Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum.

 

Chciałbym kupić jeden z samochodów tej marki, ponieważ kocham ich design i solidność. Ostatnio znajomy kupił E46 w benzynie 170km i pomimo rocznika 00 auto trzyma się

drogi i daje bardzo duzo frajdy z jazdy.

 

Przechodząc do meritum chciałbym kupić BMW E60 lub E90. Czytałem już wiele innych tematów, ale zakładam własny, ponieważ nie interesuje mnie gamma wszystkich silników

i chciałbym żebyście pomogli dokonać mi najlepszego z wyborów. Podam może dane, które mnie interesują.

 

Silniki:

E60: 520i 170KM, 523 i 177KM

E90: 316i 122KM, 318i 129KM, 318i 143KM, 320i 150KM, 320i 170KM

Same silniki benzynowe, ponieważ uważam, że są pewniejsze i jest mniejsza ilość części eksploatacyjnych, które mogą ulec awarii. Jeżeli jest jakaś inna alternatywa

to chętnie wysłucham.

 

Cena:

Ze względów ekonomicznych chciałbym zagazować auto (bez zbędnych komentarzy) i chciałbym na wszystko wydać do 35 tys. zł.

 

Przebieg:

Nie wiem jakie przebiegi można wykręcić tymi silnikami benzynowymi. Auto miałoby posłużyć około 10 lat, a maksymalny przebieg roczny to 15 tys. km.

 

Wyposażenie:

Nie zależy mi na super bajerach. Najważniejsza to sprawna jednostka i dobry wygląd, a zadowalam się klimatyzacją, el. szybami, radiem CD itp.

 

Skrzynia:

Manual

 

Ogólnie:

Mam znajomego, którego wujek sprowadza auta z Niemiec. Lepiej kupić coś tam niż u nas? Jakie koszty trzeba doliczyć do surowej ceny auta?

Ile mogą wyjść około opłaty OC+AC gdybym miał to na współwłasność z ojcem, który ma pełne zniżki, a ja mam prawko od około 3 lat?

Miło gdyby osoby posiadające lub jeżdzące owymi modelami dodały coś od siebie. Jestem otwarty i czekam na wszelkie sugestie.

Może posiadacie jakieś interesujące aukcje?

 

Czekam na pomoc i z góry dziękuję!!

Opublikowano

35 tysięcy za wszytko?To może być trochę mało zwłaszcza jeśli mówimy o dobrze utrzymanej sztuce E60,zresztą za dobre E90 nawet 316i i z początku produkcji trzeba swoje też zapłacić-właśnie coś koło 33-36 może nawet ciut więcej ale to zależy jakie wyposażenie ,przebieg,itd tys.Co do sprowadzenia auta z Niemiec-to jak najbardziej tak,bo moim zdaniem jest to najpewniejszy sposób na zakup auta w dobrym stanie technicznycm,aczkolwiek też trzeba się naszukać a nie nastawiać na zakup okazji.

Dozbieraj trochę pieniędzy i sprowadź e90 318i bądź 320i(150km),bo przy sprowadzeniu jakiegokolwiek e60 w benzynie z początku produkcji będziesz zmuszony zapłacić dużą akcyzę(najmniejszy silnik to 2,2 170km).

Opłaty?Nie licząc ceny auta,transportu,paliwa to trzeba doliczyć przeszło 2 tys zł na "dzień dobry"(akcyza,opłata recyklingowa,OC itd),czyli koszta związane z rejestracją i ubezpieczeniem(nawet jeśli mówimy o współwłasności).A licz się tez z tym,że pewnie trzeba do tego doliczyć tzw"pakiet startowy"czyli wymiana olejów i filtrów.I jeszcze do tego montaż instalacji lpg....Zamknąć się z tym wszystkim w 35 tys będzie niezwykle trudno.

Opublikowano

Też myślałem bardziej o e90 318i lub 320i ze względu na mniejszy koszt sprowadzenia. Słyszałem jednak o kosztownych przeróbkach z LPG, bo montaż pod autem lub w bagażniku i nie wiem ile może to kosztować. 35 tysięcy mogę przeznaczyć na auto i inne bez gazu, a na gaz ewentualnie dozbierać.

