Skocz do zawartości

[e46] 320d, 2 wtryski do wymiany ? czy może inny problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Sprawa jest dość dziwna, opisze jak najwięcej szczegółów, może to coś pomoże, gdyż ja nie wiem co o tym myśleć

jakiś tydzień temu podłączyłem auto pod komputer w celu sprawdzenia błędów żarówek i przeleciałem wszystkie modułu w tym sprawdzając wtryski, wszystko w normie czyli jak zawsze u mnie

od 0.3 do 0.6 w zależność od wtrysku, silnik cieply, 90stopni itp nie było nic niepokojącego

 

dzisiaj podłączyłem auto pod kompa z myślą wykonania live data, zakładka wtryski i zdziwienie, wtrysk na cyl1 korekcje -2, na 3cyl +1.8 - silnik miał około 10stopni (w garażu) czyli po nocy.

mysle sobie coś tutaj nie gra, wcześniej na zimnym silniku miałem korekcje 0.8 max i to nie zawsze, ok trzeba jechać rozgrzać motor i zobaczyć co się dzieje, więc w droge, spokojnie do 90stopni, później kilka razy ostrzej w palnik kontrola korekcji i mała poprawa ale nadal korekcje są mega wysokie (nigdy takich nie miałem), zero błędów

 

- tankuje głównie na orlenie, na 2 stacjach, czasami na shellu, ostatni raz tankowałem 3tygodnie temu, dolałem 36litrów (do pełna) lepszego paliwa verva on, czyli pół baku było zwykłego orlenowskiego ON + te 36litrow vervy, co zastanawiające to po tym tankowaniu zrobiłem około 200-300km i podpinałem pod kompa z tymi żarówkiami i wtedy korekcje wtrysków były jak trzeba, dzisiaj na liczniku prawie 700km zrobionych

- auto jeżdżone głownie w trasie, sposób jazdy normalny, bez zamulania i bez nadmiernej napinki

- filtr paliwa zmieniany 30tys km temu (jesli to ma jakies znaczenie)

- pali normalnie od strzała, nie kopci, silnik nie trzęsie się, nie słysze cykania, lub innych dźwięków niepokojących ucho, gdyby nie inpa to bym nic nie podejrzewał

 

to są korekcje po zrobieniu 40km dzisiaj na testach live data, 20km w trasie, było trochę mocniejszych przyspieszeń

powrót pod dom i screen, jak widać spadło ale nadal są to korekcje których nigdy nie miałem u siebie

http://i58.tinypic.com/x4pv84.jpg

 

w baku jakieś 25litrów paliwa, dolać do pełna ? a może wlać coś do czysczenia wtrysów np. liquly moly diesel spulung , na te niecałe pół baku ?

Nagle 2 wtryski padły ? Dlaczego skoro wcześniej miały niskie korekcje, niekiedy nawet nie przekraczały 0.4....

Lipne paliwo ? To dlaczego gdy podpinałem tydzień temu jak miałem zrobione na tym paliwie około 200-300km korekcje były prawidłowe ?

Opublikowano
Zalej ten LM do czyszczenia wtrysków i obserwuj co się dzieje. Nie są jakieś tragiczne ale skoro piszesz, że nagle się pogorszyły, to warto je przeczyścić.
Opublikowano

Puszka ma 0,5l to wlać ją na to co mam obecnie w baku ? Czy dolać do pelna ?

Mysle może doleje z 15litrow i na 40l wleje 0,5l, czy to nie zaszkodzi ?

Opublikowano

poczytałem i roznie piszą, nie chciałem ryzykować to wlałem na cały bak (zalane lepsze paliwo, wątpie czy to ma znaczenie) i zobaczymy, na razie zrobiłem ze 20km i poprawy nie widać

 

wiem ze wtryski sprawdza się na luzie ale podczas jazdy gdy patrze na wskazania to są bardzo niskie, bliskie 0, max 0.2 odchyłki, nie wiem czy to coś odzwierciedla, niezależnie który bieg i jakie obroty to jest ok ale

gdy wrzuce na luz to po chwili wtrysk na 1 i 3 cyl dostaje korekcje w granicy +/-1,5

 

dać sobie spokoj czy drążyć temat ? Na razie mam ten LM zalany na cały bak paliwa

gdyby nie inpa to bym nawet nie wiedział ze coś odbiega od normy :roll:

 

Po preparacie korekcje spadly do max 0.9 na 3 wtrysku, reszta 0.2 do 0.6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.