Skocz do zawartości

Falujące obroty przy skręcaniu, opuszcaniu szyb itp M50


juve_fan

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka.

 

Ktoś mógłby mi pomóc bądź podpowiedzieć co może być przyczyną falujących obrotów podczas takich czynności jak włączenie świateł, w momencie gdy opuszczam bądź podnoszę szyby, a te dojeżdżają do końca, to przyfaluje obrotami, włączę halogeny to również silnik zaczyna falować i to dość mocno, by po jakiejś minucie się ustabilizować. Tak samo jak parkuje to przy skręcaniu kołami też wyczuwalne jest falowanie. Włączę nawiew i też faluje.

 

Mierzyłem napięcie na aku oraz przez obc i wskazania były odpowiednie. Nie wiem, może alternator niedomaga, albo regulator napięcia? Hmmm... może silniczek krokowy siada? Sonda nowa, świece nowe...

 

Każda podpowiedz będzie mile widziana

 

pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie sprawdzałeś na jałowych z obciążeniem czy bez? Bo jeśli bez to mierz jeszcze raz poklei sprawdzając napięcie po włączeniu kolejnych odbiorników czy nie spada i tak aż włączysz wszystko co tylko możliwe.Jeśli spadnie masz odpowiedz jeśli nie to napięcie może być w porządku trzeba by sprawdzić pod obciążeniem ile daje amperów.Dodatkowo końcówki kabli czy nie są pordzewiałe i czy wszystko dobrze dokręcone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy skręcaniu kołami to norma przy używaniu wyposażenia nie powinno się nic dziać muszą być spadki napięcia gdzieś lub zbyt duże opory. Jeśli pobór prądy jest zbyt duży i nie uciągnie tego alternator prąd pójdzie z akumulatora :!: Sprawdź klemy :!: główny przewód prądowy pod maską przy rozruszniku przy alternatorze oraz zasilanie komputera silnika oddzielny kabel czerwony wychodzący pod prawym zawiasem maski i wchodzący do skrzynki komputera.Jest tam taki mostek.Masa akumulatora i masy pod maską jest ich kilka.Jeśli cokolwiek ma złe połączenie lub jest zardzewiałe opór wzrasta i takie kwiatki się będą dziać.Może gdzieś być zwarcie lub przebicie.Same przypalone przekaźniki mogą powodować problem w zależności z czym masz trzeba się zastanowić i pozaglądać tu i tam.Jeśli nice nie pomaga i na oko jest ok to miernik w rękę i sprawdzać wszystko po kolei.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możliwe że coś nie tak z alternatorem.Musisz sprawdzić kabel między altkiem a rozrusznikiem.Druga sprawa to masy auta do wyczyszczenia i złącze sterownika silnika.Trzecia sprawa to sam sterownik,jest w nim układ tzw podzielnik napięcia.Jeżeli jest uszkodzony to silnik nie może ustabilizować obrotów przy spadku napięcia,włączenie świateł,podgrzewania tylnej szyby czy siłowników szyb.Reakcja na kręcenie kierownicą na biegu jałowym to chwilowe zachwianie obrotów,nie powinien falować.Mały spadek obrotów po włączeniu np podgrzewania tylnej szyby to też normalny objaw.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.