Skocz do zawartości

szarpanie silnika 320i- nadal to samo Błąd 29CF - 3cylinder


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam ,

 

Ostatnio zakupiłem swoje pierwsze BMW E93 cabrio z 2008 r z silnikem 2.0i 170KM.

 

Mam problem nie wiem czy to normalne a więc… Przy np podjeżdzaniu do skrzyżowania gdzie auto się prawie zatrzymuje wrzucam na dwójkę i daję gaz do dechy a samochód zaczyna mi lekko szarpać -traci moc i po kilku zadławieniach dopiero idzie . Nie wiem czy powinienem wrzucić jedynkę jak się samochód prawie zatrzymał, jak to sie ma do bezpośrednich wtrysków paliwa .

 

Kilka razy się zdarzyło że na chwilę wybiło błąd silnika OGRANICZENIE MOCY SILNIKA, po podłaczeniu pod kompa była informacja coś o trzecim cylindrze i sonda lambda.

 

Wymieniłem kilka dni temu: Nowe oryginał cewki, świece zapłonowe, wtryski nowe kupione w salonie BMW - i wczoraj znów na ruszaniu z dwójki szarpanie delikatne ,ale na razie bez błędu na komputerze .

 

Co może być przyczyną Sonda Lambda , pompa paliwa ? a moze ruszać z jedynki ( dodaje że się całkowicie auto nie zatrzymuje jak wrzucam na dwójke i próbuje jechać)

 

Paliwo leje do pełna zawsze droższe więc to odpada .

 

Pomóżcie

Edytowane przez PokeKrk
Opublikowano

Wymieniles tyle czesci i nie ustalajac przyczyny ? Zakladam ,ze do kompa tez nie podlaczales , racja ?

 

A jak na moje oko to albo musisz sie jeszcze pouczyc jezdzic bmw , albo masz problem w przeplywka lub cos w tym kierunku...

Bez kompa to jak wzozenie ze szklanej kuli.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Hej ,

 

jezdziłem dzisiaj i po przejechaniu około 20 km i znów z dwójki szarpanie i nagle wywaliło kontrolkę silnika i błąd - OGRANICZENIE MOCY SILNIKA .

 

Podjechałem na warsztat podpieli pod kompa i błąd wyrzuciło : 2EF5 coś z termostatem i 29CF coś w stylu wypalanie 3 zaworu czy jakoś tak.

 

Cewki mam nowe, Wtryski nowe , świece nowe. Próbujemy wymieniać w tym tygodniu termostat . mechanik coś mówił że może nie działać nagrzewa się i wyrzuca błąd .

 

 

hmmm… ale co z 29CF z tym wypalaniem 3 zaworu co to może być ?

Opublikowano

Sorry chlopie ale w to nie uwierze ...

Spytaj mechanika co ma termostat do szrpania silnikiem ... :norty: ja tego nie lapie.

Na uwalonych wszystkich termostatach da sie jezdzic i nie pojawia sie efekt szarpania.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Sorry chlopie ale w to nie uwierze ...

Spytaj mechanika co ma termostat do szrpania silnikiem ... :norty: ja tego nie lapie.

Na uwalonych wszystkich termostatach da sie jezdzic i nie pojawia sie efekt szarpania.

 

 

Ja nie mówię i mechanik też że to szarpanie to termostat - wywala dwa błędy 2EF5 coś z termostatem i 29CF coś w stylu wypalanie 3 cylindra czy jakoś tak.

Ten błąd 2EF5 wskazuje na uszkodzony termostat więc go wymienię , ale zostaję najgorsze czyli błąd który jest od początku 29CF coś z tym 3 cylindrem .

Był po wymianie cewek i świec i po wymianie wtrysków nadal jest . Więc co to może być ?

 

Egr ? pompa wody , pompa paliwa ?

Opublikowano
Ja stawiam na NOX ,jez do mechanika który potrafi dobrze zdiagnozowac i ogarnąć błędy. :(

 

 

NOX to inaczej Sonda Lambda ? Mozliwe że to to też tak słyszałem od znajomego że to może być to .

W tym samochodzie są ponoć dwie -podobno .

Opublikowano

Wymieniaj dalej az dotrzesz do NOX-a mialem podobny efekt i nawet błąd 3 cylindra a błąd sondy NOX moze generowac błąd termostatu. :o

Nox to sonda od tlenków azotu i jest jedna przy katalizatorze tlenków azotu i kosztuje bagatela 1600zł wiec zdiagnozuj porządnie zanim wymienisz.

 

ps. podałbys przynajmniej przebieg auta :shock:

Opublikowano
Wymieniaj dalej az dotrzesz do NOX-a mialem podobny efekt i nawet błąd 3 cylindra a błąd sondy NOX moze generowac błąd termostatu. :o

Nox to sonda od tlenków azotu i jest jedna przy katalizatorze tlenków azotu i kosztuje bagatela 1600zł wiec zdiagnozuj porządnie zanim wymienisz.

