Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam pytanie koledzy posiadam e38 z silnikiem M60B30 i problem polega na falujących obrotach. Głównie na zimnym silniku ale teraz zauważyłem że dzieje się tak też na ciepło (czasami). Silnik odpala bez problemów na zimnym jak i na ciepłym a obroty falują od normalnych na biegu jałowym w dół tak jakby miał zaraz zgasnąć towarzyszy temu również delikatne " telepanie " silnikiem a co za tym idzie całym samochodem ale nie jest to bardzo odczuwalne. Dzieje się tak na gazie jak i na benzynie. Dodam że przy odpalaniu po nocnym postoju na dworze musze delikatnie dodać gazu żeby złapał to " ssanie" kręci wtedy troche poniżej tysiąca obrotów, Po chwili spadają obroty i już prawie gaśnie (ale nie zgaśnie) po czym zaczynąją właśnie falować. jak już złapie temperature to przez 90% czasu pracuje płynnie bez najmniejszego problemu .Ogólnie się wkęca tak jak powinien nie ma problemu z przyspieszaniem, spalanie według komputera 18 litrów benzyny . Gdzie zacząć szukać ??. Czy może to być czujnik temperatury ?. Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
odma znajduje się z tyłu kolektora ssącego. jest przykręcana na bodajże 8 torxików. dostęp ciężki ale sprawne ręce wymienią bez ściągania kolektora ssącego. zrób prosty test. na pracującym silniku wysuń bagnet. jak wyraźnie zacznie kuleć to odma ok. jak zacznie tylko siorbać a praca się nie zmieni to odma do wymiany. typowa przypadłość V8
Opublikowano
Cholera :/ U mnie to samo :( jak zdejmę bagnet to siorbie jak świnia przy korycie :/
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
przy sprawnej odmie odkręcenie korka oleju powoduje pogorszenie się kultury pracy silnika na biegu jałowym
Opublikowano
Hmmm.. w sumie to ja wyjmowałem tylko bagnet, korka nie ruszałem :) ale gdzieś w necie widziałem filmik gdzie pacjent po wyjęciu bagnetu zwracał uwagę na taki dziwny dźwięk jaki się wydobywa wtedy, mam to samo chyba, więc tak czy inaczej inwestycja się szykuje :)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
więc wymień odmę i sprawdź dokładnie wszystkie uszczelnienia na kolektorze ssącym i rurce od odmy do silnika
Opublikowano
Nie, jeszcze się nie brałem za to. Pewnie dopiero w styczniu za to się wezmę, bo mój nadworny mechanik nie ma w grudniu terminów już, z tym, że ja od razu kupię pewnie wszystkie uszczelki pod kolektor i chyba całą odmę. Zobaczymy czy to coś pomoże, bo wkurzają mnie takie detale :/
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.