Skocz do zawartości

BMW e61 525d 2005r USUNIECIE DPF w HOLANDI


TomekGliwice

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc moje pytanie dotyczy znanego już wam filtra DPF i jego usuniecie za granica naszego kraju a konkretnie w Holandii wiem ze sa tutaj spece znający się na sprawie i od razu oczywiście chciałbym zmienić program auta.

Temat zalorzylem z tego względu ponieważ jest tutaj dużo partaczy a mianowicie jezdzilem i pytałem w kilku miejscach i wyobrazcie sobie ze sa warsztaty które oferują usuniecie DPF + program ale jak zaczynam pytac co i jak to slyszac od fachowca słowa tego typu " dpf zostanie wypalony a program wgrany i auto do obioru za 2h " to pierwsze co usmiechnelem się a po chwili wale seria pytan

jak pan chce to zrobić w 2h ? usunie pan DPF i wgra nowy program i wystroi auto w 2h? po czym mowi "panie program wgram panu w 30minut a DPF to tez z godzinke" to ja do niego a kiedy pan auto na hamownie zdarzy dac , to nagle slysze "ze on to wgrywa bez hamowni" to ja znowu w smiech i mowie człowieku to jak ty chcesz mi udowodnić ze niby moje auto według ciebie będzie miało te 230 KM i około 500nm i mowie ze auto autu nie rowne , ze możemy wsadzić 2 te same auta te same silniki i jeden pojdzie lepiej po programie drugi nie, i tutaj mina chlopa już nie była taka jak na początku rozmowy ,potem dobijam go pytaniem czy wogole kiedy kolwiek robil auto na hamowni obciążeniowej , on odpowiada "ze kiedyś był chlop zrobil im program i oni go tylko wgrywają " hahahah to ja mowie do niego to wie pan co to ja dziś sciagne programy od znajomych z polski i chyba zrobie biznes w holandi będę sobie sam wgrywał programy do aut u ludzi pod klatka hahahah idiota ! dlatego chłopaki proszę was jeśli wiecie co kolwiek na temat kogo kolwiek w Holandii z hamownia kto usunie to porządnie będę wdzięczny a jeśli nie to chyba będę zmuszony jechać do polski i zrobić to u nas ale wtedy nie będzie to tak opłacalne licząc trase itp. :(

 

 

:search: :search: :search: :search: :search: :search: :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możesz rozwinąć swą wypowiedź?

Ja w swojej 535d sam usunąłem i wyprogramowałem dpf.Zapchał mi się tak mocno że auto nie jechało wiecej niż 40km/h.

Przegląd holenderski przechodzi bez problemu,pozatym mam wielu znajomych co mają też usunięte filtry i nikt żadnych problemów nie miał.

Bez dpf auto jeździ lepiej i jest trochę oszczędniejsze.

Jeśli dpf nie daje znać o sobie że coś jest nie tak,radzę go nie usuwać.

Ja niestety musiałem bo miałem ciśnienie przed dpf na wolnych obrotach 1900mbar,gdzie max to 65mbar. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozwinąć swą wypowiedź?

Ja w swojej 535d sam usunąłem i wyprogramowałem dpf.Zapchał mi się tak mocno że auto nie jechało wiecej niż 40km/h.

Przegląd holenderski przechodzi bez problemu,pozatym mam wielu znajomych co mają też usunięte filtry i nikt żadnych problemów nie miał.

Bez dpf auto jeździ lepiej i jest trochę oszczędniejsze.

Jeśli dpf nie daje znać o sobie że coś jest nie tak,radzę go nie usuwać.

Ja niestety musiałem bo miałem ciśnienie przed dpf na wolnych obrotach 1900mbar,gdzie max to 65mbar. :mad2:

A wiesz jaki podatek o od czego w przypadku auta z dpf i bez placisz bo jesli oszukujesz panstwo i ci to udowodnia to zapewne konsekwencje znasz. :shock:

 

Nie stac cie na nowy dpf kup sobie rower tak popularny zresztą w NL. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

O to czynie stać czy nie niech cię głowa nie boli.Płacę podatek za to auto 500€ na kwartał,do tego ubezpieczenie i ładna sumka się z tego robi.

Gdyby w Polsce utrzymanie e61 w dieslu było tak drogie jak tutaj,pewnie większość by tego auta nie kupiła,bo by było za drogie w utrzymaniu.Podatek naliczany jest od wagi auta nie od emisji spalin,czego pewnie nie wiesz,sądząc po twojej wypowiedzi. :mad2:

Rower też posiadam i to nie jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to czynie stać czy nie niech cię głowa nie boli.Płacę podatek za to auto 500€ na kwartał,do tego ubezpieczenie i ładna sumka się z tego robi.

