Skocz do zawartości

Kopcenie po zmianie oleju? Bmw e46 318ci - co sie stało?


fygfy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

 

Mam problem z moim BMW i dlatego znowu zwracam sie do was z nadzieja że pomozecie.

Poztaram sie opisac i z obrazować jak najlepiej o co chodzi.

Jakieś 2 tygodnie temu wymiennialem olej jak zawsze Castrol 5 w 40 ale po tej wymianie silnik zaczął dziwnie sie zachowywać

wydawało mi sie że glosniej pracował a co najgorsze kiedy odpalalem zimny silnik, przez pierwsze 2-3 sekundu chodzil tak glosno jak po zmianie oleju (tak jak by go pierwszy raz pompowal do filtra) dodam że mam silnik n42 one podobno tak maja że chroboczą przy odpalniu (napinacz czy to łancuch jest za to odpowiedzialny) i wczesniej tez sobie chrobotal ale nie az tak glosno. Z obawy że kupiłem podróbe oleju (kupowany w sklepie motoryzacyjnym - nie internet) po przejechaniu 200km na tym oleju (3dni) wymieniłem go na valvoline 5w 40 ktory osobiscie kupilem w NL. Silnik chodzi cicho, równo, nie chrobocze przy odpalaniu - jednym slowem lepiej. Ale... wydaje mi sie ze wiecej ubywa niz wczesniej chociaz moze mi sie wydaje w dodatku chyba mam nieszczelną pompe vacum (ktora jade uszczelnic za tydzien) - czy mozliwe ze rozszczelnienie sie z czasem powieksza? Wydaje mi sie ze to pompa poniewaz po zatrzymaniu auta(swiatla itd) czuc spalony olej w kabinie.

Ale co mnie martwi najbardziej: po odpaleniu auta pozostawieniu go na 2-3 minuty na biegu jałowym i wcisnieciu lekko czy mocniej gazu z rury wydobywa sie dym jak dla mnie koloru szarego. (video poniżej -link) i na tym koniec pozniej zero dymienia moge dusic gaz i nic 0 dymu, podczas jazdy tez nie dymi co to jest? Bo w tych temperaturach jakie teraz mamy to chyba nie para? Tym bardziej że mam drugie auto Diesel dla sprawdzenia zrobilem z nim to samo i zero dymu wiec to raczej nie para. Zauwazylem ze mam dziure na laczniku z tlumnikiem ale nie sadze zeby to mialo z tym jakis zwiazek. I wydaje mi sie że spaliny tez jakos inaczej pachna niż wczesniej. Plynu nie ubywa ani tez nie ma w nim oleju wiec uszczelka pod głowicą tez chyba odpada. Poniżej dodaje fotki i video.

 

Tak wyglada bagnet (nie jezdze na nie dogrzanym silniku codziennie robie ok 50km)

W zeszlym roku zima tez tak wyglądal latem to zaniklo tylko ze teraz temp jest 15<+

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d35f89d996cd6bab.html

 

Korek i wlew oleju

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8928d6d69c7d7675.html

 

 

Video wydechu i dymu:

 

 

 

video plynu:

 

 

 

 

Z góry dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było to wałkowane setke razy, ale ludzie podwali, że niebieski dym leciał.

W moim przypadku taki jak twój i tylko taki. Dodatkowo spala mi ponad 1l oleju na 1000km.

Wkrótce udam się do serwisu i zobaczą co i jak.

U mnie będzie na bank pompa vacum ( kapie i śmierdzi ) :roll:

 

 

Specjalista powiedział, mi czy idzie niebieski dym,a ja że tak. a on uszczelniacze zaworowe, ciężko dojść, pod głowicą.

Możliwe, że to tylko odma + pompa vacum, koszt nie taki duży, w przypadku uszczelniaczy ok 1k zapłace.. oby nie.

 

Ja zmieniłem na motula 5w30 LL-04, polecany przez tutejszych "specjalistów" :D pełen syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, u mnie nie ma niebieskiego dymu. Czekam na info od Ciebie, wstaw tutaj proszę.

Bo może faktycznie to nie są te uszczelniacze, a tylko odma.

