Skocz do zawartości

E46 330Ci Mega zamuła przy ostrzejszym dodaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Ostatnio mam dość dziwny problem z autem a mianowicie, przy ostrzejszym dodaniu gazu tak na oko po przekroczeniu 4 tyś. obrotów łapie mega zmułe coś jakby doszło do odcięcia zapłonu. Jak na razie zdarzyło się to może z 3-4 razy. Głownie przy starcie z 0 lub przyśpieszając od 20-30 km/h.

 

Silnik pracuje równo, błędów nie mam. Przepływka nowa, na hamowni wynik książkowy jakby co z salonu auto wyjechało.

Kontrola oczywiście wyłączona.

 

Ma ktoś jakiś pomysł co to moż być?

Pozdrawiam

Opublikowano

Nowy objaw!!!

 

Dziś rano idę odpalić autko co by do pracy pojechać, a tu lipa nie odpala.

Kręci normalnie ale 0 odzewu.. podłączyłem na kompa błędów za specjalnie nie pokazało.

Kilka razy próbowałem i nic. I teraz.. to zbieg okoliczności albo jakaś magia ale wyłączyłem kontrole trakcji.. zupełnie poprzez przytrzymanie DSC i po przekręceniu kluczyka delikatnie zagadał 2-3 próby efekt ten sam. Pierwszy obrót rozrusznika coś próbuje i dalej nic. Wyłączyłem zapłon i jeszcze raz.. odpalił jak gdyby nigdy nic :|

Chodzi równo, nie szarpie, przyśpiesza ok...

 

Wydaje mi się, że wyłączenie kontroli raczej nie może mieć tu nic do rzeczy i to po prostu taki przypadek w akcie desperacji ale kto wie...

 

Na chłopski rozum coś z paliwem albo powietrzem i zgodnie z sugestią kolegi podejrzenie, że to DISA może mieć słuszność ale czy to możliwe, że ten zawór ma wpływ na to czy auto odpala?!

 

Ręce opadają to auto che mnie jawnie zabić.. :mad2:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wymieniałem czujnik wałka (są dwa) i wału (na oryginały siemens'a).. Przy czujniku wału problem z odpalaniem na ciepłym silniku, szarpanie, przerabiałem to niedawno.. natomiast przy czujniku wałka nie działa zmienna faza i ma mula na wyższych obrotach.. też to przerabiałem. Tu to było jakby zapłon odcięło "prawie głową w kierownice uderzyłem" 2s później było już ok. Na kompie nie ma błędów wałka ani wału. Możliwe też, ze coś pomieszałem.. podłącze dziś na kompa raz jeszcze jak odpalę na zimno, pojadę w trasę i zobaczę czy coś pokaże.. Co do odpalania auto stoi od rana pod firmą będę koło 19 pewnie wracał to zobaczę czy odpali normalnie..
Opublikowano

DISA wymontowana. Podciśnienie nie działa jak widać na filmiku z linku. Napięcie jest +/- 12v ale na sucho nie zamyka zaworu. Klapka jest ok.

Czyli wychodzi na to że ten "elektrozaworek" nie działa, chyba, że musi być szczelnie wsadzony w kolektor by się zamknął.

No ale tak czy inaczej jest padnięta bo nie trzyma.

 

Pytanie czy to jest przyczyna usterek?

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

DISA wymieniona. Faktycznie by klapka się zamknęła musi być w kolektorze tak by zadziałało podciśnienie, czyli napięcie + podciśnienie.

Wymiana za specjalnie nic nie zmieniła.

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nowy objaw.. Rano auto wyprowadzone z garażu w którym jest +10 stopni. Odpala bez problemu po przejechaniu 1.5km przy prędkości ok. 40/50 km/h na 3 biegu dodaje gazu by przyśpieszyć, obroty idą trochę w górę do +/-3000/3500 i auto mi gaśnie. Szybko odpalam ponownie i wszystko jest ok, po 400m ponownie dodaje gazu i znowu gaśnie. :| w ciągu 5 minut 3 razy... Za trzecim razem zgasło w zasadzie od razu.
Opublikowano
Zobacz ciśnienie na listwie paliwa, obejrzyj dokładnie pompę czy wężyk nie rozszczelnił się
Opublikowano
Dokładnie tak jak kolega floian napisał. Miałem niedawno to samo. Po wymianie pompy paliwa po kilkunastu dniach wężyk się rozszczelnił i ciśnienie uciekało. Zmierz ciśnienie na listwie, zdejmij kanapę i posłuchaj czy ciśnienie nie ucieka bokiem.
Opublikowano

Pod kanapą wszystko wygląda ok. Nic dziwnego nie słychać, wężyk też wygląda na cały. Jutro będę mierzył ciśnienie na listwie i powinno się wyjaśnić.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

 

Ciśnienie sprawdzone i przy rozruchu pompy (na wyłączonym silniku) jest 3.4 Bara czyli raczej ok. Po ok. 5 minutach spada do 2.5 Bara. Na pracującym silniku cay czas jest 3.4 Bara więc też raczej ok. Natomiast ciekawa sprawa ale po wyjęciu pompy z auta wskaźnik poziomu paliwa cały czas pokazuje w połowie między 0 a 1/4 (widać na zdjęciu). Jest to odczyt z 2'giej komory zbiornika? Jak auto ma ponad 1/4 jeździ ok, tylko spadnie lekko poniżej 1/4 dławi się i gaśnie jak jest tak jak na zdjęciu nawet nie odpala.

 

11010961_997479786947854_4499091577521871278_n.jpg?oh=dd0af6c8ad3b3c5397b1efde6bf615af&oe=55897323

 

10392357_997481506947682_891766666352488166_n.jpg?oh=76511e949ed2219c8bba0bb658ff7ec9&oe=554FB85B&__gda__=1435188838_0d7c5defa3dc4963f94f9563e26a03e3

Opublikowano
Może uszkodzony wskaźnik? Ja bym zmierzył ciśnienie jeszcze raz, ale jak będzie mniej wachy. Jak mi padała pompa to samochód nagle przestał chodzić jak poziom paliwa spadł. Jak była mocno dojechana to ok 1/4 baku i koniec. Ciśnienia wtedy nie mierzyłem tylko wymieniłem na nową i ypo problemie. Sprawdź to albo podmień z jakimś znajomym pompy.
Opublikowano
Pompa też tak miałem. Wykrec pompek i walnij nią kilka razy o oponę żeby dostała wstrząsu. Później zamontuj ja ponownie i powinna działać. Ale to jest pomysł na chwilę. Kup Boscha u mnie śmiga 2 rok 350zł.
Opublikowano

Dzięki wszystkim za info. Pompa zamówiona. Wymienię i dam znać czy problem rozwiązany. Podejrzewam, że raczej na pewno tak będzie :)

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nowa pompa rozwiązała problem. Auto pali jak trzeba, benzyna idzie do zera i wszystko gra, nawet zbiera się jakby lepiej :) . Pozdrawiam

 

P.S Teraz najprawdopodobniej przyszła kolej na alternator!!! Elektronika świruje :(

  • 1 rok później...
Opublikowano
Potwierdzam, nowa pompa i jak ręką odjął. Nie zauważyłem, że już wcześniej odpowiedziałem. Chciałem usunąć ten wpis ale nie mogę lub też nie wiem jak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.