Skocz do zawartości

zle spalanie mieszanki 328


rews

Rekomendowane odpowiedzi

Problem pojawił się niedawno wcześniej pracował idealnie.Na benzynce pracuje w miare równo tylko czasem ma takie jakby szarpnięcia gwałtownie rośnie wtedy poziom spalin na analizatorze oraz z wydechu słychać że ewidentnie zle sie spala mieszanka podczas jazdy nie jest to az tak odczuwalne,wzrosło spalanie tak ok 2l. /100km na komputerze wyszły błędy wszystkich 6 wtryskiwaczy oraz błąd vanosa z którego ostatnio dochodzi taki dziwny grzecht słyszalny przy ok 1,5-2 tys. obr.Na gazie jeszcze gorzej na wolnych już go rzuca dość mocno a z wydechu dochodzi dzwięk jakby pracował nie na wszystkie garki , podczas jazdy szarpie szczególnie przy niższych obr. i pod obciązeniem, spaliny na gazie przekroczone trzykrotnie.Silnik jezdzony na castrol rs 10w60 bierze go ok 0,7l miedzy wymianami ,swiece nowe ngk.Co mu jest cewki ?może czujnik poł. wału korbowego?Wrażenie odnosze takie że czasami iskra przeskakuje w niewłaściwym momencie.A może coś z vanosem niepokoi mnie jego błąd na kompie oraz ten grzechot z jego okolicy.Sprawa dość pilna bo auto niezbedne mi jest do pracy a zaufani mechanicy mają wolne w :cry: acha instalacja gazowa to wtrysk sekwencja przez 40 tys km zero kłopotu z instalką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem problemy z moim 328 - na gorącym silniku często falowały obroty. Jeździłem od jednego magika do drugiego i nic. W akcie desperacji oddałem auto do Fusa w Warszawie. Odebrałem je z serwisu 4 godziny później. Diagnoza: gazownicy totalnie dali ciała i uszkodzili mi uszczelkę pod kolektorem ssącym oraz przewody podciśnienia. Koszt diagnozy to 220 zł. Jako, że w każdym Bosh Service koszt podłączenia do kompa to min. 100 zł. to nie było to aż tak drogo.

Zastanów się, czy nie taniej wyjdzie Ci przejechać się do serwisu niż tułać się od warsztatu do warsztatu w poszukiwaniu usterki. Wiem, że pytając na forum oczekujesz pomocy. Ja niestety mechanikiem nie jestem. Ale może pomogę Ci zdecydować się na wizytę w serwisie. W moim przypadku wyszło to znacznie taniej niż tułaczka po warsztatach, nie mówiąc już o stracie cennego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jest troche innaczej bo auto przez rok czasu i 40 tys km sprawowało się wręcz idealnie,a ta usterka raczej nie ma nic wspólnego z instalacją gazową.Objawy są bardziej widoczne na gazie bo gaz się trudniej zapala niż benzynka więc każde niedomaganie układu zapłonowego na gazie jest bardziej widoczne .Ale na uszczelke na kolektorka itak zerkne :D dzięki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jest troche innaczej bo auto przez rok czasu i 40 tys km sprawowało się wręcz idealnie,a ta usterka raczej nie ma nic wspólnego z instalacją gazową.Objawy są bardziej widoczne na gazie bo gaz się trudniej zapala niż benzynka więc każde niedomaganie układu zapłonowego na gazie jest bardziej widoczne .Ale na uszczelke na kolektorka itak zerkne :D dzięki!

 

 

 

Ja chciałem tylko Ci podpowiedzieć, że wizyta w serwisie może okazać się lepszą opcją niż jeżdżenie po warsztatach bo ostatecznie więcej zapłacisz za te wszystkie wizyty niż w serwisie, gdzie pomogą Ci szybko i rzetelnie. U mnie było tak, że w dwóch Bosch Service'ach nawet nie byli blisko jeżeli chodzi o diagnozę. Podobnie jak w dwóch innych, zwykłych warsztatach. Straciłem na tą tułaczkę chyba ze 2 miechy. A tu proszę, wystarczyło postawić na 4 godziny auto w serwisie i wszystko zdiagnozowane, w krótkim czasie.

Ja Cię nie zmuszam w żaden sposób abyś jechał koniecznie do serwisu ale jeżeli problem jest poważny, tak jak to było u mnie (strasznie mnie wkurzały te falujące obroty), serwis okazał się strzałem w dziesiątkę.

Oczywiście na naszym forum również pytałem co może być nie tak ale jak się nie widzi auta to trochę ciężko trafić z diagnozą.

Życzę Twojej Buni szybkiego powrotu do zdrowia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jeszcze że mocniej szarpie gdy jest obciążony.Włączyłem klime i momentalnie zaczęło mocniej szarpać.Mam kumpla który też ma 328 jakie części warto przełożyć na próbe do mojego auta, może cewki??Na warsztatach kolejki a ja jezdze na benzynce , wtedy szarpanie jest duzo mniej odczuwalne.Auto było jeszcze raz podpięte pod kompa i znowu wyszedł błąd vanosa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio bylem w warsztacie na kompie,tak dla sprawdzenia i samego siebie.Rowniez pokazal blad Vanos-a,ale elektromechanik(facet ma naprawde pojecie)powiedzial ze to jest zaden problem.Poprostu troszke zle dobiera mieszanke i nie powinno to stanowic wiekszych problemow w czasie jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
wszystko spoko ale co odpowiada ze mieszane nie przeplywomierz? moze to jego wina mam podobny problem w 320 24v i sam sie zastanawiam co to moze byc
jak kochac to Ksiezniczke jak krasc to Miliony jak jezdzic to tylko BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.