Skocz do zawartości

316 E36 95r gotuje sie !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z moja bunią e36 1.6 benzyna (m43) z gazem. Zaczne od początku, ujechałem nią 100 km, zaczeły sie korki, w pewnym momencie wskazowka nagle poszła na czerwone pole, odrazu zjechałem maska w góre (zagotowała się), poczekałem az ostygła, pozniej dolałem wody. Zauwazyłem plame pod autem, zaczałem szukac wycieku, okazało sie ze stworzyło sie cisnienie w układzie chłodzącym i króciec przy bloku silnika nie wytrzymał i sie urwał gwint co sie podczepia gumowy szlauf do niego. (środkowy górny). Oczywiscie na poczatku myslałem ze poprostu ze starosci pękł. Wymieniłem króciec, Niestety Bmw dalej sie grzeje, wymieniłem wisko, dalej sie grzeje nic nie pomogło. Wymieniłem pompe wodną, bunia zaczęła chodzic jak powinna, wisko sie załączało prawidłowo wszystko było git. Lecz nie do konca byłem szczesliwym posiadaczem BMW, zacząłem miec problemy z odpalaniem, roznie to było, czasami rano odpalał z dotyku a czasmi nie. Pozniej zowu jak rano ładnie odpalał po przejechaniu 2 km gasiłem go no i niestety juz był problem z odpaleniem (nie było roznicy czy na benzynie czy na gazie), bardzo ciezko, nawet niezałapywał, w koncu odpalił i wtedy juz praktycznie cały dzien było dobrze, ale nie zawsze, czasami miałem wrazenie ze jak sie rozgrzeje to ma problem zapalic własnie. Sprawdzałem swiece, cewke wszystko ok. Po 2 tygodniach patrze a wskazówka znowu rosnie od temperatury, załamałem sie !. Wymieniłem jeszcze raz pompe wodną lecz nic nie pomogło (wymieniłem poniewaz za pierwszym razem własnie po wymianie pompy zaczeło wszystko sprawnie chodzic (wisko sprawdziłem nagrzewajac blaszke suszarka-załacza sie). Wywaliłem termostat, niestety dalej sie gotuje. Rece opadają, nie wiem juz co mam robic. Mam pytanie jeszcze czy moze miec wpływ jakis jak nie ma elektrozaworu (Dodatkowa pompa wody) to sie tak chyba nazywa, ona puszcza wode do nagrzewnicy, dokładnie nie wiem wlasnie co to jest, czy moze to miec wpływ na obieg???. Moze ktos mi pomoze! Nigdzie na forach nie moge znaleźć odpowiedzi !
Opublikowano
uszczelka pod glowica najprawdopodobniej, odpal na zimnym silniku, odkrec korek wlewu plynu i zobacz czy ida pecheprzyki powietrza, dodawaj gazu itp. jesli w zbiorniczku bedzie efekt wulkanu to uszczelka pekla, pewnie od przegrzania, dlatego jest tez ja ciezko odpalic bo moze nie miec dobrej kompresji
Opublikowano
Ok, dzieki ze ktos sie zainteresował postem. A jesli nie ma efektu wulkanu, pecherzykow powietrza tez nie ma, płynu nie ubywa, zadnego masła te nie widac ani na korku ani na bagnecie, w płynie oleju tez nie ma. Zastanawia mnie jeszcze wisko, jak prawidłowo powinno chodzic, słychac je tylko na zimnym silniku przez ok. 1 minute pozniej po przekroczeniu pionu powinno przeciez sie załaczyc tak??, chyba ze jesli jest walnieta uszczelka to dlatego sie nie załącza. Najgorsze jest to ze nie mam bardzo kapusty, bo chyba bym poszukał drugiego silnika i zrobił wymiane
Opublikowano
Hmm, bardzo malo prawdobodobne, ale zawor bezpieczenstwa moze byc walniety, odpowiada za odpowietrzenie w przypadku przegotowania, zeby wlasnie weze nie popekaly, zapomnialem dodac zebys sprawdzil czy na rozgrzanym silniku kopci na bialo, bo czasami moze byc tak ze uszczelka jest uszkodzona, pechezykow nie widac, a weze pekaja, na zimnym silniku to norma ze wali bialym dymem bo wilgoc z tlumika odparowuje, tym bardziej na gazie, u mnie to az woda sie zebrala w tlumiku :P ja na 90% stawiam ze to uszczelka, a wisko to mozesz sprawdzic w taki sposob, ze jak sie nagrzeje, to zgas, popros kogos zeby odpalil auto, a Ty zlap za wiatrak od chlodnicy, jak wyrwie Ci wiatrak z rak to znaczy ze dziala (oczywiscie jest to troche ryzykowne, ale wystarczy palcem za lopatke przytrzymac) wisko sie wlacza wtedy gdy np. Na postoju chlodnica nie wyrabia ( po to jest czujka w chlodnicy ), a pompa wody nie ma nic do rzeczy, jesli cieknie, wymien, jesli nie, to jest dobra. Ciezko mi cos powiedziec na ten temat, bo nie widze tego na wlasne oczy, ale powiem ile wiem, moze sie przyda. Pozdrawiam :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Sory dawno mnie nie było, bunia stała bo nie miałem czasu sie nia zajac. Uszczelka pod głowicą wymieniona, przy okazji wymienione uszczelniacze groszowa sprawa wiec odrazu zrobione bo na dwóch troche puszczalo olej. Wstawiony nowy termostat. Zalany płynem. Silnik ładnie chodzi, ale nadal sie gotuje, jak dobrze odpowietrzyc ? czy to moze byc przyczyna?? a moze wymienic jeszcze czujnik temperatury, nie wiem co mam robic. Jeszcze jedna rzecz, własciwie to w ogole ciepło nie leci moze nagrzewnica zapchana? ale weże obydwa są w sumie gorące od niej. Moze ktos jeszcze ma jakis pomysł