 

 

OK dzięki - a warto używkę? bo są na allegro po 200zł z jakąś gwarancją rozruchową.

Moze rzeczywiście wymienię Nox teraz i zobaczymy co i jak ...

Opublikowano
Wymieniaj dalej az dotrzesz do NOX-a mialem podobny efekt i nawet błąd 3 cylindra a błąd sondy NOX moze generowac błąd termostatu. :o

Nox to sonda od tlenków azotu i jest jedna przy katalizatorze tlenków azotu i kosztuje bagatela 1600zł wiec zdiagnozuj porządnie zanim wymienisz.

 

1600! :duh: za takie cus ! BMW sie ceni nie ma co ...

 

tu masz co o noxie

viewtopic.php?f=70&t=183631&hilit=nox

viewtopic.php?f=70&t=254778&hilit=nox

viewtopic.php?f=164&t=253814&p=1896222&hilit=nox#p1896222

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Do vw golfa ponad 2kola takze zle nie jest :D

 

 

hehe no tak ale ostanio 2 tys wtryski w BMW w Krakowie , cewki 400zł i swiece + robota i kasa leci… a teraz jeszcze NOX za 1600zł ..DRAMAT ! :mad2:

 

Dlatego się zastanawiam nad używką z allegro ale z gwarancją .

Opublikowano
Wymieniaj dalej az dotrzesz do NOX-a mialem podobny efekt i nawet błąd 3 cylindra a błąd sondy NOX moze generowac błąd termostatu. :o

Nox to sonda od tlenków azotu i jest jedna przy katalizatorze tlenków azotu i kosztuje bagatela 1600zł wiec zdiagnozuj porządnie zanim wymienisz.

 

 

OK dzięki - a warto używkę? bo są na allegro po 200zł z jakąś gwarancją rozruchową.

Moze rzeczywiście wymienię Nox teraz i zobaczymy co i jak ...

Na początek sprawdz nr serwisowy sondy-jest na sondzie i szukaj producenta Continental bo Siemens to stare i właśnie wadliwe a ponoć Conti poprawione,zresztą Conti wchłonęło część przodukcji Siemensa i te sondy są najnowszą i ponoc poprawioną wersją.

Ja zmieniałem właśnie na Continentala i od 3 miesiecy spokój ale nadchodzą chłodne dni wiec sie okarze co i jak.

Opublikowano
Wymieniaj dalej az dotrzesz do NOX-a mialem podobny efekt i nawet błąd 3 cylindra a błąd sondy NOX moze generowac błąd termostatu. :o

Nox to sonda od tlenków azotu i jest jedna przy katalizatorze tlenków azotu i kosztuje bagatela 1600zł wiec zdiagnozuj porządnie zanim wymienisz.

 

 

OK dzięki - a warto używkę? bo są na allegro po 200zł z jakąś gwarancją rozruchową.

Moze rzeczywiście wymienię Nox teraz i zobaczymy co i jak ...

Na początek sprawdz nr serwisowy sondy-jest na sondzie i szukaj producenta Continental bo Siemens to stare i właśnie wadliwe a ponoć Conti poprawione,zresztą Conti wchłonęło część przodukcji Siemensa i te sondy są najnowszą i ponoc poprawioną wersją.

 

 

A co myslicie o usunięciu tego zamiast kupowaniu ? Ponoć można usunąć jak DPF czy lepiej nie ?

Opublikowano
Jest o tym wątek jeden z forumowiczów powiedział Nox-owi pa pa i testuje auto jak na razie zadnych informacji nie zamieścil,ale jest pozytywnie zaskoczony podobno. :norty:
Opublikowano
29CF oznacza brak zapłonu na 3-cim cylindrze. Obstawiam cewkę lub wtrysk. Na początek proponuję zamianę cewki z innym cylindrem i sprawdzenie czy wypadają zapłony. Na pewno wymienili Ci na nowe te elementy? ASO powinno dać gwarancję i musi naprawić/wymienić ponownie. Błąd sondy pojawia się prawdopodobnie z powodu złej mieszanki z 3-go cylindra.
Opublikowano
29CF oznacza brak zapłonu na 3-cim cylindrze. Obstawiam cewkę lub wtrysk. Na początek proponuję zamianę cewki z innym cylindrem i sprawdzenie czy wypadają zapłony. Na pewno wymienili Ci na nowe te elementy? ASO powinno dać gwarancję i musi naprawić/wymienić ponownie. Błąd sondy pojawia się prawdopodobnie z powodu złej mieszanki z 3-go cylindra.

 

 

Ten błąd 29CF pojawiał się jak kupiłem auto w sierpniu br.mechanicy wtedy już zamienili cewki miejscami oraz wtryski i nic nie dało, błąd się znów pojawił, więc wymieniłem cewki na nowe, świece oraz wtryski są nowe i w dniu wczorajszym jadąc po raz pierwszy po wymianach znów zaczeło szarpać wciskając gaz do dechy na niskich obrotach i wywaliło kontrolkę silnika -OGRANICZENIE MOCY SILNIKA.

