Skocz do zawartości

e46 320i walka z obrotami, mułem i spalaniem


matthewxo2.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W moim e46 320 ostatnio odczułem zmniejszenie kultury pracy, a czasem auto potrafi zafalować po wrzuceniu biegu jałowego.

 

Wyskoczyły następujące błędy

 

http://www.sendspace.pl/file/dfb22f9dd881e587a295c79/bledy

 

Sprawdziłem świece i cewki (tj fajki bo cewek nie potrafię) i problem nie ustał,

 

Do tego filmik z tego jak się zachowuje auto gdy nie pracuję na wszystkich garach

 

Tutaj widać jak auto pracuje i do tego jak popierduje z wydechu, normalnie nawet go nie było słychać. Podejrzewam również sąde lambda, ale jeżeli tak to która to i jak sprawdzić?

 

Pozdrawiam Maciej J

Edytowane przez matthewx@o2.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

po pierwsze to mógłbyś trochę poszukać bo temat już podobny jest. viewtopic.php?f=69&t=206010

Jeśli nie będziesz chciał czytać to w skrócie powiem ci tak walczyliśmy z tymi błędami bardzo długo najczęściej rozwiązaniem sytuacji była wymiana pompy paliwa która ze starości nie dawała już odpowiedniego ciśnienia paliwa. Ale przyczyny mogą być też inne takie jak lewe powietrze, przepływomierz... i jeszcze parę rzeczy. Błędy wyskakują gdyż masz za ubogą mieszankę paliwową i komputer musi sobie to jakoś uzupełnić więc często widać to po tym że masz większe zużycie paliwa.

tu możesz sobie błędy sprawdzić http://www.my330i.com/odb2.php

co mogę tobie poradzić jeśli masz coś robić zacznij od pompy bo to najtańsza rzecz i jedna z najprostszych w wymianie jeśli to nie pomoże ... to więcej rozwiązań w tamtym temacie. Przy okazji sprawdź sobie też świece i cewki zobaczysz różnice w kulturze pracy i w spalaniu.

Sondy zostaw w spokoju bo to nie one są winne, one dają znać że skład mieszanki jest nie taki jak być powinien i dlatego dają znać i wyrzucają błąd.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a więc, wymieniona pompa paliwa, przeczyszczony przepływomierz, wyeleminowana nieszczelność w dolocie, następnie należy wykasować błędy z kompa? i wtedy dopiero auto powinno się ustawić tak jak trzeba, albo pozostać bez zmian jeżeli objawy nie ustąpią?

 

 

Pozdrawiam Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka wyczyszczona i sprawna (jeden błąd po odłączeniu skasowany nie wraca) dolot uszczelniony (uszkodzona była ta mała rurka na końcu dolotu). Filtru paliwa nie wymieniłem, jak wygląda ta operacja ?

 

kupujesz i wymieniasz :P jest dosyć drogi ok 250 zł ale jest redukcją ciśnienia i to dla tego ale warto jeśli tego nie robiłeś. Zresztą pewnie od nowości nie był wymieniany bo mało kto o tym pamięta w benzynie.

to proponuje tobie pojeździć trochę więcej i na razie po obserwować

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma za co, masz tu parę przydatnych stron do poszukiwaniu części ( wpisz swój vin i masz wszystko o aucie nr częsci ):

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=

http://www.bmwstore.pl/pl/

http://www.my330i.com/odb2.php - sprawdzaj sobie błędy

https://www.mann-hummel.com/en/corp/home/ - jak kupować to najlepsze filtry :)

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_2-ed_touring/295/e46_320i_touring.html -dane techniczne odszukaj swój model auta

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagrałem jak silnik pracuję bez bagnetu i korka,

 

a tutaj jak coś zasysa, rozpylałem obficie wcześniej plaka ale nigdzie nie ssał tak żeby obroty wzrastały...

Nosz co za menda się przyplątała :D

 

 

dodam, że tutaj pomimo rozgrzanego silnika itp... auto nie miało problemów z obrotami :duh:

 

Może ktoś się jeszcze wypowie, będę wdzięczny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jednak problem powrócił ;) spalanie już w granicach 15l. Wyczyściłem disa, korkowiec, i przepustnicę. Jutro znowu rozgrzeję i podłączę do kompa. Jak to nie pomoże to wymieniam filtr paliwa.

 

Co do odmy to ściągnąłem dzisiaj tą rurkę u góry i była ona czysta, jedynie jakiś osad był w niej ziarnisty, jakby rdza...

 

krokowiec i przepustnica wyczyszczone, do tego disa też.

 

Wykasuję błędy i walczę dalej.

 

Zgodnie z poradą zrobiłem inspekcję na rozgrzanym silniku.

Wczoraj wyczyściłem krokowiec i przepustnicę, kolejny raz sprawdziłem dolot.

 

Dane inpa

 

DANE NOWE, ROZGRZEWANY SILNIK1

DANE NOWE, ROZGRZEWANY SILNIK2

DANE NOWE, ROZGRZEWANY SILNIK3

DANE NOWE, ROZGRZEWANY SILNIK4

DANE NOWE, ROZGRZEWANY SILNIK5

DANE NOWE, ROZGRZEWANY SILNIK6

DANE NOWE, ROZGRZEWANY SILNIK7

DANE NOWE, ROZGRZEWANY SILNIK8

DANE NOWE, ROZGRZEWANY SILNIK9

PO ZMIANIE CEWKI 6

 

Błąd to tylko wypadający zapłon cyl nr.6 cewka zmieniona na "używaną sprawną" . Po zmianie cewki nr.6 sonda lambda 228

 

Dodam, że problem występuje tylko na wysokiej tem. silnika. Dodatkowo zauważyłem jasny kolor spalin, jak para wodna, dziś wilgotno więc nie wiem czy związane jest to z problemem.

 

Czujnik położenia wału? odme, niby sprawdziłem..., proszę o sugestię co dalej sprawdzać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up, ciągle walczę, niedługo wymiana filtru paliwa i wymiana nowych świec (mają jakieś 3k przejechane) na nowe świece ;), jak wyglądają problemy przy niesprawnym czujniku wałka, wałku ?

 

Czy odmę można zdiagnozować oglądając tylko ten najgrubszy przewód przy samym końcu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.