Skocz do zawartości

Mój Potworek 320si -Sprzedane temat do zamknięcia.


kri35

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Cześć,

oto mój mały potworek czyli:

 

BMW E90 320si, czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0 dysponujący mocą 173 KM przy 7000 obr/min i momentem obrotowym równym 200 Nm przy 4250 obr/min. W stosunku do wersji standardowej tej jednostki zwiększono o 1 mm średnicę cylindrów (85 mm) i zmniejszono o 2 mm skok cylindra (88 mm). Tłoki pracują w łączonych tulejach ze specjalnego stopu aluminium a nie w odlewanych żeliwnych tulejach cylindrowych(u mnie już nie, teraz dla wzmocnienia bloku poleciały stalowe tuleje w krasnobrocka-racing).

Wzmocniono także konstrukcję dwuczęściowej skrzyni korbowej.

Wysokoobrotowy silnik wyposażony został w konwencjonalny układ regulacji skoku zaworów. Mniejsza ilość ruchomych elementów w układzie napędowym zaworów, zapewnia wysoka sztywność i precyzyjne działanie szczególnie przy bardzo wysokich prędkościach obrotowych podobnie, jak w ma to miejsce w samochodach sportowych.

Ponadto zupełnie nowa jest głowica cylindrów, której odlewy wytwarzane są w odlewni Formuły 1 w zakładach BMW Landshut, większenie stopnia sprężania pozwoliło w uzyskaniu o 23 KM większej mocy. Trudniejsze warunki pracy silnika wymagały dostosowania efektywności jego chłodzenia.

O około 10 kg zmniejszono masę pojazdu w stosunku do „zwykłej trójki", dzięki wykonaniu pokrywy głowicy cylindrów z karbonu CFK. Jednocześnie dzięki temu rozwiązaniu obniżono środek ciężkości pojazdu. Silniki te niemal w całości montowane są ręcznie w fabryce Hams Hall.

Modyfikacji wymagał również układ hamulcowy. Przy wszystkich kołach zamontowano wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 16 cali

Prędkość maksymalną wynoszącą 225 km/h auto uzyskuje na 5 biegu. 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po 8,1 s.

 

Tracktest:

 

 

Silnik 2.0L (N45)

Moc maksymalna 173 KM (127.0 kW)

Skrzynia Manualna

Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC - jedyny słuszny i w/g mnie najładniejszy kolor bmw

Wnętrze STOFF BLUE SHADOWALCANTANTHRAZIT (ANAT)

Data produkcji 2006-06-27

 

Typowy GOLAS :mrgreen:

S534A Klimatyzacja automatyczna

S540A Tempomat

S1CAA Dummy-SALAPA

S428A Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A Pakiet dla palących

S481A Fotel sportowy

S563A Lusterko do makijażu, podświetl.

S694A Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

S8SPA Sterowanie COP

S520A Lampa przeciwmgłowa

S522A Światło ksenonowe

S704A M Podwozie sportowe

S502A Spryskiwacze reflektorów

S710A M Kier. sport. wielofunk.

S760A Wysoki połysk Shadow-Line

S249A Wielofunkcyjność dla kierownicy

S423A Dywaniki podłogowe Velours

S863A Spis dealerów, Europa

S879A Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S548A Licznik kilometrów

S896A Sterowanie św. do jazdy w dzień

S715A Pakiet areodynamiczny M

S775A Podsufitka antracyt

S465A System załadunku

S321A Napis

S663A Radio BMW Professional CD

S851A Wersja językowa, niemiecki

S507A Park Distance Control z tyłu (PDC)

S313A Lusterko zewn. z funkcją składania

S4AEA Podłokietnik przedni, przesuwany

S962A Brak podst. tabl. rejestr. przedniej

S4MGA Listwy wewn. alum. glacier-silber

S5DCA Zagłówki w siedzeniu tylnym składane

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/661/LwFmUT.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/909/6SIIMY.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/742/1R3grF.jpg

 

Auto kupiłem z przebiegiem 47k, czyli dość małym, niestety po czasie okazało sie, że dręczy je kilka problemów.