 

INFO Z LM

 

Pisze do Pana w sprawie produktu do płukania układu olejowego, który zastosował Pan w swoim samochodzie.

Biały dym z rury wydechowej to zazwyczaj problem z uszczelką pod głowicę lub z samą głowicą.

Proszę o wypełnienie karty reklamacji z załącznika oraz jej odesłanie. Proszę również o wskazanie warsztatu, w którym wymienił Pan olej oraz jaki olej został zastosowany do tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu by wyglądało że po postoju cały olej ucieka do miski olejowej.

Zobacz ten wątek , powinien Ci wiele wyjaśnić :

viewtopic.php?f=72&t=134903&start=30

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu by wyglądało że po postoju cały olej ucieka do miski olejowej.

Zobacz ten wątek , powinien Ci wiele wyjaśnić :

viewtopic.php?f=72&t=134903&start=30

 

Czemu podajesz linka do dizlowego silnika?

 

Ja jadę za tydzień zmienić odme i uszczelnić vacum zobaczę czy się poprawi i dam ci znać. Bo tu za wiele się nie dowiedziałem. U ciebie jest ten niebieski dym czy nie?

 

Pompy vacum w tym silniku nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego odpal go na 10 min niech pochodzi na wolnych obrotach i dodaj gazu wtedy zobaczysz czy sa to uszczelniacze .

jak chcesz sprawdzic odme to na odpalonym silniku odkreć lekko korek i uchyl jak zaciągnie ci powietrze i zafaluja obroty to odme masz dobrą .

Nie wiem, czy to do końca prawda jest co piszesz.. ja w momencie gdy zalałem 5w30 do swojego n46b20, przy chłodniejszych dniach (i nie tylko) mam masełko na bagnecie. Dodam, że codziennie robie po 8km do pracy, nie wiem czy to nie jest właśnie przyczyna tego, że jest masło. Jak pojadę dłuższe dystanse, powiedzmy 60km w dwie strony, to masło znika. Ktoś może moją tezę obalić? Bo mam zamiar wymienić odmę tak czy inaczej.

 

Po odkręceniu korka silnik się dławi i miota nim jak szatanem, nawet potrafi zgasnąć, jak włożę i wyjmę kilka razy pod rząd korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego odpal go na 10 min niech pochodzi na wolnych obrotach i dodaj gazu wtedy zobaczysz czy sa to uszczelniacze .

jak chcesz sprawdzic odme to na odpalonym silniku odkreć lekko korek i uchyl jak zaciągnie ci powietrze i zafaluja obroty to odme masz dobrą .

 

 

Co mam zobaczyc po tych 10 minutach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o masło to na krótkich przebiegach w okresie zimowych to chyba wszystkie auta tak mają . ja też tak mam .

jak chcecie sprawdzić czy separator oleju nie jest zapchany to odkredzcie korek oleju na rozgrzanym samochodzie , jesli obroty zafalują to jest dobrze .

a co do dymu z rury to do wymiany uszczelniacze zaworowe . te modele tak mają ze przy około 120tys trzeba je wymieniać ponieważ robią sie twarde i nie trzymają oleju . koszt bez sciagania głowicy ja płaciłem 800zł + uszczelniacze i uszczelka pokrywy zaworów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Serwus!

 

Od niedawna jestem posiadaczem e46 320Ci (M54B22). Przed wymianą oleju nic nie zauważyłem, jednak po wymianie (był 5W30 chyba Castrol - jest 5W30 Mobil) przy odpaleniu (pierwsze w ciągu dnia) silnika wylatuje błękitny dymek przez 2/3 sek. Dodam również, że dużo po wymianie nie jeździłem.. jakieś 50-70km. Kilka tematów przewaliłem i możliwych powodów kilka, a nie chciałbym czegoś niepotrzebnie wymieniać...

Tak czy inaczej przymierzam się do wymiany odmy tylko czy przed tym coś jeszcze mogę sprawdzić? Jeśli zamawiać odmę to tylko w ASO? Jaki jest jej koszt? Co waszym zdaniem sprawdzić w pierwszej kolejności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.