Skocz do zawartości

316.Kapie olej spod silnika i ubywa płynu chłodniczego


L0nger

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

to mój pierwszy post, więc zacznę od przywitania się ;) Siema!

 

3 tygodnie temu nabyłem swój pierwszy samochód - E36 Compact z motorem 1.6 w gazie. W czasie oględzin wyszło, że poziom płynu chłodniczego jest dosyć niski, dolałem więc do kreski i jeździłem. Po około 150 km zajrzałem i płynu znów ubyło, a po każdej jeździe pod silnikiem pojawiały się dwie plamy, lekko tłuste. Nie jestem w stanie stwierdzić czy to na pewno płyn chłodniczy, ale tak podejrzewam. Wyciek był dokładnie w miejscu nr 1 na zdjęciu:

 

https://www.dropbox.com/s/sx6entlyu82pj6t/e36_wyciek.jpg?dl=0

 

Wisi tam cały czas kropelka. Macie jakieś pomysły?

 

Drugi problem dotyczy kapiącego oleju. Miejsce nr 2 na zdjęciu mam mokre, również po środku maglownicy jest tłustawo (gumowe ochraniacze na maglownicy są suche). Na ziemi pojawiają się sporadycznie dwie kropelki oleju - brązowy, silnikowy. Blok silnika nad elementem nr 2 też jest tłusty. Pytanie co tam może być nie halo? I w ogóle z ciekawości, co to jest za element nr 2? Chłodnica oleju?

 

Dodam, że na ciepłym silniku z rury mam lekki biały dymek, ale bez przesady. W rurze jest trochę wody. Temperatura silnika utrzymuje się minimalnie za godziną 12 na wskaźniku.

 

Bardzo proszę o jakieś wskazówki, chciałbym przed pójściem do mechanika mieć jako taki obraz sytuacji.

 

Dzięki i pozdrawiam!

 

 

Proszę się zapoznać.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Witamy się tutaj.

viewtopic.php?f=19&t=5941

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Mechanik stwierdził, że jedynym punktem wycieku oleju jest simmering na pompie...czegoś :D (nie pamiętam dokładnie). Z płynem sprawa ma się tak, że przed wizytą w warsztacie dolałem uszczelniacza i chwilowo przestało, facet stwierdził ponadto, że na wężach i ogólnie w okolicy gdzie widziałem wyciek, nie ma żadnych smug, a ponoć płyn chłodniczy zostawia wyraźne ślady. Zobaczymy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem poprzednio, że to simmering na pompie, a chodziło o uszczelkę na kole pasowym.

 

Co do płynu, to to co ciekło było tłustawe i facet stwierdził, że to na pewno nie płyn (poza tym nie zaobserwował żadnych śladów na elementach pod samochodem), dolał świeżego i na razie nie ubywa, ale wcześniej odpowietrzył układ. Więc może jednak uszczelka jest w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać za jakiś czas czy nadal ci ubywa tego płynu kolego. Mam podobne objawy płynu ubywa za dużo wiec dolewam dużo wody destylowanej, co do oleju to silnik jest nim zarzygany chociaż nie widać żeby oleju ubywało bo sprawdzałem wielokrotnie, nie ma też plam pod samochodem.

olej svke

svke olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.