Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, jestem od jakiegoś czasu nowym nabywcą pięknej BMW E46 1.8 - Dwulitrowy silnik 143km/150km.

Mam do was kilka pytań, proszę o odpowiedź.

 

1. Jaki polecacie olej do silnika, nie mogę dolać. Mogę tylko wymienić na nowy.

2. Kupując BMW sprzedawca zapewnił mnie, że łańcuch rozrządu starczy mi na 10 lat, gdy bede robil 5 tys km rocznie, że takich rzeczy w bmw raczej sie nie wymienia etc.

Oczywiście, nie wierzę w to. Co o tym myślicie?

3. Wersja mojej bety jest w m-pakiecie, w przednim zderzaku patrząc od spodu przed kołem brakuje gumy osłaniającej zderzak od spodu. Po lewej stronie jest, po prawej jej nie ma.

Są lekkie pęknięcia, czyli nadaje się moim zdaniem to do spawania, ale nie wiem czy warto. Nie jest to ważny aż tak element, nie widać go jak jadę i tak dalej. Tylko zależy mi na idealnym stanie tego auta.

Czy zaspawanie tego ma sens?

4. Czemu silnik dwulitrowy ma oznaczenie 318 :D. Wiem, ze to nie ważne, ciekawi mnie to po prostu.

Opublikowano

1. Motul 5w30 lub 5w40 chyba najlepsza opcja.

 

2. Ogólnie łańcuch średnio powinien wytrzymać 500 tyś (producent twierdzi że dożywotnio) ogólnie w starszych silnikach bmw można uważać ze rzeczywiście jest dożywotni. Twój model niestety cierpi własnie na przypadłość z łańcuchem wiec masz loterie.

 

4. Producent zostawił nazwę 318 ponieważ twój silnik jest następcą , konkretnie modelu 1.9 118km który jak wszyscy wiedzą też ma oznaczenie 318 dlatego nie chciał mieszać tak samo jak nie nazwał silnika 319 przy pojemności 1.9 :P Moim zdaniem oznaczenie od 320 wzwyż w benzynie miało także symbolizować ze pod maską kryje się 6 cylindrów :) co w przypadku modelu e90 już zanikło.

Opublikowano

Twoje auto to nie 2.0, tylko 1.9, czterogarowy motor, więc dlatego 318, a nie 320.

 

Osłon pod silnikiem jest jak psów na allegro, popatrz czego Ci brakuje i to sobie najzwyczajniej dokup. Przydatna rzecz, taka osłona, zimą docenisz. Zderzak można pospawać, pokleić, wymienić na nowy. Stan idealny? Miała 12 lat temu, jak stała w salonie. Musisz zrozumieć, że tego stanu już nigdy nie osiągniesz, choćby skały srały. Możesz co najwyżej utrzymywać stan adekwatny do wieku dążąc do jak najlepszego, ale to może przerodzić się w bezsensowny maraton wydawania zajebiście ciężkiej gotówki. Zastanów się więc, czy warto wydawać na zderzaki, nie wiedząc o aucie nic, nawet jaki olej powinno się wlewać - słowem, zacznij od początku, a nie stawiaj wszystko na głowie.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Twoje auto to nie 2.0, tylko 1.9, czterogarowy motor, więc dlatego 318, a nie 320.

 

Osłon pod silnikiem jest jak psów na allegro, popatrz czego Ci brakuje i to sobie najzwyczajniej dokup. Przydatna rzecz, taka osłona, zimą docenisz. Zderzak można pospawać, pokleić, wymienić na nowy. Stan idealny? Miała 12 lat temu, jak stała w salonie. Musisz zrozumieć, że tego stanu już nigdy nie osiągniesz, choćby skały srały. Możesz co najwyżej utrzymywać stan adekwatny do wieku dążąc do jak najlepszego, ale to może przerodzić się w bezsensowny maraton wydawania [bAD] ciężkiej gotówki. Zastanów się więc, czy warto wydawać na zderzaki, nie wiedząc o aucie nic, nawet jaki olej powinno się wlewać - słowem, zacznij od początku, a nie stawiaj wszystko na głowie.

 

 

No jego silnik to jak najbardziej 2 litry (1995) oznaczenie n42b20.

Opublikowano
Twoje auto to nie 2.0, tylko 1.9, czterogarowy motor, więc dlatego 318, a nie 320.

 

Osłon pod silnikiem jest jak psów na allegro, popatrz czego Ci brakuje i to sobie najzwyczajniej dokup. Przydatna rzecz, taka osłona, zimą docenisz. Zderzak można pospawać, pokleić, wymienić na nowy. Stan idealny? Miała 12 lat temu, jak stała w salonie. Musisz zrozumieć, że tego stanu już nigdy nie osiągniesz, choćby skały srały. Możesz co najwyżej utrzymywać stan adekwatny do wieku dążąc do jak najlepszego, ale to może przerodzić się w bezsensowny maraton wydawania [bAD] ciężkiej gotówki. Zastanów się więc, czy warto wydawać na zderzaki, nie wiedząc o aucie nic, nawet jaki olej powinno się wlewać - słowem, zacznij od początku, a nie stawiaj wszystko na głowie.

 

W papierkach jest dwulitrowy, ale mniejsza :D Może pomyliłeś diesela z benzyną? :roll:

Kolego jesteś z Koszalina, ja też podpowiesz mi gdzie znajdę dobrego mechanika specjalizującego się w BETACH :)?

Opublikowano

Ja polecam zalewac Castrola tak jak rekomenduje BMW. Mechanik,ktory od lat naprawia moje auta mowi,ze z doswiadczenia wie,iz ten olej dobrze wspolgra z BMW.Ale to jest kwestia indywidualna.Kazdy moze miec inne zdanie i doswiadczenia.

A co do lancucha to jak nie wydaje niepokojacych dzwiekow to bym go nie ruszal.

Opublikowano
Akurat jeżeli chodzi o rekomendacje to Castrol po prostu ma to w kontrakcie i płaci duże pieniądze koncernowi BMW. Każdy olej o odpowiedniej specyfikacji będzie dobry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.