 

Zakup E60 pozostaje w kraju ze względu na akcyzę, ale może da się uchodzić coś tutaj za 35k? Jak w e60 wygląda sprawa z LPG?

 

Słyszałem ogólnie, że silniki R6 są o niebo lepsze i mam kolejny dylemat. Auto jak mówiłem nie musi mieć super wyposażenia, a typowy standard. Nie proponujcie E46, bo mnie nie interesuje.

 

Może posiadacie jakieś ciekawe, poglądowe aukcje z samochodami u nas w kraju?

Trzymamy się BMW e90 318i lub 320i.

Z e60 520i lub 523i, bo to są R6.

Ewentualnie jeszcze E90 2.5 R6 177km.

Nie chciałbym przekroczyć 180km, zdecydowanie taka moc mi wystarczy.

 

Jak teraz to widzicie Panowie?

 

Edit:

Przykładowe modele (wyraźcie swoją opinię).

 

E60:

http://allegro.pl/bmw-520i-170km-klima-skora-pdc-tempomat-navi-igla-i4565932170.html

 

E90:

http://allegro.pl/bmw-320i-e90-150ps-shadow-xenon-jak-nowa-igla-i4593217902.html

http://otomoto.pl/bmw-320-i-150km-178tyskmserwisoplacona-C32730171.html

 

Ja nie mówię, że te auta nie miały drobnych kolizji, które jednak nie miały wpływu na układ jezdny i motor. Tak samo w 99r. moj ojciec kupił opla corse B z niemiec bitą z tyłu, ale z motorem bardzo dobrym. :)

Opublikowano
Nic nie zaszkodzi wypowiedzieć się komuś doświadczonemu :) Auto kupuję za rok, ale już teraz próbuję dowiedzieć się czegoś konkretnego, dlatego nic nie wnoszące do tematu posty nie są mile widziane, ale dzięki.
Opublikowano

Dziękuję, bo na pewno się przyda. Czy ktoś się jeszcze wypowie?:)

 

Nie rozumiem też dlaczego od razu tak negatywnie się nastawiłeś, wykazałem swoje wymagania na temat wyposażenia auta, które nie są duże, a mowa o autach z początku produkcji więc wiecznie nie będą kosztowały dużo. Może byś coś napisał na temat aukcji, które wstawiłem, co zauważyłeś, na co nie dać się nabrać, a uwierz, że byłoby to bardziej podstawne i dało więcej do myślenia niż takie "nie, bo nie" i "powodzenia". Oczekuję szczerej i uczciwej pomocy, dzięki.

Opublikowano

Kolego, ja nic nie mam do Ciebie, ani do wystawionych aut. Chodzi mi tylko i wyłącznie od to, żebyś nie zaczynał zakupu od tyłka strony - najpierw uzbieraj jak najwięcej informacji o modelu, silnikach, kosztach eksploatacj, cenach na części i itd. - poczytaj, popytaj, przejedź się samochodami (i nie obraź się, sam usłyszałem dokładnie to samo na forum mercedesa, bo bardzo chciałem spełnić jedno ze swoich marzeń motoryzacyjnych, ale chłopaki mi szybko uświadomili, że trochę inaczej muszę do tego podejść i mieli rację).

 

Jeśli chodzi o silniki - to wg mnie BMW to tylko r6. Kolejne moje zdanie - dla e60 silnik 2,2 trochę za mały, jak na taką budę. Nie musisz się z tym zgadzać, to tylko moja prywatna opinia.