Gdyby w Polsce utrzymanie e61 w dieslu było tak drogie jak tutaj,pewnie większość by tego auta nie kupiła,bo by było za drogie w utrzymaniu.Podatek naliczany jest od wagi auta nie od emisji spalin,czego pewnie nie wiesz,sądząc po twojej wypowiedzi. :mad2:

Rower też posiadam i to nie jeden.

Podatek naliczany jest tez od mocy auta i emisji dla tego auta z NL i Belgii maja ograniczona moc fabrycznie(mowa o autach na dany rynek sam mam takie).Ogolnie podatek związany jest z emisja spalin tak jest w UE i GB.Koniec ot ty wiesz lepiej,tylko nie jedz przez niemcy jak bedziesz przypadkiem jechał do PL.

A tu cytat z wiki

Wysokość podatku drogowego motorrijtuigenbelasting (mrb) zależy w Holandii od rodzaju pojazdu, jaki posiadasz. Bierze się pod uwagę kilka czynników. Są to m.in. waga pojazdu, rodzaj paliwa, emisja dwutlenku węgla czy miejsce w którym mieszkasz. :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jaculek tak na marginesie jedno czego nie lubie to jak ktoś w temat wciska pieniądze , po pierwsze to czy kogos stać czy nie nie powinno cie interesować i tym bardziej nie powinieneś mowic jak cie nie stać kup sobie rower , ja chce usunąć DPF bo mam na to ochote i tyle zawsze z każdego auta wywalałem KATA a teraz wywale i kata i DPF + chip i auto odzyje na nowo a to co piszesz o emisji spalin i oszukiwaniu państwa to rece mi opadly ! a w Polsce zalatwiaja przeglądy to myślisz ze tutaj się nie da ? w jakim ty swiecie zżyjesz to co robie z autem to moja sprawa DPF to ustrojstwo jak kolega napisał wcześniej to samo klapki które wywaliłem gadaja ze to nic nie daje wywalenie a może jeszcze zaszkodzić , gowno prawda moje auto wręcz zyskalo na dynamice zwłaszcza przy ruszaniu turbo wcześniej wstaje i nie czuje się jak dziadek ruszając ale mniejsza z tym , DPF usune i nie ważne działa nie działa do tego auto więcej pali wiec można znowu zyskac na spalaniu, moje zdanie takie ze auto nie jedzie jak powinno bo nie dość ze przytkane jest KATem to i jeszcze DPFem wiecej pali wiec sam zobacz ile jest minusow i sobie odpowiedz ! i tak jak pisze kolega mam kilka rowerow nawet 3 auta tutaj i jak znasz Holandie dobrze tutaj tez da się kombinować jak u nas w kraju ale to nie miejsce na pisanie o tym !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprzedzam tylko iż na terenie DE jest prowadzona regularna akcja kontroli pojazdów ze szczególnym uwzględnieniem posiadania lub nie sławnego DPF i innych ekolagicznych zabawek,sam byłem obiektem takowej pod Berlinem i jak pan policjant stwierdził że mam benzyne to nawet nie kontrolował reszty(był przygotowany najazd specjalny)i grzecznie podziekował i zyczyl szerokiej drogi.Dla mnie możesz usunąc wszystkie tłumiki i co tylko chcesz ale chciałem przestrzec przed ew. konsekwencjami karno prawnymi w europie.To wszystko w temacie róbta co chceta. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Państwo też nas oszukuje, ale ni o to chodzi.

 

Dla mnie usunięcie kata lub Dpf, to ostateczność gdy nie możemy opanować działania silnika wynikających z nie działania tych elementów, lub gdy te elementy ulegną uszkodzeniu i nie stać nas w danej chwili na zakup nowych lub sprawnych.

Świadome usuwanie, to zatruwanie środowiska...samego siebie i swoich najbliższych. Jestem tego przeciwnikiem!

 

Miałem kiedyś problem z błędem DPF (nie wypalał się przez przypadkowo odłączoną przepustnicę) i dałem filtr do czyszczenia chemicznego - nie zdając sobie sprawy, że po czyszczeniu filtr straci swoje właściwości. Nikt mnie nie ostrzegł że pojawi się sadza na wydechu i zapach spalin będzie nie do zniesienia.

Gdy nadarzyła się okazja, to kupiłem prawie nowy filtr Dpf z Katalizatorem i jakość spalin poprawiła się pewnie z dziesięciokrotnie. Ja też z tego powodu poczułem się lepiej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.