Skocz do zawartości

[E39] 525d


Karol34424

Rekomendowane odpowiedzi

Błedy egru, pompy progowej i wtryski do regeneracji. Pompa jutro do mnie powinna przyjsc, zamontuje i dam znac. Zauwazylem ubytek oleju 1l po przejechaniu 12tys km. Jest sie czym przejmowac czy w normie ?

na ten silnik to duzo....teraz juz wiesz czemu Ci kopci

a tak wogole to zwrocilem uwage na dziwną liczbę motogodzin jaką masz w Inpie, nie wiem czy sie da, ale chyba ktos to skasowal

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Z tym zużyciem oleju to też nie ma co panikować. Zajrzyjcie do instrukcji obsługi bmw e39 - dopuszczalna norma dochodzi nawet do 1,0 l/1000km (słownie: litr na tysiąc kilometrów!). Oczywiście dla mnie to jest przegięcie ale zapewne jest to swoista dupokryjka dla BMW aby uwalić chęć reklamacji przy niezbyt szczelnym silniku. Generalnie każdy silnik będzie brał jakąś ilość oleju - w benzynie (zwłaszcza uturbionej) będzie to pewnie minimalnie więcej jak w dieslu.

Osobiście uważam, że jak silnik weźmie sobie ten litr oleju na 10000 - 15000km to nie jest to powód do paniki. Oczywiście trzeba tez obserwować czy zużycie się nie powiększa i w razie jego zwiększania się należałoby się tym już zainteresować.

U mnie sprawa wygląda tak, że przez 15 tys km znika mi jakieś 0,5 litra oleju. Jest jeszcze jedna zależność jaką zauważyłem - im dłużej nie jest wymieniana odma (filtr), tym więcej oleju zjada sobie silnik od wymiany do wymiany.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa wygląda tak, że przez 15 tys km znika mi jakieś 0,5 litra oleju. Jest jeszcze jedna zależność jaką zauważyłem - im dłużej nie jest wymieniana odma (filtr), tym więcej oleju zjada sobie silnik od wymiany do wymiany.

Pzdr.

 

U mnie bardzo podobnie.

Tez wymieniam olej co ~15tyś, i zuzycie mam od 1/3 do 1/2 miarki bagnetu (czyli od 0.3 do 0.5L) - roznie bywa, pewnie w gre wchodzi błąd pomiaru, umiejscowienie auta przez pochyłość podloza, itp.

I też uwazam, ze litr na 12tyś to nie jakas tragedia, aczkolwiek daje informacje o nieco zwiekszonym zuzyciu niż normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolałem litr oleju i wyminiłem pompe progową. Auto Pali. Zawsze gdy odkrece oslone silnika to misa olejowa jest usyfiona/mokra w oleju. Zauwazylem ze węże od IC się pocą. Zdjałem wąż IC i było tam mokro od oleju, ale nie zeby skapywało.

 

Jak sprawdzić czy turbo jest sprawne, ze nie przepuszcza oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wymieniłem pompe na regenerowaną i było dobrze przez 3tygodnie i wczoraj juz usłyszałem ze pompa się nie załącza. Juz nie wiem czy to wina pompy czy jakiś przekaźnik, coś w elektronice. Zmieniałem kostki zielone miejscami które są w bagazniku nad aku i nic to nie dało. Myślicie ze dobrym rozwiazaniem bedzie kupienie nowej tej kostki zielonej ? Może coś innego powoduje takie nie załączanie się pompy ? Edytowane przez Karol34424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zamiana miejscami tych zielonych przekaźników nic nie dała to raczej powód padania/nie włączania się pompki progowej jest inny - raczej małe jest prawdopodobieństwo, że oba przekaźniki masz uszkodzone (choć oczywiście w 100% takiego uszkodzenia wykluczyć nie można). Ewentualnie spróbuj podmienić przekaźnik od kogoś komu wszystko działa bez problemu.

Samą wtyczkę przy pompce progowej przejrzałeś? Może tam coś nie kontaktuje. Albo jest gdzieś zwarcie i uwala pompkę. No chyba, że masz jakiś szlam w baku i zasysa to w pompkę, zapychając jej bebechy ale wtedy pewnie i pompka w baku dawałby jakieś objawy no i w filtrze oleju pewnie byłoby coś widać.

 

W razie jakby się okazało, że to przekaźnik to możesz zapytać ekipę z www.aso-bmw.pl Po zarejestrowaniu konta masz dodatkowe zniżki i ten komfort, że możesz przeglądać części samodzielnie i masz odrazu ceny. Polecić Ci ich mogę bo raz, że sam tam zamawiam graty do auta a dwa, że dobrze z cenami mieszają bo oryginały mają taniej niż w ASO. W tego co widzę, to w spisie na stronie przekaźników nie mają ale zapytanie do nich rzuć to pewnie będą w stanie taki przekaźnik załatwić.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manolito77 no sam nie wiem czy inwestować i kupić ten przekaźnik, 56zł na aso-bmw. Wtyczka przy pompce wyglądała jak najbardziej ok. Może jakiś bezpiecznik jest odpowiedzialny w schowku czy coś. Strasznie jest to denerwujące i myśl czy kasa na regenerowaną pompe poszła w błoto czy to raczej gdzies w elektryce cos nie tak.

Filtr paliwa ma coś do tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O filtrze paliwa pisałem w takim kontekście, że jakbyś go wyjął to byłoby widać jakie ewentualne syfy czy inny szlam z baku. Co do regeneracji pompki to wiesz jak jest - w jednym punkcie zrobią to fachowo i coś ona tam pochodzi a inni władują do środka chińskie bebechy i tyle.

Jak u mnie padła pompka progowa to po przeczytaniu opinii (było to już ze 3-4 lata temu więc może teraz coś się zmieniło na lepsze) o tym, że niestety regenerowane przez zakłady pompki są do bani. dlatego nie ryzykowałem tylko kupiłem pompkę w nieautoryzowanym ASO BMW we Wrocławiu - razem z montażem wybecalowałem 950pln (byłem przyciśnięty do muru bo za 2 dni wyjazd na urlop a wiedza o aucie wtedy była jeszcze nikła). Teraz wymieniłbym to sam a koszt o 1/3 mniejszy niż wtedy.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj podmienić z jakiejś innej e39 na próbę i zobaczyć czy to pomogło. Jeśli tak to wtedy sobie nówkę kupisz w aso-bmw.pl.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odgrzewam.

Podmieniłem pompe progową od auta które normalnie odpalało. U mnie podłączyłem ją i nie odpala, nie załącza się. Teraz nawet gdy zamontowałem moją zregenerowaną pompe to tez nie załącza sie, a wcześniej przed podmianka za 2 lub 3 razem się załączała. Teraz w ogóle. Przekaźniki w bagażniku zmieniam miejscami ale to nic nie daje. Nie mam pojęcia..

Dodam ze gdy odpięty był wąż który wchodzi do pompy progowej (ten pierwszy) i przekręciłem kluczyk to paliwo nie leciało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.