Skocz do zawartości

E46 328 kontrolka check engine


eric_cartmannn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie otóż mam bmw e46 328 na gazie,gaz mam nie długo założony i ogólnie chodzi bardzo dobrze.Jednak czasem przy bardzo wysokich obrotach zapala sie kontrolka check engine.Domyślam się,że jednak lpg to nie pb icoś takiego jest normalne i nie mam się czym martwić i to kwestia np regulacji gazu?Pytam ponieważ dzisiaj miałem taka sytuacje i po zapaleniu się tej kontroli silnik mial dużo mniej ,chodził moim zdaniem nie troche nie równo jakby nie pracował na wszyskich układach jednak po ok 1km kontrolka zgasła i silnik nagle zaczął jechać normalnie.To również miało miejsce przy wysokich obrotach,praktycznie końcówce.

Instalacja jest wmiare nowa i po prostu trzeba ją dobrze przetestować,tutaj wydaję mi się,że może to być wina jakiegoś czujnika, sondy lambda?

 

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj dzień na benzynie, jeśli kontrolka się nie zapali znaczy że gaz do regulacji. I nie do jakiegoś tam majstra z garażu a do gościa co się na tym zna bo cieżko wyregulować by wszystko chodziło jak zegarek. A jeśli zdarzy się i na benzynie to podłączenie do kompa i zczytanie błędów będzie rozsądnym rozwiązaniem. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak,że nie mam długo tego samochodu ale i wcześniej na pb nie było takich rzeczy jak było odcięcie to odcięcie.Gaz na pewno będzie do regulacji.Tylko taka kontrolka i spadek mocy to trochę sie przestraszyłem,że cos poważniejszego ale może rzeczywiście wystraczy wyregulować:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka zapala ci się dla tego że jak jeździsz na wysokich obrotach to masz za ubogą mieszankę paliwową. Dlatego pojawia się błąd kontrolki silnika, to normalne bo sondy to wykrywają. Możesz jeszcze świece wymienić jak tego nie roiłeś i będzie dobrze.

Kwestia regulacji LPG. Jeśli lubisz tak kręcić auto na obrotach to musisz mieć bogatszą dawkę LPG.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,cały czas mam z tym problem im bardziej majstrują z tą mapą tym częsciej pali się ten check enginge.Najczęsciej przejade pare km i sie pali check enginge teraz zauważyłem,że przy wiekszym kręceniu jakiś układ przestaje pracować.Ale to już przy mocnym kręceniu.Przy normalnej jeździe jest wszystko ok tylko ta kontrolka.

Chciałem wymienić cewke układu,który zazwyczaj wypadał i może to by pomogło.Bo sam widziałem tą mape i czasy wtrysków i wygląda,że jest dobrze.

 

Mam takie pytanie do Was bo chce przejechać ze 100km na samej benzynie i zobaczyć czy wyskoczy jakiś błąd podejżewam,że nie.Jak tak się stanie to czy możliwa jest taka opcja,że na lpg jakieś elementy typu sonda lambda,cewki(nie mam pojęcia jak) bardziej dostają i wychodzi ich zużycie,kiedy na pb jeżdzą dobrze?

Pytam ponieważ, nie chce zostać odesłany żeby wymieniać każde częsci po koleji a prawda jest taka,że gazownik nie umie ustawić mapy i też szkoda troche mi katować samochodu żeby tymi wypadającymi układami,zbyt bogatą mieszananką itp:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem te km i na pb wszystko ok.Gdzieś na forum wycztałem,że ktoś miał podobny błąd przez coś jeszcze ale ktoś pisał o pękniętym węzyku podciśnienia ten u góry silnika z przodu.U mnie zauważyłem jest troche pękniety ale nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ nie wydaję mi się oraz na pb śmiga ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.