Skocz do zawartości

[320d]Płyn chłodniczy pod korkiem wlewu oleju...


Gumis0303

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze swoją piękną, chodzi dokładnie o E46 320d M47.

Do rzeczy, pod korkiem wlewu oleju znajduje się ciecz, wygląda mi to na płyn chłodniczy tym bardziej, że mi go ubywa. Ciekawą sprawą jest to, że stan oleju na bagnecie jest w normie i tego płynu (co jest pod korkiem wlewu) nie ma w misce olejowej. Na dodatek samochód kopci na niebiesko, gdy się rozgrzeje trochę mniej, ale jednak kopci. Silnik odpala od strzała, pracuje równo, cicho, żwawo wkręca się na obroty. Samochodem teraz nie jeżdze, bo się boję o jakąś większą awarię. Nie długo mam zamiar zmienić olej o odmę na nową, ale chcę najpierw zdiagnozować ten dziwny przypadek z tą cieczą.

uszczelna pod głowicą?. Proszę doświadczonych kolegów o pomoc.

 

Z góry dziękuję. :)

Edytowane przez Gumis0303
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod korkiem wlewu oleju znajduje się ciecz, wygląda mi to na płyn chłodniczy

jesteś pewny ze to ciecz a nie masło? jak wygląda ta ciecz, kolor i konsystencje opisz.

 

Na dodatek samochód kopci na niebiesko .... jest to, że stan oleju na bagnecie jest w normie

jak kopci na niebiesko czyli jak by spalał olej, na bagnecie może być ok, bo jeszcze nie spalił oleju wystarczająco dużo...

 

tego płynu (co jest pod korkiem wlewu) nie ma w misce olejowej

skąd wiesz ze go nie ma w misce?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod korkiem wlewu oleju znajduje się ciecz, wygląda mi to na płyn chłodniczy

jesteś pewny ze to ciecz a nie masło? jak wygląda ta ciecz, kolor i konsystencje opisz.

 

Na dodatek samochód kopci na niebiesko .... jest to, że stan oleju na bagnecie jest w normie

jak kopci na niebiesko czyli jak by spalał olej, na bagnecie może być ok, bo jeszcze nie spalił oleju wystarczająco dużo...

 

tego płynu (co jest pod korkiem wlewu) nie ma w misce olejowej

skąd wiesz ze go nie ma w misce?

 

 

Ad1: Ciecz, strzykawką sobie to mogę zebrać spokojnie. Olej jest ciemniejszy i bardziej gęsty, a to pod korkiem jest ciemnobrązowe i śmierdzi dziwnie.

Ad2: zgadza się, na niebiesko to jakby olej przepalał

Ad3: wkładałem w otwór od bagnetu biały pancerz z przerzutki rowerowej i jest tam tylko ciemny i gesty olej, dokładnie tak samo jak na bagnecie. To pod korkiem to zupełnie inna ciecz.

 

Stan oleju jest na maximum (nie mniej, nie więcej) i dziwi mnie dlaczego ta ciecz z pod korka nie spływa do silnika?

Dodam jeszcze, że silnik jest suchutki, nie ma żadnych wycieków itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź pod uwagę, że olej a płyn chłodniczy to dwie rózne substancje różniące się lepkością, olej jest bardzoej lepki, wiec lepiej sie przylepia do pancerza, a płyn jest mniej lepki i nie musi się przylepiać do pancerza. a gdzie tutaj jeszcze opcja taka ze jak płyn chlodniczy dostaje się do oleju, to jak to wszytko pracuje, to się miesza... a dzieje sie dlatego ze woda miesza sie z olejem, musial bys popytac chemika o szcegóły. czesto jezdzisz krótki dystanse? takie w których silnik nie zdazy sie nagrzac?

 

viewtopic.php?f=69&t=171732

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem pod uwagę że olej się nie miesza z płynem i płyn jest na górze a olej na dole. Wsadzałem też długi suchy patyczek drewniany aby sprawdzić, czy powyżej oleju nie będzie chociaż wilgotny.

Okazało się że jednak powyżej znaku oleju patyczek jest suchy.

Nie dawno co autko z Niemiec przyjechało, także nie zdążyłem nim wiele pośmigać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a temperatura ? nie wariuje ? odkręc podczas pracy na postoju korek od chłodnicy i wypatruj bulek i zapachu spalin, a przy zakęconym korku dodajac gazu sprawdź czy Ci nie "pompuje węzy" idących do chlodnicy. Na koniec jak auto bedzie juz rozgrzane przyłóż do wydechu reke i zobacz czy to co Ci się na niej zbierze będzie miało słodkawy smak.

To podstawowe sprawy do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że Wolan pisze jak stary doświadczony mechanik , więc rób dokładnie jak Ci radzi i tu napisz jak Ci poszło.

swoją drogą to po zakupie bez zwłoki należy wymienić olej i wszystkie filtry, całą odmę a reszta płynów jak się nie pali i brak kasy to niech trochę poczekają.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacznijmy od tego czy zmieniłeś olej? Sprecyzuj jaki masz silnik, bo w poście napisałeś m47 (136km) a w podpisie 320d 150km :roll:

Dopisz 320d do tytułu, bo jest niezgodny z regulaminem i zostanie zamknięty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to oczywiście wersja 150 konna, samochód jest z produkcji końca 2002 r.

Dzięki za cenne rady, sprawdzę to. Oleju nie zmieniałem, ale wszystko jest w planie, bo samochód sprowadziłem i tak stoi już tydzień, bo zauważyłem te objawy.

Kasa jest i co trzeba będzie to się wymieni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.