 

Pozdr i dzieki za odpowiedzi !

Opublikowano
Jak ciepło nie leci to zapowietrzony. Przy wlewie płynu chłodniczego masz taką małą plastikową śrubę, to jest odpowietrznik. Odkręcasz go i puszczasz powietrze aż zacznie ciec z niego tylko płyn.
Opublikowano
I przez to że jest zapowietrzony uklad to sie grzeje
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano

Ok Panowie dzieki, układ odpowietrzony, ciepło leci i sie wreszcie nie gotuje :).

 

Mam nastepny problem, po przejechaniu kilometra lub dwoch powiedzmy, dojezdzam do skretu lub ronda i obroty spadaja praktycznie prawie jakby m,iał zgasnac ale jakos czasami jest dobrze no a czasami zgasnie, jak zgasnie jest problem z odpaleniem, ani na benzynie ani na gazie nie chce zapalic

Opublikowano
czasami obroty ładnie sa a czasami trzymaja np. 2000 obrótów, czasami faluje ehh dziwnie sie zachowuje, a i jeszcze jedno zamarza parownik, moze dlatego jest problem z odpalaniem??? wiem ze gdy mam problem z odpalaniem to parownik zawsze jest zamarzniety no ale nie wiem bo i na benzynie nie chce zapalic.
Opublikowano
Może jakieś nieczystości w parowniku, ewentualnie elektrozawór pada. A co do gaśnięcia to uszczelki kolektora dolotowego wymienione podczas wymiany uszczelki pod głowicą czy też są stare założone?
Opublikowano

uszczelki stare, te przy glowicy?? bo sa chyba jeszcze przy odmie

wymienie jeszcze chyba przeplywomierz, bo jak trzyma obroty powyzej 2 tysiecy i odlacze przeplywke to spadaja i ladnie silnik chodzi

Opublikowano
Może też łapać lewe powietrze na gumie co łączy przeplywke z kolektorem ssacym bo mogła sparciec na zgieciu. Najprostszy sposób żeby sprawdzić to weź plaka i wypsikaj cały dolot za przeplywka na odpalonym silniku, jak wejdzie na chwilę na wyższe obroty to tam szukaj nieszczelności (wiem, trochę druciarska metoda ale skuteczna). Jak będziesz kupował uszczelki to tylko oryginał, te zamienniki przeważnie nie nadają się do niczego, ja po zakupie takiej po tygodniu przy obecnych temperaturach miałem znowu zabawę z demontazem kolektora bo zrobiła się jak plastik, albo jeżeli chcesz zamiennik to przesmaruj silikonem te uszczelki, jest taki specjalny do uszczelnienia dolotu. Chociaż jak dla mnie nie warto, różnica w cenie nie duża. Jak łapie lewe powietrze to naturalną reakcja jest że dobrze chodzi po odlaczeniu przeplywki bo wali jej tyle paliwa że wykorzystuje nadmiar powietrza. Skąd jesteś kolego? Jak masz niedaleko do Konina to zapraszam na komputer. Dla członków forum mam dobry rabacik
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano

dzieki wszystkim za podpowiedzi :), wymieniłem te uszczelki, ładnie chodzi wszystko ok. Mam kogos zeby mi sie podpiał u siebie, ale dzieki za zaproszenie :)

 

jeszcze jedna rzecz została mi do zrobienia, cięzko odpala, tak jakby za słabe cisnienie miala pompka paliwa, czy są dwie pompki w baku??

Opublikowano
Pompkę sprawdza się manometrem. Zdrowa pompka daje 3,5 a regulator ciśnienia na listwie masz pewnie na 3, także w tych granicach musi być ciśnienie. Może schodzi Ci paliwo z układu, to zanim pompka zrobi odpowiednie ciśnienie to musi chwile pokręcić
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano
odlaczyłem pompke podłaczylem jeszcze raz, jedna byc moze nie chodzila bo nie stykało, odpala dobrze , czasami jeszcze jest problem, ale to juz wiem o co chodzi, parownik od gazu do wymiany bo przepuszcza gaz. Dzieki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.