tam możesz zacząć szukać wycieków. Jeśli nic nie widać, jedziesz dalej - elektrozawory, to masz od razu na wprost jak stoisz przed autem. Następnie podstawa filtru oleju (u mnie cieknie od dawna i dopiero teraz zamowilem uszczelki, koszt 61zl). Jeżeli nic z tych rzeczy to zostaje chyba misa olejowa. Auto kopci? Puszcza dymki jak dodasz gazu na jałowym? Albo przy przyspieszaniu?
Opublikowano

Kopcenia nie zauważyłem, na razie zdam się na mechanika, w razie gdyby nie znalazł przyczyny, to podpowiem mu o tym, co napisałeś, dzięki.

 

e/ nie wiem czy to ważne, ale w środku czasami czuć zapach palonego oleju

Opublikowano
Kopcenia nie zauważyłem, na razie zdam się na mechanika, w razie gdyby nie znalazł przyczyny, to podpowiem mu o tym, co napisałeś, dzięki.

 

e/ nie wiem czy to ważne, ale w środku czasami czuć zapach palonego oleju

Ważne :cool2: olej prawdopodobnie leci Ci spod dekla i kapie na kolektor. Nie słuchaj mechaników, którzy chcą wycisnąć z nas każdy grosz. Niedługo Ci powie, że masz uszczelkę pod głowicą do wymiany, bo ubywa Ci płyn chłodniczy :/
Opublikowano
To ja Ci powiem że to powinna być pokrywa zaworów. U mnie lało się z niej bardzo mocno. Jak wkręciłem go raz na 5 tys. obrotów to myślałem, że całe auto mi się zaraz spali tak waliło ;) Wymiana tej uszczelki pomogła ;)
Opublikowano
Byłem dzisiaj u mechanika, ale dopiero dzisiaj będzie się zabierał za mój samochód. Napomknąłem mu o tej uszczelce pod kolektorem, ale mówił, że to nie to i że on podejrzewa odmę. Co wy o tym myślicie, to może być przyczyna?
Opublikowano
Byłem dzisiaj u mechanika, ale dopiero dzisiaj będzie się zabierał za mój samochód. Napomknąłem mu o tej uszczelce pod kolektorem, ale mówił, że to nie to i że on podejrzewa odmę. Co wy o tym myślicie, to może być przyczyna?
To nie uszczelka pod kolektorem, tylko uszczelka pokrywy zaworów :P odmę łatwo sprawdzić, prawdopodobnie mechanik chce Cię w ciula zrobić, bo przy wymianie tego jest sporo roboty, wiec i koszta. Wystarczy na odpalonym silniku otworzyć korek od wlewu oleju, jeżeli auto zacznie dostawać padaki, to znaczy że odma jest jeszcze ok, w innym przypadku jeżeli auto nie będzie reagowało to znaczy, że jest coś nie halo.
Opublikowano

Kolego tak na zdrowy rozum na 800 km od max do minimum spadek stanu to podejrzewam że człowiek nawet nie widomy ustalił by miejsce zalane olejem już nie mówię o 100% diagnozie ale chociaż prawa lewa strona a może przód lub tył . Kur.....a co to za mechanik kiego chu..a szuka dziury w całym przy takim wycieku to auto już powinno się spalić :mad2:

kup odpowiedni płyn umyj ten silnik wokół spłucz wodą tylko nie szalej staraj się mocno nie pozalewać elektryki ogólnie w tym modelu masz dostęp ok pogoń auto 100 km i będziesz miał odpowiedz . Częste miejsca podstawa filtra z prawej stojąc przodem olej potrafi wyciekać i przepływa na lewą stronę następnie aż do miejsca łączenia skrzyni z silnikiem następnie uszczelka pod miską bardzo łatwo to sprawdzić no i z pod klawiatury tam widać wszystko o przodzie i tyle silnika nie piszę ponieważ to już chyba ten mechanik sprawdził więcej miejsc narażonych na wycieki raczej ja nigdy nie stwierdziłem .

Jeżeli bunia oleju nie spala znajdziesz miejsce wycieku powodzenia :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
witam, czy może mi ktoś powiedzieć jak wymienić korek wlewu oleju w 2.0 n46 ? bo nie chce niczego złamać Edytowane przez Rafałll
Opublikowano

Kolego,zasugeruj mechanikowi sprawdzenie pompy vacum,ja też czułem zapach spalonego oleju w środku i właśnie ta pompa wymagała wymiany 2 oringów.

A znajduje się z tyłu silnika i na pewno jej nie zobaczysz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.