Skocz do zawartości

Nieszczelna pompa wtryskowa - uszczelnienie 318 TDS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie chciałbym się przywitać, nowy tutaj :D. Witam.

 

Swoją przygodę z tym forum zaczynam od działu technicznego - niestety. W maju zakupiłem nieco zmęczoną E36 - z myślą odratowania, żeby troszkę jeszcze nią pośmigać. Droga do ideału dłuuga i kręta, pojawił się kolejny problem. Pompa wtryskowa gubi gdzieś paliwo - nie wiem dokładnie gdzie, ciężko stwierdzić. Wszędzie w okół jest zabudowana. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem miejsce, gdzie (tak mi się wydaje) przedostaje się ropa. Wiem, że tematów o tych pompach było tysiące, aczkolwiek mam pytanie, czy mogę te pokrywki uszczelnić samodzielnie, oraz czego się spodziewać po ich odkręceniu. Samochód odpala bardzo dobrze czy to zimny, czy ciepły. Traci czasem moc (raz ciągnie dobrze, czasem odcina moc, wówczas 'ekonomizer' pokazuje maksymalne zużycie paliwa około 9L przy gazie wciśniętym do oporu). Spotkałem się z dwoma przypadkami, gdzie utracie mocy winna była pompka w zbiorniku. W moim egzemplarzu faktycznie nie działa, przy około 15L paliwa w zbiorniku auta nie da się odpalić. W piątek szrocik dostanie pełny serwis olejowy z filtrami i tą nieszczęsną pompką. Staram się wszystko robić sam przy aucie, wliczając w naprawy koszt robocizny zwyczajnie nie opłaca się naprawiać już tego auta, stąd pytanie...

 

Czy pompę BOSCH mogę uszczelnić samodzielnie w wyznaczonych miejscach bez demontowania jej z samochodu? W okolicy nie ma żadnego dobrego pompiarza. Właściwie to ciężko o jakiegokolwiek.

 

http://i58.tinypic.com/2q0t46w.jpg

 

 

Dziękuję wszystkim za cierpliwość i wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam

Opublikowano

Bez zdejmowania nie ma szans , musiał byś rozebrać pół silnika zdjąć filtr oleju , oraz rozrusznik . Szybciej jest wyjąć pompę , wystarczy dobry ściągacz , ja używałem tego i pompa sama wyskoczyła , rozrząd pozostał nienaruszony. Około 4 godzin roboty (z wypiciem piwa) Jak zdecydujesz się zdjąć pompę to najlepiej kup komplet uszczelek i zrób całą ( ewentualnie jak nie cieknie to nie rusz nastawnika można go uszczelnić na silniku).

 

http://allegro.pl/tesam-sciagacz-kola-zebatego-pompy-wtr-techwar-wa-i4580488004.html?ref=mainpage-observed

Opublikowano

Tak chyba zrobię. Jak się zdecyduje to będzie fotorelacja. Jakieś wskazówki co do demontażu? Na co uważać i zwrócić uwagę?

 

Dzięki za odpowiedź :).

Opublikowano
Jeżeli nie będziesz ruszał rozdzielacza to reszta roboty jest prosta . zaznacz tylko ustawienie pompy na uchwycie , żeby nie przestawić konta wyprzedzenia zapłonu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.