Z pomocą przyszedł kolega Przemek a.k.a. PRMAX, któremu bardzo dziekuje.

Na początek wgrał aktualizacje sterownika silnika, co rozwiązało problem wypadającego zapłonu na zimnym silniku,

następnie kodowanko świateł dziennych, ryglowania drzwi, składania lusterek z pilota, zamykania(domykania)szyb,

prawdziwe V na wyświetlaczu,nowa warstwa zabezpieczeń do cas.

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/540/lj3Qlf.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/745/l8wn0l.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/901/zdyWRs.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/bH1TxL.jpg

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.185180281653517.1073741846.123429677828578&type=3

 

Ponieważ golasek nie miał nawet alarmu zdecydowałem sie dołożyć, kodowanie oczywiście u Przemka, z fabrycznych mod-ów jeszcze poleciała zmieniarka CD.

Niestety audio- Basic Stereo, nie jestem audiofilem , ale dzwięk jest fatalny, więc pod siedzenia u-dimension, a na koniec miesiąca planuję Alpine retro fit, osłony słupków z miejscem na gwizdki kupione:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/537/lNf2oW.jpg

 

Kolejny problem, autko nagle stawało choć wskażnik paliwa pokazywał niecałe 1/2 baku- jako nie doświadczony użytkownik BMW pojechałem do ASO(BŁĄD i lekcja na przyszłość nigdy do ASO w Warszawie), po 2 tygodniach panowie stwierdzili, że korek paliwa do wymiany, bo jest nie drożny?! :mad2: , oczywiscie naciągneli mnie na wymianę oleju i świec zapłonowych. Co sie okazało, ktoś specjalnie rozłożył pływak w baku żeby pokazywał więcej paliwa-po co? nie wiem, generalnie ustalił to zwykły pan Mietek :

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/901/wnIUeb.jpg

 

poskładał pływak i po problemie.

 

W związku z akcja serwisową BMW wymiany cewek, która oczywiście mnie nie obejmowała, wymieniłem sam na Delphi, a krótko potem przepustnicę dzięki koledze Gorlik 79 i Prmax ponieważ padła elektronika.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/PKNROY.jpg

 

Ponieważ bardzo podobały mi sie ringi białe a nie bursztynowe zamontowałem MTEC-i:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/m6oIFa.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/ftnnf0.jpg

Allegro/MTEC

 

a w przeciwmgielne żółte GP Thunder

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/EkrfU7.jpg

 

W zeszłym roku(2013) opanowała mnie faza węglowa, wymieniłem wszystkie emblematy na carbon,

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/673/esaIRp.jpghttp://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/901/XFdApx.jpg

 

łącznie z tym na kierownicy.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/745/JnBQL5.jpg

 

Kupiłem też osłony na lusterka i maskownice słupków zewnętrznych, ale nigdy nie zamontowałem bo mi się nie spodobały, (mogę odsprzedać)

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/633/KXvn1Q.jpg

 

bmka dostała też carbonowy airbox simoty, oraz tak zwane scoop-y(czerwone-nie było wyboru koloru).

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/537/oShmq1.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/537/3HeQWd.jpg

 

Na święta potworek dostał etui na okulary i napis 320si na klapę

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/908/xtfbeB.jpg

 

oraz trzy stopniową korektę lakieru i powłokę kwarcową Cquartz UK

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/905/0xVbik.jpg[/url

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/540/BtGuio.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/537/3OLALl.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/540/vug3Bw.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/631/fT13px.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/912/wNg2sK.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/674/xcTZGf.jpg

 

W tak zwanym międzyczasie moje felgi styling 216 poleciały do renowacjifelg.pl, jak nazwa wskazuje do renowacji

dostały nowe zaworki TPI,

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/908/MXmkgj.jpg

 

oraz azot w gumy. Tu chce podziękować Adamowi K. z programu Kup i Zrób za przyspieszenie procesu, oraz chłopakom z Motoricus-a w Wołominie za wszelką pomoc.

