Skocz do zawartości

E60 N53 525i nierowno rozwija moc, blad katalizatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Na wstępie napiszę, że przeszukiwałem forum, ale bez satysfakcjonujących odpowiedzi, więc proszę o pomoc w tym nowym wątku. Postaram się też dostarczyć jak najwięcej informacji.

 

Z początku wyglądało to na szarpania automatycznej skrzyni biegów, ale przy jeździe "na manualu" okazało się, że w dwóch momentach (ok 2000 i 2500rpm) podczas przyśpieszania (delikatnego i umiarkowanego) mam efekt, nazwijmy to turbodziury. Samochód przechodząc przez te obroty wyraźnie zamula, po czym dostaje gwałtownego przyśpieszenia.

 

INPA pokazuję takie błędy:

 

29F5 catalytic converter conversion 2

2A27 catalytic converter 2, conversion during shift operation

 

a ostatnio również:

2A2B fuel mixture control

 

nie wiem teraz gdzie to widziałem w INPA, ale z tego co pamiętam błędy te pojawiają się przy 2250rpm oraz przy 2400rpm

 

dodatkowo fragment historii:

 

http://imageshack.com/a/img537/2671/j0U1a3.jpg

 

"błędy po skasowaniu powracają, czasem wywalając "check engine" czasem nie. Będę wdzięczny za wszelką pomoc, nie wiem co dokładnie mogą one oznaczać, bo chciałbym uniknąć kosztów, wymieniając od razu wszystko jak leci, sondy, katalizator, przepływkę itd. Na szczegółową diagnozę w serwisie nie mam teraz zbytnio czasu, zwłaszcza że mój ulubiony serwis daleko w Legionowie :(

 

i poniżej filmik:

 

https://www.youtube.com/watch?v=mrcjut3U_As&feature=youtu.be

 

aktualny przebieg 142650km

 

dziękuję za wszelkie zainteresowanie i pomoc

 

Karol

Opublikowano (edytowane)

UP

 

kilka dodatkowych informacji:

 

1. Po odpięciu przepływomierza, w zasadzie nic się nie zmieniło. Nawet nie wywaliło checka ku mojemu zdumieniu, ale w INPA już tak 2D16, 2D0F, 2F08 więc wszystko ok :) no może trochę na najniższych obrotach bez przepływki obroty lekko spadały

2. Na włączonym silniku pryskałem plakiem silnik, nic się nie zadziało

3. Od wczoraj żadnych świeżych błędów z katalizatora, ale z tego co czytałem trzeba trochę więcej pojeździć

4. Zajrzałem przy okazji do Przepustnicy, wygląda czysto

5. Nagrałem kolejny filmik z ciekawostką, przy niskich obrotach gdy jadę spokojnie i puszczam nogę z gazu, obroty spadają i nagle podnoszą się z powrotem o jakies 200rpm w górę. Takie wahnięcie:

 

https://www.youtube.com/watch?v=wgOrj9gSZzM&feature=youtu.be

 

Please, help..

 

p.s. chciałbym w INPA wykasować adaptację mieszkanki paliwowej czy ustawień paliwowych, ale w tym germańskim nie mogę się do końca połapać. Proszę o szybki manual jeśli ktoś zna ścieżkę. Dziękuję

Edytowane przez SkyKarol
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nikt nie pomoże? :(

 

dorzucam trochę świeżych faktów:

 

Błędy zdaje się przepustnicy:

 

http://imageshack.com/a/img540/8835/L9JQ7M.jpg

http://imageshack.com/a/img540/9232/D2pWqw.jpg

 

oraz szczegółowe błędy z katalizatora:

 

http://imageshack.com/a/img905/7632/IPDimq.jpg

http://imageshack.com/a/img912/3489/wwsicH.jpg

http://imageshack.com/a/img673/8672/rMVhoN.jpg

 

chyba jednak bardziej prawdopodobne, że przepustnica może być powodem nierówno pracującego silnika na niskich obrotach? Adaptacje były kasowane kilka dni temu. Pomimo tego błąd dalej się pokazuje. Co robić? Czyścić? Wymieniać? Sprawdzać parametry live data (jak?)?

