Skocz do zawartości

[E46] 330i - wypadanie zapłonu - błędy 227, 228, 8 i 211


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam problem z BMW E46 330i AT z instalacją LPG marki Prins.

 

Problem jest taki, że wypada mi zapłon (silnik się wyłącza).

Do tego potrafi zapalić się check engine (przy odpalaniu lub na trasie).

Po pewnym czasie check engine gaśnie sam lub jak skasuje błędy w programie INPA.

 

Bardzo rzadko zdarza się, że wyświetli mi się kontrolka EML i silnik przechodzi w tryb awaryjny (dzieje się tak jak nieco szybciej przyspieszam), ale tak jak napisałem wcześniej dzieje się to rzadko.

Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wszystko jest ok.

 

Myślałem na początku, że to wina LPG, ale ostatnio dzieje mi się też tak na PB (co prawda częstotliwość występowania na PB jest mniejsza, tak mi się bynajmniej wydaje).

 

Problem pojawia się gdy stoję na światłach. Zauważyłem też, że częściej to się dzieje w dni upalne.

 

Błędy z INPA

 

Ostatnio często:

227 Odchylenie mieszanki Bank 1

228 Odchylenie mieszanki Bank 2

8 Przepływomierz powietrza (HFM)

 

Rzadko:

211 Silnik krokowy-mechaniczne

Opublikowano
tu masz wszystko... poszukaj poczytaj !!!!!

powiem tak na 90% pompa paliwa

 

Kolego uwierz czytałem nie tylko to forum, ale i zagraniczne.

Zazwyczaj problem leżał po sondach lambda.

 

Ale i na gazie to samo się dzieje. A pompa paliwa mogła siąść od tego, że się jeździło zbyt długo na rezerwie?

 

Niektórzy twierdzili, że to wina komputera - trzeba odświeżyć luty.

I tak się zastanawiam, bo mam jeszcze jedną usterkę do zrobienia. Nie świecą mi wszystkie kontrolki na liczniku i nie działa bc.

http://s2.ifotos.pl/img/testzegar_ewpxawp.jpg

Manetka została rozkręcona, bezpieczniki sprawdzone i wszystko ok. Może to ma jakiś z tym związek, choć wątpię.

Opublikowano
tu masz wszystko... poszukaj poczytaj !!!!!

powiem tak na 90% pompa paliwa

 

Kolego uwierz czytałem nie tylko to forum, ale i zagraniczne.

Zazwyczaj problem leżał po sondach lambda.

 

Ale i na gazie to samo się dzieje. A pompa paliwa mogła siąść od tego, że się jeździło zbyt długo na rezerwie?

 

Niektórzy twierdzili, że to wina komputera - trzeba odświeżyć luty.

I tak się zastanawiam, bo mam jeszcze jedną usterkę do zrobienia. Nie świecą mi wszystkie kontrolki na liczniku i nie działa bc.

http://s2.ifotos.pl/img/testzegar_ewpxawp.jpg

Manetka została rozkręcona, bezpieczniki sprawdzone i wszystko ok. Może to ma jakiś z tym związek, choć wątpię.

 

Więc kolego za słabo szukałeś wystarczyło wpisać błędy i by ci kilka stron wyskoczyło.

Wracając do tematu ... pompa mogła z kilku czynników tj starość :cool2: , częsta jazda na samym gazie czy tak jak piszesz ugotowałeś ją gdy na oparach w baku jeździłeś cały czas. Temat dałem ci na talerzu poczytaj masz tam wszystko. Z tym nawet ASO nie dawało sobie rady bo przyczyn może być wiele ale pociesze cię jak ci się uda z pompą paliwa to idź i daj na tace bo jak dobrze pójdzie to odświeżysz sobie wiele rzeczy pod maską. Problemem raczej nie są sondy bo one dają ci znać że mieszanka paliwowa jest nie prawidłowa i komp sobie to reguluje powietrzem i paliwem ( więcej ci pali albo wyskakuje błąd przepływki).

Ale winna może być i przepływka, i nieszczelność w dolocie jak i wydechu, katalizatory i kilka innych rzeczy... miłej zabawy z naprawy życzę ja walczyłem 1,5 roku z tym :duh: ale zwycięstwo dało dużo radości

BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.