Skocz do zawartości

BMW 318d E91 N47 - nagranie audio pracy silnika


tmki

Rekomendowane odpowiedzi

Witjacie,

 

od przeszło 2-3 tygodni czy to na zimnym czy zagrzanym silniku na biegu 2 i 3 w okolicy 1400-3000rpm z komory silnika dobiega charakterystyczny metaliczny dźwięk przy przyśpieszaniu. Udało mi się najlepiej zarejestrować ten dźwięk w poniższym nagraniu.

 

https://www.dropbox.com/s/8j2d03pj5l14rok/Bmw.m4a?dl=0

 

Czy nie jest to może zużyte koło pasowe albo któraś z rolek czy luźny pasek wieloklinowy?

3ka jak młody bóg dopiero 200k km na liczniku.

 

ps. na pewno nie jest to rozrząd który wymieniłem w lipcu br. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie za bardzo wiem co tam slyszysz bo nagranie dosyc ciche. Kolo pasowe lub rolki slyszy sie bardziej na biegu jalowym i bardziej bym powiedział że piszczy lub ćwierkają.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bym mógł to bym w czasie jazdy wszedł po maskę ale kaskaderem nie jestem :). W 4,17,23 sekundzie słychać puste, metaliczne szuranie przy przyspieszaniu. Nie słychać tego dźwięku na biegu jałowym jak dodaję gazu, tylko podczas jazdy.

 

Podłączyłem się interfejsem i sczytałem kody błędów ale nic podejrzanego w nich nie widzę

 

https://www.dropbox.com/s/j5zkgluofrlhbbu/INPA.png?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest rozrząd. Tak obstawiam. Były przypadki że po 3000 km od wymiany problemy wracały. Robiłeś na oryginałach czy zamiennikach? To szuranie to łańcuch. Można zmierzyć wysunięcie napinacza bez całego rozbierania. Trzeba tylko bystrego mechanika albo ASO- nie pamiętam ile biorą ale wiem że diagnozują - on-line kontaktując się z Monachium.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

odgłos metalicznego dźwięku jest już prawie, że ciągły niezależnie od obrotów. 100% wtryskiwacz. Pytanie czy warto próbować regenerować wtrysk/i w autoryzowanym serwisie Bosch czy lepiej kupić używane do przebiegu 100k km?

 

Dodatkowo, jadąc z włączonym tempomatem 50km/h lub 60km/h czuję jak lekko szarpię. To również można powiązać z wtryskiwaczami? Czy przyczyna bliższa zapchanemu DPFowi? W INPA wyskakuję mi błąd świadczący o zapchanym DPFie. Prośba o kolejną sugestie. Czy warto chemicznie spróbować wyczyścić DPF czy lepiej wyciąć razem z EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.