Skocz do zawartości

Problem z paleniem na gazie i benzynie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Pisze w imieniu kolegi, ktory jest posiadaczem pieknej BMW E30 316i (wielopunktowy wtrysk). Ma pewien problem i pomyslalem, ze moze Wy cos zasugerujecie. Mianowicie, samochod chodzil bezawaryjnie dopoki nie zatankowalismy gazu na pewnej stacji (mozliwe, ze to nie ma nic wspolnego z problemem), z poczatku bylo dobrze ale po paru kilometrach silnik wskoczyl nagle na wysokie obroty pomimo, ze kolega nie dodawal gazu. Pokrecil pozniej taka nakretka od obrotow kolo przepustnicy i pokretlem na gumowym przewodzie od gazu no i obroty spadly, a auto zaczelo niby normalnie jechac. Z kolei po przelaczeniu na benzyne samochod zaczyna szarpac i gasnie, trzeba trzymac lekko wcisniety pedal gazu zeby nie gasl. Po przelaczeniu z powrotem na gaz tez czesto nie pracuje rowno i przy gazowaniu czasem strzela w tlumik. A ta wskazowka co jest pod obrotomierzem czasem szaleje i pokazuje maksymalne zuzycie a wczesniej dzialala tak jak nalezy. Czy to wina zlego gazu czy nalezy gdzie indziej szukac usterki ? Wiem, ze moze niefachowo opisalem problem ale moze ktos mial podobna sytuacje i doradzi w czym moze byc problem i gdzie zaczac go lokalizowac. Pozdrawiam i dziekuje za wszelka pomoc bo az zal patrzyc, ze cos zlego sie dzieje z takim fajnym autkiem.

 

Piotrek

 

p.s sorki, za pierwotne umieszczenie tematu w dziale klasyczne e30

Opublikowano

co do śrób regulacyjnych w LPG (pewnie I gen) to nie ustawia się nimi obrotów tylko ilośc dostarczanego gazu,jak za bardzo przykrecisz to mogą następować wybuchy (potocznie strzały) w kolektor a co za tym idzie rozwalić może przepływkę lub przepustnicę,za dużo gazu to też nie dobrze ale już lepiej niż za mało.

Najlepiej ustawić na przyrządzie i nie kręcić tą śróbą,

co do PB to jak poprzestawiał ustawienia na przepustnicy (piszesz że kręcił śróbką a ona też nie jest do ustawiania obrotów) to się nie dziwię że nie chce normalnie jeździć.

 

Najlepiej by teraz było spowrotem pokręcić tą śróbką na przepustnicy do położenia w jakim była ( o ile pamięta ile razy ją obkręcał i w którą stronę)

Opublikowano
Mi się wydaje, że w tego typu instalce to ilość gazu jest zawsze ta sama a obroty zwiększa się śróbą sterującą dopływ powietrza. Tak czy inaczej nic tu nie pokręcisz i jeżeli chcesz żeby wszystko było jak trzeba, w tym spalanie to jedz do gazowników. I napewno nie jest to wina złego gazu.
www.swiatdrewna.eu
Opublikowano

Dzieki za sugestie jednak problem sie chyba rozwiazal. Po ponownym zatankowaniu gazu ze stacji na ktorej zawsze kolega tankuje samochod zaczal chodzic poprawnie i po ponownym wyregulowaniu chodzi teraz zarowno dobrze na gazie jak i po przelaczeniu na benzyne. Wczesniej nie dalo sie tego zrobic a kolega wie jak regulowac bo to mechanik, tyle, ze moj opis byl nie fachowy. Cos mi sie wydaje, ze jednak ten gaz byl jakis lipny, byc moze pomieszany z jakims innym badziewiem. Odradzam tankowanie na stacji przy lotnisku Krakow Balice.

 

Pozdrawiam

Piter

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.