Skocz do zawartości

Dobry ale niedrogi mechanik z okolicy Bytomia poszukiwany


Tomcio_e36

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.Otóż mam do Was kolejne pytanie-jak w temacie.A chodzi mi w sumie o wymiane łożyska oporowego sprzęgła.Jeżeli ktoś ma jakiegoś sprawdzonego speca w okolicy co nie bierze za słono to poproszę o jakiś namiar.Do tej pory w swoich autkach robiłem zazwyczaj wszystko sam ale w skrzyni jeszce nie grzebałem więc trochę się boję.No chyba że ktoś z forumowiczy już coś takiego robił i chciałby pomóc a jest z okolicy to bym się odwdzięczył.I wiem że jest temat warsztaty ale tam z okolicy jest tylko Piórkowski z Wojkowic ale niestety ten Pan do tanich nie należy(porównuję na podstawie paska rozrządu,gdzie indziej wołają za wymianę od 80 do 150 zeta a on 250-300 za robociznę).Więc jeszce raz proszę o jakiś namiar na mechaniora,mogą być Gliwice Zabrze Bytom Piekary itp,ale chodzi mi o kogoś komu sami oddajecie auta i wiecie że nic nie zepsuje.Z góry serdeczne dzięki za pomoc.Pozdrowienia Edytowane przez Tomcio_e36
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwykle w takim przypadku polecam BOSCH Service Bytom, tel. +48 32 3877007. Zadzwoń i się dowiedz, Mogę Cię też poratować garażem z kanałem, ale to niestety wszystko :)

 

BTW... Piórkowski nie wiem, skąd te ceny bierze - fakt.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejk Tomcio.

Też jestem z Bytomia :cool2:

Ja z moją Bunią jeżdżę do Katowic do Krystiana na Warszawską.

Nie jest specjalnie drogi ale żeby znalazł wolny termin to ze dwa tygodnie trzeba czekać. (Napisz do mnie na [email protected] to podam Ci do niego numer komórki).

Co do łożyska oporowego to w mojej buńce wymieniałem sam. Ja mam E34 i nie wiem jak jest w E36 ale u mnie trwało to około 3 godzinek.

W skrócie:

1. Odkręcasz wał od skrzyni

2. Odkręcasz wysprzęglik

3. Odpinasz lewarek

4. Odkręcasz skrzynie (u mnie była na takich śmiesznych śrubach także kupiłem komplet kluczy w razie wojny mogę Ci pożyczyć)

5. Wymieniasz łożysko (żadna filozofia, poprostu nakłada się luźno na wałek i tyle)

6. Skręcasz wszystko spowrotem i voila :mrgreen:

 

Było trochę zabawy z dostępem do wszystkich śrub na skrzyni ale daliśmy rade.

Myślę, że u Ciebie będzie podobnie a wręcz tak samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Przypominam iż w temacie po lewej stronie należy zaznaczać jakiego modelu dotyczy pytanie. Jeżeli nie ma na liście Twojego modelu auta to zaznacz INNE BMW, jak temat nie dotyczy samochodu to zaznacz OT.

 

Edytuj post - w górnym prawym rogu Twojego postu jest ikona zmień.

 

Pozdro – Krzysiek.

 

P.S. Proszę przeczytać Regulamin. Jeszcze jedno – zanim coś napiszesz użyj wyszukiwarki.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie jesteście super,nie liczyłem wogóle na tak szybką odpowiedź a co dopiero na propozycję pomocy.Pocieszyliście mnie w sumie ,dostęp do garażu mam, mechanika nie jest mi w sumie obca więc chyba czas załatwić łożysko oporowe i brać się do roboty.Do Bastiana -jeśli faktycznie są tam jakieś śmieszne śruby i masz te klucze to pewnie bedę potrzebował pożyczyć,duże piwo w zamian Cię nie ominie :twisted:Ale to już zresztą odezwę się na priva.I jeszcze jedno pytanie -jak myślicie czy uda mi się na tym przejeżdzić jeszcze dwa tygodnie?Dzięki jeszcze raz serdeczne za pomoc
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ryzykował z tą jazdą.

A dlaczego???

Ano nie wiem czy widziałeś jak jest osłonięte sprzęgło jak zrzucisz skrzynie. WOGÓLE NIE JEST !!!

Więc wyobraź sobie, że jedziesz i nagle łożysko się rozsypuje i kuleczki sobie zaczynają fruwać. A jak będziesz miał pecha to jedna z nich wpadnie gdziś koło sprzęgła i smród gotowy....

To wszystko zależy jak Ci to łożysko wyje. Ale ja bym nie ryzykował. :mad2:

A co do kluczy to daj znaka sygnała i nie ma sprawy a browara sobie chlaśniemy jak będzie po wymianie :twisted2:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.