 

Podjechałem żeby podłączyć pod komputer i powiedzieli że znów wywaliło błąd 29CF -brak zapłonu na 3-cim cylindrze oraz 2EF5 -odpowiada za termostat.

Opublikowano
29cf/ce odpowiada za wadliwe wtryski. Sprawdz dokladnie czy aby aso Ci sprawne zamontowalo...
Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano

Zamontowali dzisiaj nowy termostat skasowali błędy. Jezdziłem samochodem pół dnia i jak ręką odjąć -nic nie szarpie ani nie wywaliło błędów. Lepiej się zbiera .

Powiedzieli mechanicy, że prawdopodobnie oprócz wtrysków po tym wszystkim wywaliło termostat i w momencie chwilowej jazdy jak samochód się nagrzał to nie załączało się chłodzenie i samochód wchodził w tryb awaryjny i świrował komp i wywaliło te dwa błędy .

 

Jak na razie po kilku godzinach używania samochody a wcześniej od razu mi szarpało .

 

pozdrawiam i dziękuję

  • Członkowie klubu
Opublikowano
uzupełnij profil może, ktoś jest z okolicy ogarnięty, albo poleci mechanika
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

Witam Ponownie ,

 

U mnie nadal to samo po przejechaniu 200 km kilometrów powrócił błąd , który towarzyszy mi od sierpnia.

 

Podczas jazdy na zimnym silniku po przejechaniu kilkunastu kilometrów po mieście wrzucając z jedynki na dwójkę i dodając gazu- auto zaczyna dławić/szarpać i zapala się kontrolka pomarańczowa silnika OGRANICZENIE MOCY SILNIKA i po chwili znika - auto jezdzi ale powtarza się to non stop .

 

Po podłączeniu po kompa wywala błąd 29CF na 3 cylindrze .

 

Wcześniej wymieniłem świece i cewki na nowe dalej to samo , a potem wtryski na nowe i dalej to samo.

 

Co robić ?

 

Sprawdzić kompresje silnika bo coś z tym 3 zaworem jest nie tak …?

 

:mad2:

Opublikowano

No dobra to sobie koledzy tu troche pogdybali... Generalnie zamiast cos wymieniasz to najpierw trzeba byc pewnym czy to jest to, wystarczy podstawic inna czesc sprawna, jkak nie masz w zasiegu to sa serwisy wypozyczenia wlasnie czesci do podstawki (zazwyczaj 5 do 10% ceny czesci + wysylka).

 

Masz wypadajacy zaplon na trzeciem cylindrze... ORAZ ograniczenie mocy silnika a wiec na poczatku juz wiesz ze to : ani cewka, ani wtrysk, ani swieca nie sprowokuje ci bledu ograniczenie mocy silnika.

 

Jak ci wyskakuje blad 29CF to ci podaje przyczyne wypadania zaplonu (np odciecie paliwa, albo mieszanka zbyt uboga). Byloby bardzo pomocne jezeli przekazal bys caly opis bledu.

 

Jezeli blad wypada podczas przyspieszania jak mowisz to ewidentnie jest to problem mieszanki a powody moga tego byc :

- nieszczelnosc w ukladzie dolotowym, prooponuje ci zrobic insekcje tak jak wyjasnione w SI B13 05 08 z 2008 oraz test dymny. To bedzie prawdopdbnie problem ktory wystepuje w tym SI (wypadajacy zaplon z pomniejszona moca silnika podczas przysîeszania...).

- jezeli problem nie jest w ilosci dostarczanego powietrza to moze byc problem z iloscia dostarczanego paliwa, sprawdzic cisnienie na listwie oraz (i tak powinno sie to robic co 50000 km) wyplukac uklad zasilania paliwem urzadzeniem typu jet tronic. jezeli nie mamy prawidlowego cisnienia, sprawdzamy pompa paliwa ktora moze juz nie domagac albo jest to nagar w ukladzie paliwowym ktory myjemy poprzez jet tronic

- moze to byc blad zwiazany albo ze starymù oprogramowaniem (ktoras wersja z rzedu koryguje podobny problem) a wiec najlepiej wgrac najnowsze oprogramowanie albo i niestety tutaj jest wiekszy problem ale jest to dosyc rzadkie masz problem z zepsutym DME i czeka cie naprawa.

 

W krakowie niestety nie za bardzo jest kogo polecic z czystym sumieniem (albo inaczej tam gdzie znam to ci wymienia pol fury dla zasady), moze oprocz pimautoserwis gdzie robia z glowa ale i terminy oczekiwania bywaja dlugie (w sumie normalne) ale potrzebujesz rownierz kogos kto ogarnie to od strona programowania. Moze warto podjechac do wawy z wczesniejszym umowieniem sie z mechanikiem i bimmerem, skontaktowac sie prmaxem (bimmerupgrades) np i jednym z dobrych fachowcow warszawkich : Mautoczesci legionowo, klinika BMW w pruszkowie, ACS w Raszynie i paru innych.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.