 

Próżnia przed Azotem w Motoricus Wołomin:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/538/8Skcpe.jpg

 

Na koniec dołożyłem dystanse H&R 2cm na tył

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/B17cCq.jpg

 

Oprócz zmian kosmetycznych, próbowałem znależć odpowiedni olej do tej nie typowej benzyny, testowałem różne Od Castrola 0W30, 40, przez Millersa, Royal Purple i Fusch, oraz dodatki od Liqui Molly Createch, Mos2, Xado i Archoil 9100.

Najlepszy okazał się stary Mobil1 New Life LL-01 oraz dodatek Archoil 9100. W wyborze pomógł mi kolega Ignacy a.k.a Rivasi, któremu bardzo dziękuję. Przy okazji wleciał też nowy olej do skrzyni i dyfra AMSoil oraz płyn hamulcowy i do wspomagania.

 

Z aktualności 2014 silnik jest na dotarciu, blok został z tulejowany w krasnobrocka-racing.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/04MSr2.jpg

 

Dostał też nowe tłoki i pierścienie, uszczelki(dekiel i blok), nowy rozrząd, nowe łańcuchy FEBI duży i mały, nowe napinacze i ślizgi. Ponownie ustawiono zawory w głowicy, wszystko robione u p. Andrzeja Gajka w Raszynie, którego szczerze POLECAM.

 

Potworek dostał też nowy garaż, było przy tym trochę pracy ale opłacało się...

Garaż przed remontem:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/674/C7m7TW.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/l93wZC.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/537/bMYQZK.jpg

 

i po:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/743/DXrM5y.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/540/BFUUHM.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/537/pHNVGg.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/910/RpcUxq.jpg

Edytowane przez kri35
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ładniutki samochód i fajny opis! :cool2:

Dlaczego kupiłeś wersję 320si? Z Takiej szukałeś czy taka się trafiła? No i z silnikiem coś się stało, że przeszedł taki remont czy to kaprys? Nie opłacało się lepiej np kupić 330i?

 

No i ostatnia rzecz - gdzie robiłeś korektę lakieru? Polecasz? Jaka cena (może być na priv)?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Korektę sam robiłem :norty: , bo wiadomo, że jak sam zrobisz to powyciągasz wszystkie rysy i swirle i holsy , a wiem z doświadczenia, że różnie to bywa w salonach auto detailingu. :mrgreen:

 

Generalnie nie wiedziałem za dużo o silnikach bmw, natomiast bardzo podobał mi sie kształt budy i wykończenie środka auta.

Szukałem 2.0 benzyny, a ta była w rozsądnych pieniądzach, liczyłem, że z takim przebiegiem 47k nie będzie problemu z motorem, czytając e90post.com,

wynikało, że nie wszystkie Si mają problem z blokiem..., a tylko z odpalaniem na zimnym, który rozwiązuje łatka do sterownika silnika.

 

Jeśli chodzi o remont to po prostu trzeba go kiedyś w SI zrobić i wtedy masz silnik na właściwie dożywocie, dodatkowo w planach miałem założenie turbiny a

tego na pewno by blok nie wytrzymał, nadarzyła się pewnego rodzaju okazja i tak to poszło.

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Uznanie za olbrzymi wkład pracy i ciekawy, ilustrowany przewodnik po zakresie prac :)

Mam pytanie o

...oraz tak zwane scoop-y (czerwone-nie było wyboru koloru)...

To zmodyfikowany początek kanałów dolotowych powietrza ?

 

tak

 

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info :)

Patrząc na zdjęcie 3 od góry (widok przedziału silnikowego) widzę, że części dolotowe wyglądają identycznie jak u mnie.

Przy zmianie filtra powietrza odkręciłem tzw. kruciec ssący (nr części 13 71 7 560 918) i stwierdziłem, że tylko jedna część jest przystosowana do przepływu powietrza a drugi wlot jest fabrycznie zamknięty - bez odkręcenia, wizualnie wygląda, że powietrze dostaje się przez 2 wloty a faktycznie tylko przez 1...

