Skocz do zawartości

Wycieraczki. Awaria PILNIE bo ruszam w trase. E39 528 tourin


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Pilnie potrzebuje podpowiedzi co tu może być nie tak. Za 3h ruszam w trasę a pogoda nie pewna.

Lewa wycieraczka przestała działać. Stanęła na górnej pozycji i nawet nie drgnie.

Silnik pod nią działa ale ona nie reaguje. Tak jak by coś łączącego wycieraczkę z napędem się uszkodziło bądź coś spadło.

Macie jakieś rady? Jak to w ogóle rozkręcić...

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

Witaj.

Miałem tak zimą jak wycieraczki przymarzły do szyby. Jedna ruszyła a druga została ,poluzowała się śruba mocująca ramię wycieraczki do trzpienia. Sprawdzałeś ?

Opublikowano

Znany problem. U mnie te objawy oznaczały konieczność wymiany elementu nr 15 z poniższego linku.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=61_0947&hg=61&fg=45

Opublikowano

dokręciłem itd. niestety bez efektu.

OK postaram się namierzyć gdzieś tą część ale dzisiaj już tego nie ogarnę. Dobrze, że prognozy nie przewidują opadów.

U mnie słychać jak cały mechanizm pracuje wygląda to tak jak by coś łączącego to spadło.

Ale i tak wiem, że na szybo to nawet tego nie rozkręcę. Nie mówiąc o diagnozie naprawie i złożeniu.

Dzięki Panowie za pomoc...

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

W lewej wycieraczce (od kierowcy) jest taki uchwyt kulowy mocowany na wcisk - łączy element 15 z wajchą kręcącą lewym ramieniem - (jak zdejmiesz ramiona wycieraczek i odkrecisz ten plastik na dole szyby to będziesz widział o co chodzi) Jak ta kula sie wytrze to wylatuje z uchwytu i lewe ramie nie dziala. Najprościej będzie jak przewiercisz to na wylot i skręcisz długą śrubą. Niektórzy z takim patentem jeżdżą kilka lat i trzyma dalej. Chyba, że masz czas to możesz szukać nowego elementu i go wymienić.

Pzdr.

Opublikowano
W lewej wycieraczce (od kierowcy) jest taki uchwyt kulowy mocowany na wcisk - łączy element 15 z wajchą kręcącą lewym ramieniem - (jak zdejmiesz ramiona wycieraczek i odkrecisz ten plastik na dole szyby to będziesz widział o co chodzi) Jak ta kula sie wytrze to wylatuje z uchwytu i lewe ramie nie dziala. Najprościej będzie jak przewiercisz to na wylot i skręcisz długą śrubą. Niektórzy z takim patentem jeżdżą kilka lat i trzyma dalej. Chyba, że masz czas to możesz szukać nowego elementu i go wymienić.

Pzdr.

O dzięki. Do tego opisu pasuje moja usterka... tak z mojego myślenia teoretycznego.

A trudno jest się dostać do tego mechanizmu? Dużo trzeba rozkręcać czy jest gdzieś dojście od "lepszej strony" niż rozkręcanie całego podszybia?

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
W lewej wycieraczce (od kierowcy) jest taki uchwyt kulowy mocowany na wcisk - łączy element 15 z wajchą kręcącą lewym ramieniem - (jak zdejmiesz ramiona wycieraczek i odkrecisz ten plastik na dole szyby to będziesz widział o co chodzi) Jak ta kula sie wytrze to wylatuje z uchwytu i lewe ramie nie dziala. Najprościej będzie jak przewiercisz to na wylot i skręcisz długą śrubą. Niektórzy z takim patentem jeżdżą kilka lat i trzyma dalej. Chyba, że masz czas to możesz szukać nowego elementu i go wymienić.

Pzdr.

Zrobiłem tak jak napisałeś i działa świetnie :) Także wielkie THX dla Ciebie :-D

Udało mi się do tego dojść po zdemontowaniu obudowy od filtra kabinowego a obawiałem się, że trzeba całe podszybie rozbierać.

Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

Spoko - po to jest forum aby sobie pomagać. :wink:

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.