 

Jeśli szukać w PL - to moim zdaniem najlepiej rozglądać się za czymś z salonu PL - pewniejsza historia, ale zazwyczaj samochody golaski. Przeglądajać oferty handlarzy mirków, którzy dopiero sprowadzili samochód na handel musisz wiedzieć, że na cenę samochodu składa się: a) realna cena, którą zapłacił, b) akcyza, c) koszt sprowadzenia (często rzędu 1,5-2k), d) inne opłaty (jeśli będzie zarejestrowany), e) zarobek (obstawiam, że 3-4k minimum, bo inaczej się nie opłaca). Jak to sobie skalkulujesz, to będziesz mniej więcej wiedział ile taki samochód kosztował w kraju, z którego go ściągnięto. Później wejdź sobie na zagraniczne portale aukcyjne i sprawdź co za taką sumę tam można wyrwać i będziesz wiedział, czy taki przebieg/stan samochodu opisane w polskim ogłoszeniu są realne. No i olewałbym ogłoszenia z umową "na niemca", bo jak coś będzie z autem nie halo, to będziesz później szukał wiatru w polu, ponadto popełniasz przestępstwo podpisując taką umowę.

Opublikowano

Od razu lepiej :) Oglądałem Twoją betę i widzę, że też dużo zawdzięczasz innym osobom. Właśnie staram się tutaj czegoś dowiedzieć, czytałem też opinie na autocentrum i inne tematy o zakupie e60/90, a tym tematem uzupełniam swoją wiedzę i patrzę czy po części informacje są realne (wiadomo, ktoś kupi wadliwy egzemplarz i nie będzie zachwalał).

 

Jeżeli miałoby to być R6, a ku temu też zaczynam się skłaniać to wydaje mi się, że 2.2 w E60 byłby dla mnie w zupełności wystarczający.

Jak byś skomentował więc aukcje E60, którą wrzuciłem?

 

Widziałem też legalnie działające firmy, które sprowadzają auta z niemiec z marżą dla siebie 3k. Wydawały się profesjonalne i uczciwe, ale nigdzie nie pytałem jak faktycznie działają. Umowy na niemca nie podpiszę nigdy, zdaję sobie sprawę z konsekwencji.

Opublikowano

e60/e90 nie będę oceniał, bo się na nich nie znam. Jednak musisz zdawać sobie sprawę z tego, że w De przebiegi poniżej 200-250k powodują wzrost ceny, więc w przypadku tej aukcji są 2 możliwości: a) auto ma realnie 186k, ale było po wypadku, b) auto sprowadzono w jednym kawałku, ale na budziku było przynajmniej o 100k więcej.

 

Wrzuć ogłoszenie do działu oceny ogłoszeń z VINem - koledzy na pewno coś zauważą.

Opublikowano
Robię rozeznanie, chce podjąć już wcześniej decyzję na co się zdecyduję. Kupno swoją drogą, po prostu mam dylemat nad takimi wersjami i ich motorami.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Podłącze się.

 

W najbliższym czasie chcę zmienić auto. Miałem 320i e46. Teraz zastanawiam się nad E91/92 oraz E60/61. Raczej skłaniam się ku wersji Touring.

E46 bardzo mi odpowiadała pod względem komfortu i prowadzenia. Miałem sportowe dostosowanie podwozia. Obecnie szukam czegoś podobnego. Również chciałbym mieć w nowym aucie takie zwieszenie.

Oba auta raczej z początku produkcji. W przypadku E91 silnik 330i lub 335i. W przypadku E61 545i. Z wyposażenia zależy mi na: fotelach sportsizte - podgrzewane i pompowane, ksenony, nawigacja, multifunkcja, sportowe dostosowanie podwozia.

 

Nie chcę auta które będzie jak ponton, a tego sie boje w przypadku E61. Choć sportowe zawieszenie może to ograniczyć. Również kusi V8. A przypadku E91 pewnie zdecydowałbym sie na 330i, bo jakoś obawiam się 335i. Dlatego tutaj pytanie do osób które miały okazje używać oba modele trochę dłużej kilka godzin. Które auto bardziej powinno wbić się w moje oczekiwania? Czy E6X buja się i czuć, że to raczej komfortowe auto i nie bardzo sie nadaję do szybkiej jazdy po zakrętach?

 

Kolejna sprawa to cena obu modeli z początku produkcji z wymienionymi silnikami oraz wyposażeniem. Jakich kwot się spodziewać?

Sporo osób twierdzi, że bezawaryjność starych modeli już się skończyła. Jak to jest w przypadku E60/E90? Nie warto już się pchać w te modele? Zastanawiam się też nad E46 330i. Choć chciałbym coś innego.

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.