Czy u Ciebie w wersji 320si było identycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dzięki za info :)

Patrząc na zdjęcie 3 od góry (widok przedziału silnikowego) widzę, że części dolotowe wyglądają identycznie jak u mnie.

Przy zmianie filtra powietrza odkręciłem tzw. kruciec ssący (nr części 13 71 7 560 918) i stwierdziłem, że tylko jedna część jest przystosowana do przepływu powietrza a drugi wlot jest fabrycznie zamknięty - bez odkręcenia, wizualnie wygląda, że powietrze dostaje się przez 2 wloty a faktycznie tylko przez 1...

Czy u Ciebie w wersji 320si było identycznie?

 

tak,

 

w sumie to było tak ,że zastanawiałem sie na początku nad tym i zamówiłem dolot z simoty.

Niestety pomimo, że był dedykowany to nie pasował, fatalnie był wykonany i nie dało sie maski zamknąć.

Koniec końców wróciłem do orginału bmw i musiałem wycinać dziurę w zaślepionym kanale

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza moja myśl też była taka - usunąć zaślepkę...

Ale gdy odwróciłem o 180 stopni to zobaczyłem, że tak na prawdę to w tym elemencie jest tylko 1 kanał a nie 2 i usunięcie zaślepki nic nie da (taki odlew).

Sprawdziłem czy numery części są identyczne u mnie i u Ciebie i wygląda, że tak.

Masz może zdjęcie tego elementu od spodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

nie, nie mam

 

trzeba nawiercić sobie dziurkę , lub wyciąć, dolot jest taki sam jak u ciebie

tj. 2 wejścia powietrza, w tym jedno zaślepione, oba spotykają się i idą jednym kanałem do airbox-a

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wrazeniem : zapalu , pomyslow ale rowniez talentu w pisaniu reportarzu :cool2:

Fajnie sie czytalo :cool2:

 

Btw.

Przez historie z niedroznym korkiem paliwa prawie zmoczylem pampersa :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Będziesz zadowolony z ich pylenia, a raczej jego braku :wink:

 

właśnie bardzo jestem ciekawy :?:

, bo felgi mam pociągnięte Cqartz UK i generalnie domywają się super, ale brud jednak trochę się obsadza

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Dziś wpadły nowe poduchy pod silnik, co ciekawe kupiłem poduszki lemforder,

opakowanie było jakby nie orginalne, tj. szary karton z numerami OEM, a

sama poduszka nie miał napisu lemforder tylko wytarty napis BMW :?:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/JWuoC6.jpg

zdjęcie poglądowe

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ponieważ auto zrobiło w wakacje troszkę kilometrów po Europie, należała się porządna kosmetyka wnętrza, a oto rezultat:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/904/ZMQ3B8.jpg

 

czarna woda po praniu tapicerki. Oczywiście całe auto wypendzelkowałem APC, położyłem dresingi i zabezpieczenia na plastiki, skórę i powłokę

hydrofobową na szyby G1 od Gtechniq.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/538/QddxxC.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/631/D36GCe.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/538/dPp6T8.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/537/dNKnfs.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/538/K6ZQFV.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/538/YaocjY.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/746/ryLU8a.jpg

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ponieważ auto zrobiło w wakacje troszkę kilometrów po Europie, należała się porządna kosmetyka wnętrza, a oto rezultat:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/904/ZMQ3B8.jpg

 

czarna woda po praniu tapicerki. Oczywiście całe auto wypendzelkowałem APC, położyłem dresingi i zabezpieczenia na plastiki, skórę i powłokę

hydrofobową na szyby G1 od Gtechniq.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/538/QddxxC.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/631/D36GCe.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/538/dPp6T8.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/537/dNKnfs.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/538/K6ZQFV.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/538/YaocjY.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/746/ryLU8a.jpg

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

w/g mnie nie,

ale kupując zestaw alpine-a głośniki masz ze wzmaka nie z radia i masz całą wiązkę plug&play, jedynie musisz albo rozwiercić trójkąty, albo kupić osłonkę z miejscem na gwizdki

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.