Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam może mi ktoś na chłopski rozum wytłumaczyć coś na temat klapek w kolektorze widziałem że tam ludzie coś wymieniają czyszczą itp kiedy taki zabieg się robi i czym on skutkuję a może jaśnie co skutkuje tym jak nic się z nimi nie robi.Mam e90 320d 163km 2005r chip na 200km.I wybieram się jutro do mojego mechanika często ten temat się pojawią w tej sprawie ale co to tak właściwie daję czy warto się tym zainteresować?
Opublikowano

jest kilka tematów o tym na forum

tutaj najświeższy viewtopic.php?f=70&t=257965

 

czyli jedni są za tym by kupić nowy kolektor, powiedzmy 1500 zł + robocizna

inni są za tym by je usunąć i dać zaślepki, powiedzmy 100 zł + robocizna

 

 

 

ja bym usuwał te klapki

usunąłem w e90, które mam w rodzinie i nie zauważyłem zmian, także u kolegi usuwaliśmy w e46 i też zmian nie zważyliśmy

 

 

każdy ma tam jakieś swoje teorie na ten temat

Opublikowano

Kurde faktycznie dzięki za dodanie teraz przynajmniej już wiem o czym czytać:D i pewnie zrobię tak jak pisałaś wywalę ;p tylko zastanawia mnie jedno kiedy na taki zabieg się decytować kiedy poznać że to już ta chwila? skoro jak narazi wszytko działa.

 

PS: i jak mógł bym cie prosić bo to jest do mnie ważne jak w przypadku twojego e90 po usunięciu zbiera się wolniej coś?

Opublikowano

albo sprawdzić czy są luzy, ale jak się już rozbiera to można od razu wywalić

a tak to nie poznasz kiedy się urwie, może się nigdy nie urwać

 

decyzja należy do Ciebie, każdy robi wg. uznania :cool2:

Opublikowano

czas zweryfikował, że jednak można usunąć

2 lata minęło od tego postu

po tym usuwałem w dwóch autach i jedno przejechało ok 35.000km i wszystko ok, a drugie jeszcze więcej i też wszystko ok

 

:cool2:

Opublikowano
Klapki wywalone efekt... dużo mocniejszy duł !!zadowolenie jest a środek był tak zawalony jak [bAD] starej baby :D

 

 

:cool2:

ja jak wywalałem w M47 to też mi się wydawało jakby mocniejszy był dół

dałeś zaślepki?

Opublikowano

Panowie podlacze sie pod temat.

W nastepna sobote zabieram sie za wymiane swiec, a przy okazni zobacze w jakim stanie sa moje klapki.

Zdecydowalem sie wywalic klapki i...

a.zdemontowac same klapki od oski, i calosc zamontowac z powrotem;

b.wywalic klapki z oskami a w ich miejsce wkrecic wkrety na klej;

c.wywalic wszystko i wstawic zaslepki

http://allegro.pl/zaslepki-kolektor-ssacy-bmw-33mm-e60-e90-klapki-i4754132349.html

 

Czy Przy kazdej z trzech opcji trzeba cos jeszcze zmieniac typu, odlaczenie czegos, jakies ustawienia w komputerze itd, czy poprostu skladam, wkladam, odpalam i jeżdżę?

Opublikowano
Ja też robiłem to przy wymianie świec i mechaik mi powiedział że stosuję jakiś trik z śrubką i nie daje tej zaślepki i wychodzi na to samo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedne zaślepki są aluminiowe, a drugie plastikowe (tworzywo podobne do tego, z którego wykonane są kolektory ssące).

Ja bym klapek nie usuwał - w tym kolektorze są już poprawione, ale skoro już wywaliłeś...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja nie żałuję. ..wręcz przeciwnie, auto lepiej się zbiera, zrobiło się nieznacznie żwawsze. A przy gaszeniu auta nie ma żadnej różnicy ( niektórzy pisali że jest różnica, ja nie odczułem)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
moim zdaniem różnią się tylko kolorem

Różnią się materiałem. Materiał identyczny jak w przypadku kolektora ssącego, dodatkowo wzmocniony włóknem szklanym. Zaślepki posiadają bardzo dobre parametry wytrzymałościowe, podobnie jak zaślepki aluminiowe, nie posiadają jednak wad tych ostatnich:

- brak różnic w rozszerzalności cieplnej pomiędzy kolektorem a zaślepkami;

- brak kumulacji ciepła przez zaślepki (dłuższa żywotność O-Ringów);

- niższa cena w porównaniu do aluminiowych ze względu na inny proces produkcyjny (prędkość produkcji, brak odpadów produkcyjnych);

- niższa masa ;)

Szczegóły w tym wątku: Informacje

Opublikowano
naprawde nie rozmumiem w jakim celu ktos kupuje te zaslepki, jezeli chce ktos wywalic klapki to wystarczy zostawic orginalne i dziury zaslepic srubkami. bylo to opisywane - proste i skuteczne. srubki kosztuja grosze a orginalne zaslepki to orginalne, hehehehe :D
Opublikowano

Ja usunalem klapki jakos 2 lata temu i zaslepilem takimi plastikowymi jak kolega powyzej opisuje, i od tego dnia nie mam zadnych problemow co do przedmuchow czy innych dziwnych zachowan..

Auto to moje 335d po delikatnej mapie na 330KM

Jedyny minus ktory wydaje mi sie odczowalny to przy niskich obrotat zmniejszona czulosc na gaz ala turbo dziura , mam wrazenie ze mniej zrywny jest ale mozliwe ze sie juz przyzwyczailem i odczowac zaczynam auto inaczej..

Kolega ktory hamowal mi samochod mial problem i mowil ze strasznie auto zrywne i czule.. wiec sam nie wiem :) ale jedyne co wiem to ze spie spokojnie ze mi sie klapka nie urwie i nie wpadnie do silnika i narobi balaganu :)

to ze np nie trzeba zaslepiac i mozna wkrecic srubke w miejsce trzpienia to OK jest taka mozliwosc i pewnie dziala ale osobiscie takie dzialanie kojarzy mi sie z duzem skompstwem :) i jak ktos kiedys to wyciagnie zobaczy to pewnie padnie ze smiechu widzac takie wydumki :) zamiast jak czlowiek zalozyc jakies normalne zaslepki :wink:

Opublikowano (edytowane)
Smiesznie to brzmi,

srubki - skapstwo,

nowy kolektor - burzuazja,

jedyne sluszne rozwiazanie - zaslepki.

Bardzo literackie ale zarazem trafne porównanie. Podoba mi się.

Na szczęscie każdy ma wolny wybór i zrobi to, co uważa za słuszne wg swojej subiektywnej opinii.

 

P.S. W której części Monachium mieszkasz? Kiedyś też tam mieszkałem, brat pozostał na stałe. Bardzo ładne miasto, często tam wracam.

Edytowane przez being
Opublikowano
Skapy to kupuje zaslepki. Druciarstwo to zaslepki, tak jak I srubki. Nie rozumiem tylko po wydawac pieniadze na zaslepki jak sa orginalne zaslepki.
Opublikowano
Smiesznie to brzmi,

srubki - skapstwo,

nowy kolektor - burzuazja,

jedyne sluszne rozwiazanie - zaslepki.

 

 

Bardziej chodzi mi o to ze jak wybierasz wyciagasz klapek to wtedy zaslepki a nie srubkowanie :wink:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.