 

Help help help :)

 

fajnie się wątek rozwija.. pytam, później sam sobie udzielam odpowiedzi, no nic, będzie dla potomnych :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Troche slabo pisac do samego siebie, no ale.. Czego sie nie robi dla potomnych :)

 

Katalizatory wymienione i nie chce zapeszac, ale wyglada na to ze objawy nierownego rozwijania mocy i zamulania podczas zmiany niskich biegow ustapily. Katalizatory po wyjeciu (zwlaszcza jeden), a wlasciwie jego obudowa, byla az niebieska. Zdaje sie, ze od wysokiej temperatury.

 

Teraz musze troche pojezdzic, zeby utrwalic efekt :) bo Zostaly wyksaowane adaptacje ecu i asb.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten dział tak chyba ma, jak pytasz o benzynę to echo..... :( Ale dobrze, że temat postanowiłeś dokończyć bo w większości wypadków jak pytający nie dostaje odpowiedzi tylko sam rozwiązuje problem zapomina się pochwalić w jaki sposób. :duh:

 

Pozdro.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja po wymianie NOX-a mam teraz 2A26 to samo co u Ciebie na 2A27 ale na Bank 1. Zrobię jeszcze trochę km i zobaczę czy wróci. Z wykręceniem NOX-a miałem niezły kotlet, dopiero obcięcie sondy przy nakrętce i dobra nasadka ruszyła śrubę, klucze przecięte specjalnie do sond nie dały rady. :duh: W sumie ten NOX co miałem też już był wymieniony bo jest z 2011, pewnie wymieniony jak wymieniali katalizatory.
Opublikowano

No to ja różne rzeczy próbowałem, i tak skończyło się na wymianie katów po NOXie :/ sondy póki co są OK

 

Teraz został mi jeszcze błąd 2A2B - zbyt bogata mieszanka, widzę w INPA, że zgłasza co kilkaset kilometrów, ale nie wywala MILa. Jeździ o niebo lepiej niż przed wymianą katów, ale wydaje mi się, że jeszcze nie idealnie, chociaż parametry wtrysków i VANOSa ma jak prawie nowy samochód. Musiałbym jeszcze zdiagnozować czujniki niskiego i wysokiego ciśnienia paliwa. Ewentualnie jakoś zdiagnozować HPFP bo wiem, że w naszych silnikach lubi siadać.

 

A Ty skąd jesteś? Szukam osoby posiadającej auto z tym silnikiem w okolicy Wwy, żeby czasem zrobić jakiś test, coś porównać jak pracuje.

Opublikowano
Troche slabo pisac do samego siebie, no ale.. Czego sie nie robi dla potomnych :)

 

Katalizatory wymienione i nie chce zapeszac, ale wyglada na to ze objawy nierownego rozwijania mocy i zamulania podczas zmiany niskich biegow ustapily. Katalizatory po wyjeciu (zwlaszcza jeden), a wlasciwie jego obudowa, byla az niebieska. Zdaje sie, ze od wysokiej temperatury.

 

Teraz musze troche pojezdzic, zeby utrwalic efekt :) bo Zostaly wyksaowane adaptacje ecu i asb.

Ze tak skromnie zapytam wstawiałes katalizatory ORI czy miałes jakies alternatywne zródło?

Opublikowano

Używki, ale ORI. Udało mi się znaleźć komplet prawie że nowych katów po 500zl/szt (utargowałem z 700). OK 20-30 tys km. Jeszcze lśniły. Chociaż w momencie, gdy nie mogłem ich znaleźć, zacząłem się zastanawiać nad wymianą wkładów.

 

Najgorsze jest, że te nasze katy są w komplecie z kolektorami wydechowymi i dość cięzki jest do tego dostęp. Do tego dochodzi od razy wymiana śrub i pierścieni uszczelniających.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.