Skocz do zawartości

318i głuche puknięcia, po naprawie


kubals

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z głuchym waleniem w moim Bmw. Auto było już u mechanika, wjechałem na kanał, poszarpał, pooglądał, stwierdził, iż walnięte są poduszki tylnego mostu(dyfra tak?), zamówił 3 poduszki, jedną(z tego co czytam na forum to słynna 9tka tak?) i dwie w komplecie, zostało to wymienione, dyfer tam nie ma luzów ale dolegliwość nadal występuje. Za tuleje 180zł, robocizna 100zł, 280zł to dużo za wymiane tych poduszek? Wydaje mi się, że w miare, ogólnie to jest to nowy mechanik polecony przez kumpli, pierwszy raz mam z nim styczność. Teraz dokładny opis tych puknięć:

-nagłe strzelenie ze sprzęgła w miejscu, słychać walnięcie i czuć to w dupie(tylna kanapa)

- zmiana biegów, tych mniejszych 1,2 czasem 3, 4 i 5 raczej nie.

-nagłe zdjęcie nogi z pedału gazu.

Ogólnie to jest tak, że wciśnie się sprzęgło, przy pierwszym wrzuceniu biegu słychać walnięcie, a potem można już mieszać i nic nie słychać.

Ogólnie to mam wrażenie jakby to występowało nawet na wyłączonym silniku(wrzucenie biegu) ale nie jestem tego tak pewny..

Jeśli są tu osoby znające działanie tego mechanizmu w miare dokładnie to powinny podpowiedzieć co to raczej jest, prosiłbym o pomoc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie od podłogi nie jest zgnite? częsta przypadłość e46. poczytaj i sprawdź w kanale.

 

Chodzi o mocowanie wózka? Widziałem z początku jak ją robili, na kanale jeden zaciągnął ręczny i puszczał sprzęgło iwgl, a drugi z latarką pod autem oglądał co i jak. Stąd ta diagnoza, że poduszki dyfra, faktycznie wchodziłem tam i jedną tuluje tą gumową widziałem już dosyć zmęczoną. Mogli to przeoczyć, że tam jest wózek wyrwany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się złożyło, że miałem też te przypadłości ( pukanie w podłogę przy nagłym puszaczaniu sprzęgła, głównie na niższych biegach oraz nagłe puszczenie gazu ) do dziś. Dziś wymieniłem obie podpory wału ( koszt części - 340zł ), dosłownie przed chwilą zrobiłem jazdę próbną i jest cichutko aż miło. Odegnij kawałek osłony pomiędzy wałem a tłumikiem, złap za wał i szarp... jeżeli nie puka to sprawdź stan gum w podporach czy nie są popękane/sparciałe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, mam to samo co opisujesz mechanik powiedział ze jest luz na wieloklinie na wale podobno można to regenerować ubocznych skutków to nie wywołuje i jezdze z tym juz jakis czas ,tylko zastanawiam sie czy dobrze zdiagnozował bo bym to naprawił bo to jest wkurzające

 

a na wieloklinie to nie powinno być metalicznego dźwięku? u mnie to takie głuche puknięcie, jakby ktoś gumowym młotkiem uderzył w podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam niestety taki problem. W przyszłym tygodniu wjeżdżam na stacje diagnostyczną do znajomego i będziemy szukali co to jest. Czytałem już że to może być luz na wale, poduszki pod skrzynią, jakaś tuleja nad wałem. Ogólnie wiem że można z tym jeździć aczkolwiek to stukanie jest tak irytujące że w końcu trzeba się za to zabrać. U mnie jest jeszcze taka sprawa że poci mi się olejem gdzieś w okolicach miski i olej też jest na wale (pytanie czy cieknie z wału czy wiatr roznosi po całym podwoziu, bo na wiekszej długości tłumika też są ślady oleju) wyciek oleju z wału może być rozwiązaniem tego problemu z głuchym dźwiękiem czy raczej odpada?
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam niestety taki problem. W przyszłym tygodniu wjeżdżam na stacje diagnostyczną do znajomego i będziemy szukali co to jest. Czytałem już że to może być luz na wale, poduszki pod skrzynią, jakaś tuleja nad wałem. Ogólnie wiem że można z tym jeździć aczkolwiek to stukanie jest tak irytujące że w końcu trzeba się za to zabrać. U mnie jest jeszcze taka sprawa że poci mi się olejem gdzieś w okolicach miski i olej też jest na wale (pytanie czy cieknie z wału czy wiatr roznosi po całym podwoziu, bo na wiekszej długości tłumika też są ślady oleju) wyciek oleju z wału może być rozwiązaniem tego problemu z głuchym dźwiękiem czy raczej odpada?

 

Myślę, że na 100 procent nie.

trzeba sprawdzić

-wieloklin

-poduszki dyfra

-podpory wału

 

Dodam, że te puknięcie u mnie to występuje dokładnie w momencie w którym chcemy wrzucić bieg. Tzn lewarek wchodzi w 1, i najpierw puknie potem wchodzi bieg. Potem występuje to przy puszczeniu sprzęgła, zdjęciu nogi z gazu.. Piszczcie o swoich drobnych spostrzeżeniach, bo logicznie można dojść do prawdopodobieństwa usterki nie wymieniając wszystkiego po kolei. Bo to potrafi każdy, prędzej czy później trafi się na ten walnięty element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubals@ u mnie problem występuje w tym samym momencie co u ciebie i jest to taki głuchy dźwięk a nie metaliczny jak u rafixxxs. Najpierw przy wrzuceniu biegu a później zaraz przy puszczeniu sprzęgła. Na razie nie wiem czym to u mnie może być spowodowane, ale w przyszłym tygodniu tak jak mówiłem wjeżdżam na kanał i będę szukał przyczyny problemu. Jakbym coś konkretnego znalazł to napiszę z czym to może mieć związek w moim przypadku :)

 

Jakby ktoś pozbył się tego dźwięku to prosiłbym o informacje w temacie co u nich było przyczyną :)

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem tuleje gumowe pod dyfrem i szczerze to chyba jest trochę lepiej, bo przy podjeżdżaniu pod górkę lub gdy auto stało nierówno napęd lubił szarpać przy ruszaniu. Tak serio to obstawiam u nas podpory wału. Ja niestety będę u mechanika dopiero we wtorek o 8 rano.. piszcie na bieżąco co i jak z waszymi beemami:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sa raczej takie metaliczne stuki np. wrzucam 1bieg puszczam sprzęgło i moment obr.przenoszony jest na wał i słychac takie "puk" jade na 2 biegu bez gazu i wcisne z powrotem gaz i jest "puk" puszczam i znów to samo :mad2:

 

 

Bardzo możliwe, że masz to samo co my. Metaliczny dźwięk może bierze się z wyrwanej gumy w podporze wału? A u mnie i @baczek1990zg guma jeszcze jest tylko sparciała, zluzowana. Trochę gdybam, ale jakoś logicznie to mi na to wychodzi. Spróbujcie to sprawdzić, dostać się pod osłonę, namierzyć podpore, poszarpać, obejrzeć w jakim jest stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.