Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W mojej 520i M20B20 z 1990 roku z licznikiem analogowym pojawił się ostatnio taki objaw, że prędkościomierz działa,

ale nie nabija kilometrów (ani przebiegu całkowitego ani licznika dziennego).

Rozebrałem dziś całe zegary i nie znalazłem niczego niepokojącego, licznik palcem daje się lekko kręcić.

Może ktoś ma jakiś pomysł jak mogę szukać dalej usterki (niestety większość informacji w necie jest dla wersji z wyświetlaczem a nie

licznikiem tradycyjnym/analogowym).

Dziękuję

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
te liczniki lubią po prostu padać. ja miałem takie dwa i zawsze kilometry przestały działać.. najlepszy rozwiązaniem jest zakupić licznik z elektronicznym wyświetlaczem
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

Dodam, jeszcze, że ja skasowałem licznik dzienny po zatankowaniu po ruszeniu ze stacji benzynowej.

Czy mogłem w ten sposób go "dorobić". Po zakupie 400 km od domu całą trasę było OK. Siadło na drugi dzień właśnie po tankowaniu.

Ten pręskościomierz/kilometrościomierz ma na sobie 2 kondensatory - może one padły (optycznie są ładne).

 

PS Generalnie to chciałbym stary licznik i oryginalny przebieg a nie wyświetlacz poliftowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
stare liczniki mają mechanikę a nie elektrykę. te kondensatory to sa baterie które trzymają pamięć OIL SERVICE i INSPEKCJĘ
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Może ktoś zna jakiś patent na naprawę. Tam jest taka jakby prądniczka, która napędza licznik i wygląda na to, że gdzieś tam coś szlag trafił.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wracam z tematem.

Chciałbym poprosić o podpowiedź w moim rozumowaniu.

Mianowicie skoro prędkościomierz działa to należy rozumieć, iż usterka powinna mieć charakter mechaniczny np. uszkodzenie jakiejś zębatki w liczniku (może ktoś tam już coś grzebał i np. korygował licznik?).

Pytanie czy zespół licznika (rolki z cyframi) da się jakoś wyjąć, aby je móc z powrotem zamontować czy jest to jednorazowo składane właśnie poto, aby nie korygować ustawień przebiegu?

 

Chcę mieć auto w oryginale i stąd chcę koniecznie uruchomić w pełni te zegary a nie wymieniać na nowsze z wyświetlaczem.

 

Dziękuję

Opublikowano

Dziękuję.

Ale czy to znaczy, że nie będzie możliwości wymiany np. uszkodzonego trybika, gdyby tak się okazało. Oglądając wyjęty z zegarów cały element licznika wygląda na to, że przebieg jest napędzany tak samo jak

prędkościomierz, i że gdzieś coś musi być mechanicznie uszkodzone, że prędkość pokazuje a km już nie. Sam licznik palcem chodzi bardzo lekko i nie "haczy".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.